Daaleman, Wow, Msfc of een ander zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:07

Waarom geen discussie aangaan? Puur omdat de paardenwereld toch altijd is dat iedereen zijn eigen mening de beste vind en het beter weet. Je moet lekker doen waar je jezelf goed bij voelt, de 1 vindt dat een WOW en een ander een zadel van Harrys horse. :Y)

Maargoed, :wave:

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:18

Mocht je de verschillende zadels van WOW graag eens uitproberen:
24 Juli wordt in Aalden (Drenthe) een presentatie gehouden van het merk. Meer hierover vind je in dit topic

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:29

Romeo,

Ik ga geen diskussie aan welk zadel 'beter' is voor iemand, maar het is een feit dat je van de wow alles aan kunt blijven passen door het unieke concept.

*Headplate kan vervangen worden
*Zitting kan vervangen worden
*Zweetbladen kunnen vervangen worden
*De meeste wrongen kunnen vervangen worden
*De kussens kunnen vervangen worden
*Stand van het zweetblad kan aangepast worden
*2 haken per kant voor de beugelriemen
*Singelstoten kunnen op diverse wijze gemonteerd worden.. etc etc..

Mag een WOW dan ook een stukje duurder zijn?? Je krijgt er immers ook meer voor... :o

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:23

Romeo2007 schreef:
Nog even, ik zeg niet dat een rug van een paard niet veranderd omdat ie ouder is. Tuurlijk veranderd een rug van een paard, maar ik vind gewoon dat als je een zadel laat aanmeten door iemand die er echt verstand van heeft (ik bedoel dus alleen een MSFC) dat dat zadel bijna altijd nog passend te maken is. Ook omdat ze kijken naar de eventuele ontwikkelingen die het paard gaat doormaken qua bespiering.

MSFC meet echt niet zo best aan, hoor.. Er zitten enkele goede tussen, maar het overschot zijn domme miepjes die een zadelpasopleidinkje wilde doen..
Ik heb toevallig dezelfde als jou bij mijn paard gehad, en kreeg een heel banketstaaf over mijn ongelijke benen, terwijl ik liever had gehad dat ze de juiste maat op mijn knol had gelegd, in plaats van het verbloemen van haar onkunde... Maarja, als je zoveel reclame als haar moet maken....

Vwb de vraag van de TS, neem aub geen MSFCzadel, dat is de verste verte van maatwerk..
Daaleman moet je van houden, zijn geen bijzondere zadels.
Wow.... tja... ik ben toch wel erg gecharmeerd over het concept, en weet, dat degene die het verkopen echt goed getraind zijn...

Veel succes met je keuze!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:14

Romeo2007 schreef:
Haha ik kan me er echt niet druk om maken dat niemand het met me eens is hoor. Ik vind gewoon dat WOW weer een hype is. Terwijl er ook andere goede oplossingen zijn die minder kosten. Maargoed ik heb geen zin in een wel of niet WOW discussie :Y)

Nog even, ik zeg niet dat een rug van een paard niet veranderd omdat ie ouder is. Tuurlijk veranderd een rug van een paard, maar ik vind gewoon dat als je een zadel laat aanmeten door iemand die er echt verstand van heeft (ik bedoel dus alleen een MSFC) dat dat zadel bijna altijd nog passend te maken is. Ook omdat ze kijken naar de eventuele ontwikkelingen die het paard gaat doormaken qua bespiering.

Maar zoals ik al zei ik vind WOW gewoon een (dure) hype, net zoals de bontjes onder het zadel, alle paarden die een maagzweer hebben door te veel voer, elk paard dat vastzit in zijn rug, bandages die zelfs slecht zouden zijn wanneer je ze goed gebruikt (hitte) etc etc }>

Wow is juist helemaal geen hype. Alles behalve dat!
Wow gaat tegen héél veel conventionele ideeën uit de paardenwereld in, dat stoot heel veel mensen voor de kop en daardoor is er juist heel veel weerstand.
Typerend voor een hype is juist dat het heel snel heel veel navolging heeft, maar doordat het weinig voorstelt, is het ook snel weer over.
Wow is een concept dat heel ver doordacht is, waar heel veel onderzoek aan ten grondslag ligt en wat juist heeeeeeel langzaam een klein beetje begint door te dringen nu. (terwijl het al een aantal jaren op de markt verkrijgbaar is)

Wow is ook niet duur. Wow is een lange termijn investering waarmee je al snel veel goedkoper uit bent dan wanneer je een conventioneel zadel had gekocht.

