Ervaring rijden met Anky dekjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lydiia

Re: Ervaring rijden met Anky dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:45

Mijn ervaring is dat een Ankypad niet schuift wanneer je een goed passend zadel bij je paard hebt, vind het fijne dekjes omdat er geen lussen aan zitten!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:55

Lydiia schreef:
Mijn ervaring is dat een Ankypad niet schuift wanneer je een goed passend zadel bij je paard hebt, vind het fijne dekjes omdat er geen lussen aan zitten!

ik wou dat dat ook mijn ervaring was.. soms schuiven ze onwijs!:| terwijl ik 2 op maat gemaakte zadels heb!!!:O

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:57

Lydiia schreef:

Mee eens!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:02

mijn verzorgpaard heb ze, maar ze schuiven een beetje. Het zadel ligt gewoon goed en ze heb ook nog een lookalike anky en die schuift niet. Zelf heb ik alleen HH dekjes & pads en ik vind ze geweldig! :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:04

Volgens mij heeft het meer met de vorm van de rug van het paard te maken dan met het zadel. Ik heb 3 op maat gemaakte zadels. Slechts bij een van de 3 paarden blijft het dekje goed liggen. Ik heb op die manier toch al een paar keer een open rug opgelopen bij een paard helaas. Ik heb een PK pad en daar heb ik het probleem niet bij.

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:36

Ik vind het ook erg fijne dekjes! Ze nemen goed vocht op en ze hebben en houden een mooie kleur! In de zomer rijd ik ook liever met een iets dunner dekje, maar ik vind toch de pads het fijnst! ;)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:59

Ik vind ze zelf niet fijn.
Ze glijden makkelijk weg. Erg duurzaam, maar de ligging is minder.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:20

Mensen die zeggen dat het "matrassen" zijn hebben nog niet een ankypad vastgehad.
Als je met 2 vingers knijpt (dus alsof er een zadel op ligt) zijn ze even dun als een hard dun dekje.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:23

Ik heb er 2, en ik vind ze nogal stijfjes.
Maar ze moeten na het wassen iets losser worden, dan ga ik dat een keer proberen.
Verder vind ik het fijne, leuke pads :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:25

Ik vind ze na het wassen fijner, lekker zacht :j
Mijn Lemon is best vaak gewassen (daar cross ik mee, dus ja, word vies en was 2ehands al) en die is echt fijn, lekker slap dus ligt mooi :j
Al vind ik dat als ze nog stijf zijn, je ze beter in de kamer kan trekken. :j

Moncherette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:52

Ik kan alleen maar bevestigen dat ze onder een niet passend zadel een drama zijn. Nu ik een nieuw goed passend zadel heb, ligt mijn Anky heerlijk. Wel goed in de kamer trekken. En ik vind de kwaliteit super.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:58

ik vind ze rampzalig, kon doen wat ik wou ze bleven altijd straktrekken rond de schoft. Zadel paste goed, en singelde ook goed aan. Pk had ik nergens last van

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:06

Ik vind het fijne dekjes. Ze zijn dun en nemen heel goed vocht op en drogen ook heel vlug. Ze blijven idd ook mooi.
Het mindere is dat je ze dus helemaal in de kamer moet trekken maarja...
Ik ben wel zeer tevreden!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:16

ik vind ze erg fijn. heb bijna alleen maar anky's
wel is het belangrijk dat je ze goed in de kamer trekt, maar dat is eigenlijk met elk dekje zo.

groot voordeel is ook dat de kleur mooi blijft.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:44

De Anky pads zijn qua kwaliteit en duurzaamheid echt de beste die ik ken, ze blijven heel lang mooi en nemen super goed zweet op.
De pasvorm is idd slecht, maar als je hem goed door de kamer van je zadel trekt heb je daar over het algemeen weinig last van. Bij mij kan dat jammergenoeg niet, als ik hem goed door de kamer trek, is hij te kort en beschermt hij mijn onderste zweetbladen dus niet meer :+
Ik koop dus liever een pad van eurostar of PK.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:38

Ik vind Anky pads echt super fijn. Ze zien er dik uit, maar als ze eenmaal onder het zadel liggen, zijn ze gewoon dun op de plekken waar het zadel ligt. Ze nemen goed vocht op, en ze blijven ook mooi. Met de pasvorm heb ik nooit problemen gehad. Ik trek hem altijd hoog op in de kamer, goed aansingelen en hij blijft als een huis liggen. Ook bij mijn paard van 1.85m met een flinke schoft blijven ze netjes in de kamer. Die grote is heel dun en smal gebouwd en m'n schimmel is wat boller en steviger.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:33

ik heb Anky's gehad, en echt nooit meer!

Ze hebben totaal geen ruimte bij de schoft.

Ik heb liever de PK pads, die hebben wel ruimte bij de schoft en ik
vind de kwaliteit ook goed.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:31

Mijn ervaring is dat als je paard geen of een lage schoft heeft het prima ligt maar bij een hoge schoft mis je gewoon de vorm.

Mijn huidige paard heeft meer schoft als mijn vorige paard en moet ze wel echt goed om hoog trekken van voren. Anders ligt het voor geen meter.

Varington

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:40

op zich blijven ze goed liggen ik vind ze wel veel te dik bij warm weer.

Renates85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:45

Ik heb ook een anky dekje, maar het is de eerste en laatste! Mijn paard heeft een hoge schoft en hij ligt er niet lekker op! Ook verschuift het dekje tijdens het rijden! Kwa stof issie wel ideaal, neemt goed zweet enzo!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:51

ik heb verschillende ankypads, en ben over allemaal even tevreden! ik heb dan ook pony's met een niet al te hoge schoft, maar heb nog nooit schuurplekken gezien bij mn pony's door de pads. Inderdaad wat hierboven al een paar keer genoemd is gewoon goed hoog op in de kamer trekken, ik vind ze echt ideaal! als ze de bijvoorbeeld gisteren hardstikke nat zouden zijn van t zweten, zijn ze morgen weer droog :D

bumbaluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:01

Hier liggen ze slecht onder zadel.

Varington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:14

Mijn pony heeft echt een hele hoge schoft en ik rij ook met een anky pad en echt geen problemen.

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:33

Ik rijd altijd met mijn Anky pads.
ik wil niet anders meer
al mijn oude dekjes gebruik ik (bijna) niet meer.
Anky dekjes hebben naar mijn mening een goede pasvorm ze blijven super goed liggen en ik heb geen last van schuurplekken.
ze drogen ook erg snel op.

maar ieder paard/pony is anders dus ik zou gewoon kijken wat het beste bij je paard past.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:38

Ik vind het waardeloze dekjes, helemaal geen pasvorm dus trekken ze erg op de schoft. Als ik tijdens het opzadelen het dekje goed in de zadelkamer trek dan zakt het tijdens het rijden toch weer over de schoft. Geef mij maar een gewoon dekje waar de voor- en achterkant al wat hoger zijn gesneden.