Sparen voor dressuurzadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:50

HelgaV schreef:
Springen met een dressuurzadel kan wel maar het komt je houding vaak niet ten goede.
Maar je kunt het beste naar je zadelmaker gaan en daar aangeven dat je graag een dressuurzadel zou willen. Vaak hebben zadelmakers 2ehands zadels liggen. Zo kun je hem gelijk passen en kijken of hij geschikt is voor jullie. Ik zou in ieder geval niet zomaar particulier een zadel gaan kopen..

Ja zo ben ik ook an mijn huidige zadel gekomen. Is overgens ook prima. Maar een dressuur zadel vind ik gewoon zo fijn rijden :o

of is er eigenlijk helemaal niet zo super veel verschil?

daniekjuh

Re: Sparen voor dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:51

dresuur is natuurlijk wel anders dan veelzijdig, maar je kan ook een vhz hebben, richting dresuur, dan zal het niet zo heel veel verschil maken.
een 2e hands wintec heb je wel voor 250 euro denk ik?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:53

ah oke! En wat denk je van mijn zadel? Is dat eigenlijk al een soort dressuur zadel? ik snap dat het geen dressuur zadel ismaar misschien heb je wel zoiets van. het is toch bijna een dressuur zadel.heeft iig wel een diepe zit zei de zadel maker.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:57

leeneliefje schreef:
ah oke! En wat denk je van mijn zadel? Is dat eigenlijk al een soort dressuur zadel? ik snap dat het geen dressuur zadel ismaar misschien heb je wel zoiets van. het is toch bijna een dressuur zadel.heeft iig wel een diepe zit zei de zadel maker.

Een diepe zit heeft niks te maken met een dressuur zadel. Een dressuur zadel heeft lange rechte zweetbladen. En op de foto lijkt jou zadel wel erg veel op een dressuurzadel...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:59

oh wat stom dan :o
Aha oke. misschien dat ik mijn geld dan toch maar aan wat anders uit geef.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:09

Je hebt toch echt een dressuurzadel op de fjord liggen!
Nu is het ene dressuurzadel natuurlijk niet het ander, en zit er heel veel verschil in hoe je er zelf in zit.
Als mensen hier af en toe mijn zadel gebruiken, en ze zijn b.v een wintec gewend, dan zit een Hulsebosch wel even anders natuurlijk, maar daar hangt dan ook wel een prijskaartje aan.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:11

misschien lijkt hij er wel op :P
maar toen we het kochten was het toch écht een vzh zadel.

Hoe kom je daar dan bij als ik vragen mag? :o

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:12

nou, niet om het een of ander, maar niet alleen een Hulsebosch is een zadel met prijskaartje, wat het geld ook echt waard is.
er zijn zat andere zeer goede merk zadels, waar misschien een iets kleiner prijskaartje aan hangt, en ook zitten..

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:31

Ik heb ook een dressuur zadel gekocht, gewoon tweede hands is prima, misschien wat
vaker invetten maar verder geen probleem :).
Misschien zou je je oude (zadel dat je nu hebt) kunnen verkopen, en het geld bewaren voor
een dressuurzadel ;).
Een dressuurzadel zit ... vind ik ... veel fijner en vooral met dressuur geweldig, en met springen,
geweldig :P.
Als je na de sprong op je zadel terecht komt kom je altijd zacht terecht :P.
Echt ideaal zo'n dressuurzadel :).
Succes verder ;).

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:16

naja, jij komt misschien zacht terecht, maar op de rug van je paard komt het alles behálve zacht terecht.... :)

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:30

Ja maar volgensmijn gaat het bij leeneliefje om de zit van het zadel, en een dressuurzadel is ook meer op gevuld dus wel zachter ;).