En tot slot zijn de MSFC zadels helemaal niet uitgebreid aanpasbaar, zijn ze zeker niet altijd nog wel passend te maken, simpelweg omdat de zadels dit niet toestaan. Ach.... en dat iemand de MSFC cursus heeft gedaan, wil niet zeggen dat diegene nou echt zo kundig is met zadels :n

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:06

Romeo2007 schreef:

De meeste zadelmakers kunnen bepaalde ontwikkelingen echt niet inschatten. Ik heb begin dit jaar een MSFC-er bij mijn paard gehad met nieuwe zadels. Die heeft een zadel aangemeten. Die man vertelde dat mijn paard niet zoveel meer zou ontwikkelen gezien zijn leeftijd en bouw. Inmiddels heeft ie 3 boommaten breder dan wat hij wilde verkopen, wat nou, mijn paard veranderd niet veel. Als ik toen dat zadel bij hem had gekocht, had ik dat 3 maanden geleden dus alweer moeten verkopen omdat het absoluut niet meer passend te maken was.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:21

Morris schreef:
Ik heb een zadel van Ninon Schutte. Ze is heel vakkundig, en heeft veel ervaring.

http://www.zadelatelier.nl

Hier nog eentje met een schutte zadel (in bestelling). Na een lange zoektocht ben ik bij ninon geslaagd. Ze is inderdaad heel vakkundig, kijkt echt goed naar het paard en naar de ruiter. Heb nu een leenzadel en dat rijdt al super goed! Merk duidelijk verschil. De moeite waard om eens te kijken zou ik zeggen.

bulck

Re: Daaleman, Wow, Msfc of een ander zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:31

tja ik heb zelf ook een wow en ben er heel tevreden over. Maar dat ben ik ook van mijn bates innova en mijn devaucoux dressuurzadels.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:03

Romeo2007 schreef:
Maar zoals ik al zei ik vind WOW gewoon een (dure) hype, net zoals de bontjes onder het zadel, alle paarden die een maagzweer hebben door te veel voer, elk paard dat vastzit in zijn rug, bandages die zelfs slecht zouden zijn wanneer je ze goed gebruikt (hitte) etc etc }>

Vergelijk je nou een zadel met een bontje? om het daarna door te trekken naar maagzweren??

een hype?? betekenis hype;
hype
nieuwsfeit dat plotseling overdreven veel aandacht krijgt in de media, en net zo snel weer uit het nieuws verdwijnt

Wow bestaat al veel langer, heeft ook nooit overdreven veel aandacht gehad, is ook niet nodig, aangezien dit concept zichzelf verkoopt.

Iedereen zn mening, prima, maar om gewoon maar wat te roepen om het roepen :n
Dan kan je net zogoed een bontje met een wolzadel vergelijken, want het komt allebei van een schaap 8)7

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:40

@ TS: ik heb zelf een Daaleman en vind het echt een geweldig ding. Ik ben zelf bij Daaleman langs geweest. Ze namen er lekker de tijd voor. Uiteindelijk heb ik een perfect liggend zadel. Er zit bewust een wat bredere boom in, omdat mijn paard gezien zijn leeftijd toen nog breder zou worden. Zodra hij breder is kan het zadel makkelijk aangepast worden. Ze kijken ook netjes naar zijn bouw waar hij mogelijk nog zou ontwikkelen.

Ik heb pas een andere zadelmaker naar het zadel laten kijken en die gaf me er nog een compliment over. Er moest een hele kleine aanpassing aan gedaan worden, maar daarna was hij weer perfect.

