Ligt dit zadel goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:13

Ik was begin dit jaar 65 euro kwijt voor het laten nakijken van mijn zadel, incl. reiskosten. Er moest iets aan aangepast worden, in totaal was ik iets van 90 euro kwijt. Valt best mee dus (in vergelijking met een nieuw zadel :+ )

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 06:24

Anoniem schreef:
of je er intensief mee rijd maakt niets uit... dan nog liever zonder zadel dan met een niet passend zadel...

jij vind te kleine schoenen ook niet prettig zitten al is het maar voor een blokje om met de hond.. (bij wijze van spreken..)

Niet dat ik er dan gewoon mee ga rijden hoor, ik gaf antwoord op de vraag of ik vaak (intensief) rij ;)

Ik zit een beetje vast, want dit is waarschijnlijk het laatste jaar dat ik op hem kan rijden, en dan is het kopen van een nieuw zadel niet te doen (of een 2e hands). Ik heb deze pony echt een beetje gered van de slacht en het was in eerste instantie niet mijn plan om hem te kopen, dus wij hebben het geld gewoon niet om 400 euro of meer uit te geven aan een nieuw zadel.

Ik denk dus dat ik of zonder zadel ga rijden (wat denk ik niet zo vaak gaat gebeuren, het is nogal een behoorlijke bok & renpony :P ) dus dan gaat hij maar lekker met pensioen! Mag ook wel, na in ieder geval 7 jaar manegewerk.

Bedankt allemaal voor het mij behoeden van een fout, ik zat toen ik het zadel kocht zo op een 'roze wolk' (eigen pony, etc) dat ik er toen al geen professioneel iemand bij heb laten komen. Ik weet het, stom, maar fouten zijn er om van te leren. Het was ook mijn eerste keer ;)

Dank jullie wel!

Plaisir

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:03

Er zijn ook van die 'bareback pads' een soort sjabrakje met stijgbeugels. Misschien is dat een idee voor je? :)

zorro

Re: Ligt dit zadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 10:14

Of spaar voor een 2ehands barefoot, of een ander boomlooszadel. 2ehands zijn ze nog wel voor leuke prijsjes te vinden, en die zadels kun je dan ook op andere pony's gebruiken. Tuurlijk moet boomloos ook passen, maar ik denk dat dit in jou situatie toch goedkoper passend is te krijgen als een boomzadel.