Hoe zadel kiezen voor jong paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Re: Hoe zadel kiezen voor jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:49

Ik zou een wintec nemen!
Heb ik ook gedaan, in het begin paar x andere boom in gedaan en nu 5/6 jaar later rij ik er nog steeds mee. Gewoonweg omdat ik het een fijn zadel vind.
Hij heeft nooit last van zijn rug oid gehad. het zadel ligt hem gewoon goed.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:52

Is een boomloos zadel geen optie? Een Barefoot ofzo?

Ik heb zelf mijn eigen paard met een Barefoot Cheyenne ingereden. Ik vind het heel belangrijk dat het eerste zadel al goed past en daarbij past zo'n zadel zich goed aan aan de rug van het paard en jij kan alles van je paard (zijn bewegingen, zijn eventuele adrenaline ;) ) goed aanvoelen door dit zadel. Ook handig bij het aanleren van de zithulpen, aangezien er geen harde boom tussen zit. ;)

Ik vind het zalig rijden en rij er nog steeds mee. :j

kim1207

Re: Hoe zadel kiezen voor jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:54

ik heb ook een wow en mijn paard is in een half jaar 3 boommaten gegroeid, is steeds weer aangepast, even een nieuwe headplate erin, ik zou willen dat ik dat eerder had geweten had me heel wat gemorrel met gewone wolgevulde zadels gescheeld! Maar al doende leer je dus!

Ik zou niet in rijden met een zadel wat niet past, dat voelt als een wasknijper op de rug van je paard, dat is niet fijn

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:12

Twiggy2008 schreef:
Is een boomloos zadel geen optie? Een Barefoot ofzo?

Ik heb zelf mijn eigen paard met een Barefoot Cheyenne ingereden. Ik vind het heel belangrijk dat het eerste zadel al goed past en daarbij past zo'n zadel zich goed aan aan de rug van het paard en jij kan alles van je paard (zijn bewegingen, zijn eventuele adrenaline ;) ) goed aanvoelen door dit zadel. Ook handig bij het aanleren van de zithulpen, aangezien er geen harde boom tussen zit. ;)

Ik vind het zalig rijden en rij er nog steeds mee. :j

*\o/* *\o/* *\o/* -:) :)) :)) :))
Geniaal!!!
Ik denk dat dit hem voor mij wordt!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:27

Alves, hahaha, ben blij dat ik je met dit idee geholpen heb. :o :D
Ik heb ook wat afgetobt met zadelkeuzes destijds (jong tweejarig paard gekocht en dan al die keuzes maken en de issues die je alsnog tegen kunt komen, pffffff...... ;) )

Zo'n wow leek me ook best interessant, maar die was te lang voor zijn korte rug en daarbij vet boven mijn budget, dus.... :n

Ik vind boomloos heerlijk rijden en als je er een paard met een handige rug voor hebt (die van de mijne is breed, rond, ijzersterk ruggetje, amper schoft). :)

Alves, neem t.z.t. zo'n testzadel en wie weet..... :D
Succes in elk geval!!! :)