Anoniem schreef:of je er intensief mee rijd maakt niets uit... dan nog liever zonder zadel dan met een niet passend zadel...
jij vind te kleine schoenen ook niet prettig zitten al is het maar voor een blokje om met de hond.. (bij wijze van spreken..)
Niet dat ik er dan gewoon mee ga rijden hoor, ik gaf antwoord op de vraag of ik vaak (intensief) rij 
Ik zit een beetje vast, want dit is waarschijnlijk het laatste jaar dat ik op hem kan rijden, en dan is het kopen van een nieuw zadel niet te doen (of een 2e hands). Ik heb deze pony echt een beetje gered van de slacht en het was in eerste instantie niet mijn plan om hem te kopen, dus wij hebben het geld gewoon niet om 400 euro of meer uit te geven aan een nieuw zadel.
Ik denk dus dat ik of zonder zadel ga rijden (wat denk ik niet zo vaak gaat gebeuren, het is nogal een behoorlijke bok & renpony
) dus dan gaat hij maar lekker met pensioen! Mag ook wel, na in ieder geval 7 jaar manegewerk.
Bedankt allemaal voor het mij behoeden van een fout, ik zat toen ik het zadel kocht zo op een 'roze wolk' (eigen pony, etc) dat ik er toen al geen professioneel iemand bij heb laten komen. Ik weet het, stom, maar fouten zijn er om van te leren. Het was ook mijn eerste keer 
Dank jullie wel!