Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ikima schreef:Neusriem zit te laag, sperriempje te laag en te los, bakstuk te lang, frontriem te laag, bit steekt te ver uit de mond. Kortom, hoofdstel en bit zijn veel te groot, zonde want het paard heeft best wel een leuk hoofd.
Ikima schreef:Goh Pashon wat een vriendelijke reactie.
Knap he dat ik dat allemaal kan zien ik heb ook slechts 35 jaar ervaring met paarden, waarvan 30 jaar met eigen paarden.
Helaas is het hoofstel te groot, het is niet de bedoeling dat bij een hoofdstel alles op het bovenste gaatje moet zitten en dat gebeurd bij dit hoofdstel wel als het op maat gemaakt zou worden.
Verder vind ik het wel knap van sommigen om te zien dat er aan de teugel getrokken wordt. Het bit hangt van de mondhoeken af, er zijn geen plooien boven het bit, om te oordelen of er werkelijk aan het bit getrokken wordt, en of het te breed is, moet er een foto van de voorkant gemaakt worden.
Ikima schreef:Goh Pashon wat een vriendelijke reactie.
Knap he dat ik dat allemaal kan zien ik heb ook slechts 35 jaar ervaring met paarden, waarvan 30 jaar met eigen paarden.
Helaas is het hoofstel te groot, het is niet de bedoeling dat bij een hoofdstel alles op het bovenste gaatje moet zitten en dat gebeurd bij dit hoofdstel wel als het op maat gemaakt zou worden.
Verder vind ik het wel knap van sommigen om te zien dat er aan de teugel getrokken wordt. Het bit hangt van de mondhoeken af, er zijn geen plooien boven het bit, om te oordelen of er werkelijk aan het bit getrokken wordt, en of het te breed is, moet er een foto van de voorkant gemaakt worden.
MarvanTom schreef:@ itsmi: mijn reden mag je best weten. Geen idee of Billy er ook zo over denkt natuurlijk!
Paard ziet er qua haardracht goed geknot uit (op wedstrijd misschien?), met redelijk nauwkeurige vlechtmaat ertussen en dan zo'n neusriem?
De neusriem wordt gedragen als een trainingsneusriem ipv engelse optoming met aansnoer.
Ik ben geen fan van die flubberige gebogen frontriemen; zo'n frontriem heeft van origine eigenlijk een functie...![]()
De keelriem mag wat losser, 1 staande vuist eronder en dan issie wel goed. Maar door die flubber frontriem niet eens zo gek zo.
Deze neusriem hoort 2 dikke vingers onder het jukbeen te zitten, dus moet korter.
Het bit is eigen keus. Ik ken het paard niet.
De martingaal (is het voor springen soms?) is te los en heeft zo geen enkel effect, zoals getoond.
Beter afdoen dus.
Als deze echt nodig is (ik ken het paard niet), moeten de ringen als de halsstand normaal is, net de keelholte raken, zeg maar.
Op de foto lijkt paard het hoofd te dragen door aangespannen teugel en hangt de martingaal er als zinloze spaghetti bij...
Is het paard een hoofdgooier misschien?
Dan toch de maatstaven aanhouden.
JoviBan schreef:geerke schreef:bit te hoog?
het bit hangt veel te laag...het bakstuk hangt bijna in een boogje...
Dan is het bakstuk dus te lang.
Mensen kijk eens naar die mond zeg. Die mondhoek wordt helemaal omhoog getrokken. Of vinden jullie dat soms normaal?
JoviBan schreef:De neusriem zit te laag en het bit is veels te hoog ingehangen. De mondhoeken worden helemaal omhoog getrokken.
kijk eens op foto's bij mensen in hun profiel of zoek via google naar plaatjes foto's van een normaal hoofdstel zo kan je zien hoe een hoofdstel moet zitten