Help, m'n paard sloopt beenbeschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:00

zijn drie in 1 beschermers niet wat ?
of had je dat al geprobeert ;) ?

heudensfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:57

mijn paard doet dat ook alleen niet met peesbeschermers maar met transportbeschermers
vooral die van vanachter

ze vind het gewoon zo beklemmend om die aan te hebben.
past allemaal perfect alleen dat zij dit niet rond haar benen verdraagt

misschien heeft jou paard dit ook?

ik laat de achterbeschermers gewoon uit

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:02

Caira schreef:
paard langer op de weide zetten, en op een weide met voldoende gras. Wedden dat hij dan gewoon rustig gaat eten.

Wedden van niet.
Die vaqn mij staat van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op wei.
Maar zo gauw ik hem op stal doe en de beschermers om doe en even niet kijk plukt hij ze er af.
(en dit doet hij al vanaf de eerste minuut dat hij ze om had) dus het heeft niks te maken met dat het warm/zweterig word en daardoor irriteerd.

Hij pakt alles vast en sloopt alles.
Ik moet altijd alles uit zijn buurt houden.
Als meneer los staat in de bak en er hangt een deken ergens dan heeft hij hem binnen 2 minuten in de bak liggen.
En dat gaat met alles zo.
Kan nog geen touw om het hek hangen.

sammie18

Re: Help, m'n paard sloopt beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:06

Ik zou het ook eerst proberen met antibijt, en peesbeschermers kopen met een niet al te strak zittend elastick. Natuurlijk dan niet te strak vastmaken.
Er zijn peesbeschermers met alleen bandjes aan de voorkant, ik heb ze van harry horse, misschien dat het hem dan niet irriteerd. Of beenbeschermers met die snel sluitingen, zoals al was aangegeven, deze zijn te verkrijgen van Kieffer, worden hier ook regelmatig tweedehands aangeboden. Er je heb ze ook nog van passoa(als ik goed heb) welke helemaal open zijn, hier heb ik hele verschillende verhalen over gehoord.
Je kunt hem natuurlijk zo'n graas/ anti bijt korf omdoen, kan hij het in ieder geval niet meer kapot bijten, maar dit lijkt mij niet de bedoeling. Dat is een middel gebruiken met het verkeerde doel.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:38

Kun je inderdaad niet iets van anti-bijt erop spuiten? Misschien is het voor hem voldoende om te weten dat het ontzettend smerig smaakt en daarna laat ie het een volgende keer wel }> .