Ga er anders eens mee langs een schoenmaker , dat zijn echte leer-kenners en kunnen vaak hele goede (en betaalbare !) oplossingen aandragen
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
) NIET LEUK DUS!!!
) Misschien omdat het laatst warm was en hij dus wat gezweet had, kan het zijn dat het dan stroever ligt..het zou ja idioot zijn als ik hem altijd eerst dan met zadel op moet longeren om hem daaronder te laten zweten eer ik kan opstappen :S het dekje is namelijk van onder (wat dus op het paard ligt) wat wollig (wit spul)
) maar besaat er ook een singelhoes die antislip heeft..of zou dat nadelig zijn met aanslingelen enzo... (misschien bestaat het niet eens, maar de mat kon ik ook nog niet zo lang)

maar miss valt het te proberen, alleen ik heb gewoon geen geld (10 euro is voor mij veel) en eigenlijk..nja tis hun paard hun hebben eisen en rijden zelf nooit dus snappen het ook niet helemaal (het is ja geen probleem als een ander het vast houd)
ze vind dat gewoon leuk om te kopen van tijd tot tijd! heeft dus niks met mij te maken.. haar zoontje rijd ook (alleen stappen) maar hij kan niet rijden en als hij beetje sneller gaat is hij bang, daar hij heel dominant is en jongetje niks kan en durft is het paard de baas van wanneer hij loopt waar hij stilstaat enc.... dus het is meer wat op hem zitten terwijl hij zn ding doet voor hem dan wat anders
Zij rijd hem niet omdat dr gezegt dat dat het een onwijs goed recreatiepaard is voor haar maar komt er nu achter dat hij gewoon veeeeeel te pittig voor dr is, zij heeft een mak paardje voor beginners nodig. Ze is echt heel lief koop cadeautje voor mn ma (kleinigheidje) omdat ze hoorde dat mn ma dat leuk vond en zo ook voor mij iets. Ze is echt aardig... maar voel me zo rot omdat met een lijst te komen! 
antislip is nog niet tot dr door gedrongen volgensmij..maar ze weet (nog) niet dat hij toch schuift. Ik ga volgende x nog eens proberen (maandag/dinsdag) om hem het zadel op te leggen en erop te komen, desnoods eens longeren (moet toch gebeuren) en dan ff snel erop om te kijken of het idd door het zweet eronder kwam (ik werk hem btw niet in het zweet hoor! alleen onder het dekje gaat hij zweten omdat dat van die vacht is aan de onderkant.. eer hij helemaal zweet zou ik uren verder zijn, even overdreven gezegt :S ) Gewoom om te kijken of het daar laatst aan lag dat hij niet schoof.
) ook heel leuk
ik vind het dus ook niet erg om dr niet op te zitten tot hij geleerd heeft stil te staan als ik een opstapje opstap! maar de eigenaren hebben graag dat ik dan toch rijd