Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

dani_spit schreef:Dan ook even een vraag, ik heb mijn zadel al enkele malen laten nakijken ook op de rug van het paard en zonodig laten bijwerken. Hoevaak doen jullie dit dan? Want mijn pony staat nu vol in training en is sinds de laatste check ongeveer 3 maanden geleden redelijk veel gegroeid in spiermassa.
vfrgirl schreef:ff een ander vraagje over zadelbomen.... zijn engelse zadelbomen smaller dan andere merken. ik ben namelijk op zoek naar een zadel met boom 3, nu heeft iemand een zadel opgemeten en daar kwam 29 cm uit ???
kan dit kloppen?
vfrgirl schreef:ff een ander vraagje over zadelbomen.... zijn engelse zadelbomen smaller dan andere merken. ik ben namelijk op zoek naar een zadel met boom 3, nu heeft iemand een zadel opgemeten en daar kwam 29 cm uit ???
kan dit kloppen?
donchicka schreef:Laatst was er een zadelmaker bij ons op stal. Hij heeft alle zadels nagelopen en had ook een heel goed verhaal. Wat ik zelf alleen wel typisch vind (was er helaas zelf niet bij) was dat alle zadels volgens hem te smal waren en ofwel de boom moest worden verbreed ofwel de kussens achter opgevuld of beide zodat het zadel anders kwam te liggen (a 200 euro). Daarnaast was hij helemaal niet enthousiast over Kieffer, Hulsebos en Fryso.
Dat terwijl ik toch dacht dat Fryso en Hulsebos DE zadels waren voor Friese paarden en Kieffer ook wel zo'n beetje het leidend merk voor KWPN??!
Boommaat medium of 32 leek mij het meest geschikt voor een beetje KWPN (een jazz van 1.63) maar blijkt nu ook te klein.
Wat is julle mening?
unamie schreef:Smalle schoften worden niet geboren maar gemaakt!
Bij een paard dat vanuit zijn schoft kan bewegen groeien de spieren ook op die plek
Oftewel: hij moest gewoon nog een 'stukje' groeien.donchicka schreef:Laatst was er een zadelmaker bij ons op stal. Hij heeft alle zadels nagelopen en had ook een heel goed verhaal. Wat ik zelf alleen wel typisch vind (was er helaas zelf niet bij) was dat alle zadels volgens hem te smal waren en ofwel de boom moest worden verbreed ofwel de kussens achter opgevuld of beide zodat het zadel anders kwam te liggen (a 200 euro). Daarnaast was hij helemaal niet enthousiast over Kieffer, Hulsebos en Fryso.
Dat terwijl ik toch dacht dat Fryso en Hulsebos DE zadels waren voor Friese paarden en Kieffer ook wel zo'n beetje het leidend merk voor KWPN??!
Boommaat medium of 32 leek mij het meest geschikt voor een beetje KWPN (een jazz van 1.63) maar blijkt nu ook te klein.
Wat is julle mening?
Zinzi_jewel schreef:van arie boer heb ik ook al veel goeds gehoord , alleen jammer dat zo,n WOW zadel zo prijzig is ....
ik bedoel ruim 2200 euro is toch iets waar je voor moet sparen en goed moet overdenken
Maar een goede zadelmaker die een goed, passend zadel aanmeet, kan zo maar een enorme besparing opleveren op het gebied van DA kosten, fysio's en ostheo's
MissJ schreef:Het is veel geld.Maar een goede zadelmaker die een goed, passend zadel aanmeet, kan zo maar een enorme besparing opleveren op het gebied van DA kosten, fysio's en ostheo's