Niets anders dan lof dus over Daaleman :D

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:17

[quote="KimbaieUiteindelijk heb ik een perfect liggend zadel. Er zit bewust een wat bredere boom in, omdat mijn paard gezien zijn leeftijd toen nog breder zou worden.
[/quote]

Eigenlijk best raar. Je legt een te breed zadel op je paard in de hoop dat ie erin gaat groeien. Normaal gaat een te breed zadel over de schouder kiepen of op de schoft drukken. De drukpunten naast de schoft zijn veel groter dan normaal. Als je gaat rijden krijg je op die plekken een te grote druk waardoor juist de spieren niet gaan ontwikkelen en je paard dus niet breder word.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:13

@ ymke: ik heb niet gezegd dat ik een te breed zadel op mijn paard heb gelegd. Daaleman heeft een drietal bomen. De smalste past niet, de middelste paste precies, maar aangezien hij groeit hebben we de bredere gekozen. Het zadel is aangemeten. Er is dus geen sprake van een te breed zadel. ;)

Aimee

Re: Daaleman, Wow, Msfc of een ander zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:33

Dat een zadel aangemeten is, wil niet zeggen dat het past. Er zijn immers maar weinig zadelmakers die een zadel werkelijk goed aan kunnen meten.
Als de medium boom precies paste, is de wijde boom dus te wijd en rijdt je nu met een niet passend zadel rond.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:05

Aimee schreef:
Dat een zadel aangemeten is, wil niet zeggen dat het past. Er zijn immers maar weinig zadelmakers die een zadel werkelijk goed aan kunnen meten.
Als de medium boom precies paste, is de wijde boom dus te wijd en rijdt je nu met een niet passend zadel rond.

sjongejonge. Ik word hier zo moe van op bokt. Het is een goed zittend zadel. Waarom moet iedereen je er toch over tegen spreken. Het zadel wordt regelmatig gecontroleerd. Daarbij denk ik toch dat Daaleman zodanige naam heeft opgebouwd dat je er op kan vertrouwen dat hij er wel zicht op heeft (uitzonderingen daargelaten). Het zadel is zodanig gebouwd zodat mijn paard er nog in kan groeien.

Ik kom hier alleen om een mening te geven over mijn zadel. Ik ben niet zelf een topic gestart of mijn zadel zo goed is of niet. Daarbij hebben jullie allen niet gezien hoe het zadel op hem ligt, dus vind ik werkelijk dat je er geen mening over kan geven.

Ik weet dat jullie allemaal in de hemel zijn van jullie WOW, prima, dat is jullie goed recht. Maar kraak dan niet iets af waar iemand anders helemaal weg van is. Er zijn nu eenmaal meerdere wegen die naar Rome lijden.

Dus ontopic. TS ik ben blij met mijn Daaleman, doe ermee wat je wilt. Eventueel kun je voor meer info PB-en.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:18

@Kibaye
Op het moment dat je een zadel op de groei (in de hoop dat hij gaat groeien) koopt, past het dus niet :n
Jij mag tevreden zijn over Daaleman, ik ben dat helemaal niet!!
Hoewel de zadels qua leer van prima kwaliteit zijn, zie ik veel krappe tussenkanalen te kleine bomen
Als je je paard regelmatig laat masseren kom je daar daar pas achter
want als paardeneigenaar heb je vaak zelf de kennis niet om vast te kunnen stellen dat je paard ook daadwerkelijk los blijft onder het "maatzadel"

Ook ik heb een WOW simpelweg omdat het altijd aanpasbaar is
En mijn paard veel meer schoudervrijheid heeft
Ben Dinsdag naar een WOWpas dag geweest (daar was David de oprichter van WOW zadels)
Volgens hem is mijn paard voor elke zadelmaker een nachtmerrie :+
Bij het eerste (goedpassende) wowzadel zadel danste mijn paard mooi opgericht door de baan
Bij het laatste (andere type boom) ging ze helemaal duiken en op de voorhand lopen
En bij een proef met de nieuwste kussens ging ze zelfs staken :P
zo veel verschil kan dat maken!

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door unamie op 23-07-09 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:28

unamie schreef:
@Kibaye
Op het moment dat je een zadel op de groei (in de hoop dat hij gaat groeien) koopt, past het dus niet :n
Jij mag tevreden zijn over Daaleman, ik ben dat helemaal niet!!

Dames, ik nodig jullie van harte uit om naar mijn zadel te komen kijken, aangezien hij echt goed ligt. Blijkbaar kunnen jullie allemaal vanuit een afstand bepalen dat het zadel niet goed ligt. Als dat werkelijk zo is zou ik daar een beroep van maken.

