JC, Wintec, Massimo of ... ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: JC, Wintec, Massimo of ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:35

Ik heb op mijn pony ook verschillende zadels en merken gehad.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een Thorowgood L4 (leren zadel).
Hier heb ik met plezier op gereden en paste erg goed op mijn pony.
Inmiddels wordt ze door kleinere kinderen bereden en heb ik het zadel niet meer nodig.
Mocht je interesse hebben........................

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:39

[***] schreef:
Een nieuw zadel voor een ronde pony (wel schoft) met korte rug ..

Gisteren in een winkel advies gevraagd en hij kwam uit op een "gewoon" zadel, namelijk een JC dressuurzadel of Wintec (pro) omdat deze het kortst waren en de rest al meteen een stuk(je) langer. Uiteraard moet dit gepast worden om het weten, zo ver ben ik ook nog wel :+

Eerder werd mij al een Massimo (trail) aangeraden, wat mij ook wat lijkt. Echter zit ik daar een beetje met het probleem dat ze enkel (ver) in Nederland zitten en ik in België woon.

Massimo wordt in België verkocht hoor :D Door Alea shop :D Zij komen aan huis om te passen en desnoods nog een keer extra nakijken. Bij mij zijn ze 2x geweest, 1x voor te passen en een 2de x om nog eens extra na te kijken. Echt superservice daar! Ze verkopen ook wintec en hebben mij supergeholpen met mijn korte hele ronde haflinger. De eigenaar van de zaak is 1 van de betere zadelpassers van België, zijn dochter is natural horsemanshipinstructeur en zijn zoon doet ook al jaren aan zadelpassen. Zij brengen de zadels mee die je wenst.

Veel succes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:54

Ah ok, bedankt :)

Weet jij toevallig zo van waaruit ze werken (dus afstand, van Hansbeke of van Gentbrugge? ) en wat ze vragen voor het passen enzo? Ik vind het niet meteen op de website terug en lijkt me toch handig om te weten .. Anders stuur ik wel een e-mailtje, maar als jij toevallig de info bij de hand hebt ;)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:26

LovesHerPony schreef:
Frank schreef:
@LovesherPoowney... Waar basseer jij op dat een Massimo niet waardevast is? Heb je nog nooit van het merk gehoord en roep je dus maar wat, of heb je er ervaring mee? Ik ben heel benieuwd!

Nou je ziet ze zelden op internet en hebben een minder bekende naam waardoor mensen ze minder snel kopen omdat ze niet bekend zijn met de kwaliteit of kwantiteit (daar kan ik dus niet over oordelen). En tja mensen kopen niet zo snel een duurder zadel als ze er niet mee bekend zijn. Zelfde als jij naar de winkel gaat en ziet een populair t-shirt goed merk en ander t-shirt ook leuk net zo duur alleen onbekend merk en nog niemand draagt ze welke koop je dan :P
Conclusie men moet dalen in de prijs wil iemand anders ze kopen.

Heb je toevallig wel eens bij een endurancewedstrijd gekeken? Zeker 60% rijdt op een Massimo! Die dingen zijn hartstikke populair (en terecht wat mij betreft, ik vind het een geweldig zadel). Tweedehands gaan ze vaak voor rond de 800 euro weg (ook op marktplaats, daar worden ze vrij regelmatig aangeboden) dus voor een zadel dat nieuw 1200 euro kost vind ik dat aardig waardevast.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:07

[***] schreef:

Weet jij toevallig zo van waaruit ze werken (dus afstand, van Hansbeke of van Gentbrugge? ) en wat ze vragen voor het passen enzo? Ik vind het niet meteen op de website terug en lijkt me toch handig om te weten .. Anders stuur ik wel een e-mailtje, maar als jij toevallig de info bij de hand hebt ;)

De Aleashop zit in Gentbrugge ;)

Brusselsesteenweg 467
9050 Gentbrugge
Tel. 09 230 28 60
E-mail: verkoop@aleashop.be

ik weet niet wat ze vragen om te komen passen, maar ik heb er niets voor betaald omdat ik bij hen kocht. Maar als het in de buurt is kan dat nooit veel zijn, ze rekenen per kilometer ;)

_naomi_berg_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:54

JC zit heel fijn.
Ligt ook lekker op de rug.

maar dat is per paard verschillend.
ik zou gewoon kijken naar wat goed ligt op je paard en waar je zelf lekker in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:02

chipieke schreef:
[***] schreef:

De Aleashop zit in Gentbrugge ;)

Brusselsesteenweg 467
9050 Gentbrugge
Tel. 09 230 28 60
E-mail: verkoop@aleashop.be

ik weet niet wat ze vragen om te komen passen, maar ik heb er niets voor betaald omdat ik bij hen kocht. Maar als het in de buurt is kan dat nooit veel zijn, ze rekenen per kilometer ;)

Ja, dat is net het probleem .. het zit niet in de buurt :+
Denk dat het zowat 10 km verschil is met die van Nederland .. dus ja :P

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:29

Ik heb een euroriding 17 inch, en die van mij is ronder dan ze oogt en heeft ook een redelijke schoft.. 18 inch kon zij niet aan voor de dressuur.. Ik heb zelf de diamant, dressuur versie 17 inch en medium boom als ik het goed heb. Mijn paard loopt er super op en ik vind hem super liggen, die dingen zijn ook erg waardevast geloof ik..