Soort Schockemöhle Sports Paris in lagere prijsklasse?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:29

Ellee schreef:
Oke, jij hebt dus ervaringen met beide merken?
Jammer dat het DHH hoofdstel niet mooi blijft, ziet er gaaf uit zo.

Ik moet dan binnenkort maar eventjes naar vrielink kijken voor het HH hoofdstel zo te merken :)

nee met de hoofdstellen van HH geen ervaring verder wel met andere producten van HH en die vind ik altijd van prima kwaliteit.
DHH heb ik hoofdstellen en halsters (leer) van gezien en ik vind dat die niet mooi blijven helaas.

Zirkonia

Re: Soort Schockemöhle Sports Paris in lagere prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 19:45

Fanylover: Zo ziet hij er ontzettend gaaf uit! De neusriem lijkt wel extreem zo. Heeft jou paard een smal hoofdje of?
Hoelang heb jij het hoofdstel al? En nog steeds geen vreemde slijtage behalve van gewoon gebruik?

Nini_roosje: Oke, ik heb het niet zo op de peesjes van HH, zitten niet goed bij mij paard. Maar dat is natuurlijk weer heel ander materiaal etc.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:54

nou valt wel mee maar het is een pony he misschien dat dat mee speelt. Ik vind hem niet te groot ofzo vind het juist heel mooi staan!
Ik heb hem nu 2 maanden en hij blijft mooi, moet wel nodig weer eens poetsen voor het behoud van het leer natuurlijk. Maar ik houd niet zo van poetsen :P

Ik moet wel toegeven dat ik wat problemen heb gehad met dit hoofdstel. Ik heb altijd een cob maat dus de ruitersportzaak had die voor me besteld maar helaas was hij aan alle kanten veel te groot. Dus de ruitersportzaak heeft voor mij een pony besteld die goed paste (hij kan nog 2 gaatjes kleiner) alleen de frontriem van het pony hoofdstel was te klein. Scheelt maar enkele centimeters met die van cob maar dat was net wat ik tekort had.
De ruitersportzaak had het cob hoofdstel eens nagemeten en die bleek toch verdacht veel in de richting van een full te gaan qua maat. Doordat de ruitersportzaak er een beetje klaar mee was doordat het niet paste en eigenlijk ook gewoon de verkeerde maat was voor een cob hoofdstel mocht ik de frontriem komen omruilen dus mijn probleem was opgelost.
Je moet er dus goed opletten dat alles past. Ik wil hierbij niet zeggen dat dit standaard is van HH want dat weet ik verder niet. Misschien had ik wel net gewoon pech.
Maar wou je toch even mijn ervaring delen ;)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 19:56

Oke, dankje. Nah bij de ruitershop waar ik altijd heen ga mag ik altijd ruilen. Mocht zelfs als m'n bitje niet goed zou passen[ Zo eentje van koper rond de 50 euro] gewoon terug brengen. En laat bij hun ook altijd zadel vullen en alles.
Mijn paard heeft nu een cob in haar hoofdstel en heb daarbij 2 gaatjes[aan de bovenkant] over, dan zou van HH ook een cob passen denk je?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:20

Ik heb de HH Silverline Lak. Gebruik hem alleen voor de foto's maar ben erg te spreken over de kwaliteit van HH
Heeft wel niet zo'n blingbling frontriem, maar wilde even laten weten dat het goede kwaliteit is. Was 80 euro geloof ik
Afbeelding

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 20:29

Oke, dat hoofdstel spreekt me dus totaal niet aan door de lak haha. Maar bij het paard op de foto staat het wel chique.

HH heeft dus een nette kwaliteit?

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:57

Ellee schreef:
Oke, dankje. Nah bij de ruitershop waar ik altijd heen ga mag ik altijd ruilen. Mocht zelfs als m'n bitje niet goed zou passen[ Zo eentje van koper rond de 50 euro] gewoon terug brengen. En laat bij hun ook altijd zadel vullen en alles.
Mijn paard heeft nu een cob in haar hoofdstel en heb daarbij 2 gaatjes[aan de bovenkant] over, dan zou van HH ook een cob passen denk je?

ja moeilijk ik zou gewoon een cob passen en als je toch mag ruilen is er geen probleem lijkt me! Ik heb ook eerst de cob geprobeerd maar die was echt te groot misschien valt het bij jou wel mee!