Mijn paards rug wordt regelmatig gecontroleerd en daar mankeert echt niets aan.

Het is een goed zadel. (punt)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:36

Ik vind het echt onzin om hier bij voorbaat al te verklaren dat Kimbaie der zadel niet goed ligt, of nooit goed gepast heeft. Lees de berichten eens terug, kijk eens hoe aanvallend het overkomt!

Door zulke opmerkingen creëer je alleen maar weerstand tegen WOW zadels. Er zijn nl echt wel wolzadels die ook goed liggen.

Ik heb een wow idd, ben er blij mee, hoef ook niets anders,
Maar toevallig ken ik Kim goed en haar paard ook, Het zadel ligt prima, drukt echt nergens, sluit mooi aan en heeft een gelijkmatige zachte vulling,

laten we het gezellig houden en elkaars keuzes respecteren ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:40

Idd.. een wat bredere boom kán ook opgevangen worden door meer vulling in de kussens..

Ik hoop alleen voor dr dat haar paard niet dusdanig gaat groeien dat ie daar uit groeit.. anders moet ze toch aan een wow :o Sorry, geintje..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:40

beetje humor mag wel :P

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:44

thx splint en femmefatale.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:31

zow... ik kom even kijken en er heeft onderhand een bitchfight plaatsgevonden :P

maar ik vind ook dat er meer wegen naar Rome leiden.
Bedoel, als een bepaald mer zadel niet goed zou zijn, voor geen een paard, dan zou het ook niet meer op de markt zijn.

Neem nou boomloos bijvoorbeeld, ik vind t helemaal niks.. op mijn paard lag het dan ook echt NIET. maar andere mensen zweren erbij! dusja ik heb nu ff geen zadel.. maar wel een Wow in bestelling. Had hiervoor een Schumacher, zat opzich best oke, maar mijn paard vond m niet fijn op zijn rug liggen. Daarvoor een Kieffer gehad, maar die had ik bij hem gekocht en was een inch te groot voor mijn billen ;)

en ff off-topic, Kimbaie k vind dat je echt een super leuk paardje hebt :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:19

Mijne is ene van 1.70, en die heeft ne wintec 2000 waark heel content van ben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 05:20

Kimbaie schreef:
sjongejonge. Ik word hier zo moe van op bokt. Het is een goed zittend zadel. Waarom moet iedereen je er toch over tegen spreken. Het zadel wordt regelmatig gecontroleerd. Daarbij denk ik toch dat Daaleman zodanige naam heeft opgebouwd dat je er op kan vertrouwen dat hij er wel zicht op heeft (uitzonderingen daargelaten). Het zadel is zodanig gebouwd zodat mijn paard er nog in kan groeien.

En dat is dus niet zo....... ;)

Dat hij jou een zadel 'op de groei' aanmeet, had al een belletje moeten doen rinkelen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 05:48

Splinter schreef:
Ik vind het echt onzin om hier bij voorbaat al te verklaren dat Kimbaie der zadel niet goed ligt, of nooit goed gepast heeft. Lees de berichten eens terug, kijk eens hoe aanvallend het overkomt!

Door zulke opmerkingen creëer je alleen maar weerstand tegen WOW zadels. Er zijn nl echt wel wolzadels die ook goed liggen.

Ik heb een wow idd, ben er blij mee, hoef ook niets anders,
Maar toevallig ken ik Kim goed en haar paard ook, Het zadel ligt prima, drukt echt nergens, sluit mooi aan en heeft een gelijkmatige zachte vulling,

laten we het gezellig houden en elkaars keuzes respecteren ;)

Van mij hoeft ze geen Wow te kopen hoor.
Maar de pasvorm van een zadel wordt bepaald door het al dan niet passen van de boom. De boom is de drukverdeler, de kussens zijn bij een conventioneel zadel slechts schokdemper tussen boom en paard.
Als de boom niet past, past het zadel dus niet. Een te wijde boom past niet, dus past het zadel niet.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:58

Aimee schreef:
Kimbaie schreef:

En dat is dus niet zo....... ;)

Dat hij jou een zadel 'op de groei' aanmeet, had al een belletje moeten doen rinkelen.

zak erin.

@ jumpgirl: dank je wel :o