Belangrijke vraag over peesbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_R

Re: Belangrijke vraag over peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:00

Ik gebruik ook altijd een Pro Set,en springschoenen.
Tijdens wedstrijden heb ik 4 in 1 beschermers,air uitvoering.

Maargoed daar ging het hele topic niet over; het zijn die speciale achterbeschermers van eskadron,je hebt ze ook van BR :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:08

Jha inderdaad..
Het zijn speciale ,, de eskadron pro safe set ( geloof ik ) heeft ook van die lange strijkjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:45

_mexx_lady_, het STOMSTE wat je om de benen van je paard kunt doen is bandages. Door de hitte die daaronder ontstaat verniel je juist de pezen van je paard, bovendien ondersteunt het niks, het pijpbeen is een recht bot, wat wil je daar ondersteunen?

Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten ;)

Quality_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:48

Dit is sterk merk afhankelijk. Ik zou er wel op letten dat je dan ook kappen koopt die hiervoor bedoelt zijn. En niet enkel voorkappen achter gaan gebruiken. Let hierbij ook goed op de maat. Normaliter een maat groter als voor.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:56

Romyjuh_Xx schreef:
Conclusie: Het gebruikt van peesbeschermers + strijklapen = goede en niet overdreven bescherming!
En als je pony/paard dat nou nodig heeft? Mijn pony strijkt en dan is die 'troep' ook overboden?

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:00

nadat die van mij een erge blessure heeft gehad en voor en achter 3 in 1 beschermers om heeft loopt ie al bijna 2 jaar niet meer kreupel en heeft hij geen blessure meer gehad. ik zou zeggen als je paard het echt nodig heeft haal dan strijklappen en bij de hoge M2 en Z oefeningen de hoge peesbeschermers voor alleen de achter benen. doe nooit bij een paard voor peesbeschermers om de achterbenen want daar zijn ze niet voor bedoeld bij shetlanders is het iets anders aangezien ze daar niet voor de achterbenen bestaan.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:09

hestejente schreef:
Steun en bescherming? Dat heeft je paard pas nodig als hij met zijn achterbenen tegen zijn voorbenen trapt, of wanneer hij strijkt. Veel te vaak krijgen paarden allerlei troep om hun benen terwijl het allemaal helemaal nergens voor nodig is.

Daarnaast zou ik persoonlijk niet zo gauw een paard kopen dat allerlei bescherming nodig heeft zodat het zichzelf niet verwondt. Geef mij maar een correcter gebouwd exemplaar ;)

En wat nou als het paard van jou dromen geweldig is, alleen wel bescherming nodig heeft, dan zou ik die daarvoor niet laten staan hoor.

En ik vind hoefijzers onnodig, dat heeft een paard eigelijk ook niet nodig, dus wie ben jij om te zeggen dat bandages het stomste is wat je om kan doen? Het beschermt wel degelijk, niet ondersteunend, maar wel tegen schaafwonden in de trailer bijvoorbeeld. ;)

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:36

ik ben het helemaal eens met L_ola hij wordt er niet vervelender om hoor met peesbeschermers doe je met mensen toch ook niet als ze iets hebben dat je ze aan de kant laat staan.

die van mij staat alleen in de zomer maanden rondom in verband met gras wedstrijden en in de winter aleen op voor ijzers want hij heeft erge slechte hoeven.
maar als mijn paard ze niet nodig had had hij ze echt niet gekregen. daarom doe ik hem toch ook niet weg omdat hij anders is als de rest.
NOBODY IS PERFECT geld ook voor dieren maar geef ze wel een kans

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:04

Omgg,, doe anders gewoon alsof je echt wel alles weet
Sorry hoor mijn pa zit degelijk in de springsport ,, iedereen van wie ik les krijg ( dus ook die wat het paard van mijn papa Internationaal rijdt ) zegt dat het goed is voor mijn pony.
En dus zeg jij dat alle dressuurruiters die met bandages rijden dus fout bezig zijn en ze maar moeten afdoen aangezien het slecht is volgens jouw ,? Njaa eens zien hoeveel er naar je gaan luisteren

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:33

hestejente schreef:
_mexx_lady_, het STOMSTE wat je om de benen van je paard kunt doen is bandages. Door de hitte die daaronder ontstaat verniel je juist de pezen van je paard, bovendien ondersteunt het niks, het pijpbeen is een recht bot, wat wil je daar ondersteunen?

Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten ;)

vaak rij ik zelf ook met bandages als je ze goed omdoet met goede onderlappen kan er niks mee gebeuren je moet ze alleen niet te strak en 24 uur om laten zitten dan ben je verkeerd bezig tenzij dat dit andere redenen heeft maar ik vind bandages op een wedstrijd mooier staan dan pees beschermers of 3 in 1. en als je ze goed omdoet zijn er geen problemen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:09

L_ola schreef:
En wat nou als het paard van jou dromen geweldig is, alleen wel bescherming nodig heeft, dan zou ik die daarvoor niet laten staan hoor.

Dat is dus niet het paard van míjn dromen ;)

Het paard van mijn dromen staat overigens heel rustig op de trailer, hij heeft geen lapjes nodig tegen schaafwondjes. Gelukkig maar, stel je voor dat er écht wat gebeurt onderweg, en, ik noem maar wat, een onderdeel van de trailer breekt af en komt in het been van je paard terecht. Dat houdt een bandage echt niet tegen, en dacht je dat zo'n bandage handig is wanneer je paard hevig bloedt? Lekker dan, eerst de windseltjes uit de wonden peuteren :n

Bandages zorgen er alleen maar voor dat de pezen lekker warm worden. Daar gaan ze kapot van. Aangezien ik mijn paard geen peesblessure toewens krijgt hij dus geen bandages om zijn benen ;)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:18

Dit topic krijgt wel een hele andere wending daar waar hij voor was. Op de foto zijn inderdaad beschermers voor de achterbenen, maar dit was nu wel duidelijk. Ik gebruik ook geen beschermers meer sinds ik de test in het Bit heb gelezen. Door de peesbeschermers word de temperatuur van de pezen veel te hoog omdat ze de warmte niet kwijt kunnen. Kijk maar eens als het warm is, dan zit er allemaal zweet onder de peesbeschermers. Ze worden dan dus veels te warm en daardoor sneller kans op een peesblessure. Na mijn mening heeft een paard geen beschermers nodig als je dressuur rijd, buiten rijd of in de wei. De kans dat ze zichzelf voor de benen trappen ontstaat alleen doordat ze door de mens in hun bewegingen worden gestoord. En een paard strijkt zich uitzich zelf niet, is alleen een teken dat de smid zijn werk niet goed heeft gedaan.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:30

hestejente schreef:
L_ola schreef:

Dat is dus niet het paard van míjn dromen ;)

Het paard van mijn dromen staat overigens heel rustig op de trailer, hij heeft geen lapjes nodig tegen schaafwondjes. Gelukkig maar, stel je voor dat er écht wat gebeurt onderweg, en, ik noem maar wat, een onderdeel van de trailer breekt af en komt in het been van je paard terecht. Dat houdt een bandage echt niet tegen, en dacht je dat zo'n bandage handig is wanneer je paard hevig bloedt? Lekker dan, eerst de windseltjes uit de wonden peuteren :n

Bandages zorgen er alleen maar voor dat de pezen lekker warm worden. Daar gaan ze kapot van. Aangezien ik mijn paard geen peesblessure toewens krijgt hij dus geen bandages om zijn benen ;)

Hoeven gaan kapot van hoefijzers. ;)

En bandages hebben zeker wel nut, in de trailer, om schaafwonden op de benen te voorkomen.
En hoe weet jij nou of dat dat jou droompaard niet is, en zo iets kan een paard ook oplopen. ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:38

L_ola schreef:
En hoe weet jij nou of dat dat jou droompaard niet is

Omdat ik een paard wil dat kan lopen zonder zichzelf aan te tikken ;)

En ja, mijn paard staat op ijzers ;) Maar volgens mij was het TS daar hier niet om te doen ;)
Als je je paard gewoon recht in- en uitlaadt kan het ook niet naast de klep donderen. Verder hoor je hem niet op een trailer te zetten waar uitstekende dingen in zitten. Zo voorkom je schaafwondjes. Probleem opgelost :D Dus nu weer terug on topic ;)

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:00

als je paard het nodig heeft gewoon gebruiken je zet toch ook geen mensen met problemen aan de kant doe je bij een paard ook niet, strijkt hij veel strijklappen slaat ie echt ook daar boven nog z'n benen kapot dan zou ik de hoge adviseren of 3 in 1 maar zijn wel prijzig. succes ermee

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:37

Ik sluit dit topic!
Ik gebruik nu gewoon een PRO set waar ik zeer tevreden over ben.
Dit topic week helemaal af van mijn vraag: voorbeschermers achter? Zelf vond ik dit al een rare en gevaarlijke gedachte, maar je weet nooit eh.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:21

Njaa ,, misschien wil jij gewoon zo een paard dat alles doet wat je zegt , nooit eens een stapje fout doet ,, ..
Njaa kan best maar ieder heeft zijn eigen mening ,, adviezen ,, ...
dus NIET ALLEEN DE JOUWE IS JUIST ook al denk je zelf wel