help zadels glijden van rug

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: help zadels glijden van rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:26

Oja , die maffe beugels ! Dat is wel een apart verhaal hoor , heb ik echt nooit iemand over gehoord......misschien hebben ze bij die fabrikant net een verkeerd stukje materiaal gebruikt ?

Ga er anders eens mee langs een schoenmaker , dat zijn echte leer-kenners en kunnen vaak hele goede (en betaalbare !) oplossingen aandragen :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 07:05

nou hehe ik word knetter gek!!! laatst ben ik dr eerst met hulp (iemand die zadel aan andere kant tegen hielt) opgestapt, erna extra eraf en weer erop..het schoof zo minimaal dat ik dr perfect opkwam zonder hulp.. nu ging ik net voor de eerste x alleen (ondertussen is er niet meer gereden geworden omdat ik weg was en hun ja niet rijden of het weer veel te slecht was)

hem opgezadelt en 3x opnieuw aangesingelt (ja hij zet zn buik heel erg uit;) en zodra hij merkt dat je weer aansingelt gaat die buik weer... toen naar de achterste wei gelopen daar t daar het rechtste was, minste plassen water en minste bomen, dus het best om te rijden als je meer wilt dan alleen stappen (wel jammer dat dat binnekort van voetbal terrein word :( )

alé ik die dus voor de 3de x aansingelen en ja het gaatje waar hij voorheen ook inzat (tis nog heel nieuw maar je ziet waar het wat gezeten heeft) daar kreeg ik hem na een 15 min eindelijk in..ondertussen zijn mn handen zo pijnlijk alsof ik over de grond geschaaft ben (je kent het wel als je gevallen bent :P ) NIET LEUK DUS!!!

en ik wil opstappen glijd hij toch gewoon net zo erg als die ander!!!!! ik heb hem een half uur zeten kwelen daar arm dier...hij is zo altijd heel nerveus, soms oortjes ff in de rug als er een ander in de buurt komt hoofd veel wegen enc (verder wel heel braaf maar zoon arabieren trekjes :P) Misschien omdat het laatst warm was en hij dus wat gezweet had, kan het zijn dat het dan stroever ligt..het zou ja idioot zijn als ik hem altijd eerst dan met zadel op moet longeren om hem daaronder te laten zweten eer ik kan opstappen :S het dekje is namelijk van onder (wat dus op het paard ligt) wat wollig (wit spul)

en nu man dan vind ik het zoooo zielig...hij is dan zoooo braaf oortjes helemaal relaxed nek lekker relaxed nja je word er zelf onwijs rustig van. je kan alles doen terwijl hij los staat en hij blijft lekker staan, alleen als het zadel teveel deed glijden werd hij ff wakker zeg maar (logisch ook dat ene zadel was zachter dieze is wat meer in zn eigen vorm dus als die schuift voelt hij dat veel onprettiger)

uiteindelijk heb ik het opgegeven, zag in de middelste wij een afgezaagde boomstam (wel niet idiaal schuin en glad maar denk probeer eens... maar hij vind prima tot ik erop wil gaan staan dan word hij bloed nerveus en gaat draaien, dus werkte ook niet, toen trug naar voorste wei waar de stallen zijn nog 1 x geprobeert en weer nee.

tja toen heb ik het gelaten hij was zooooooo lief al de hele tijd liever dan dat ik samen met eigenaren daar ben (was eerste x alleen heb sins eergister EINDELIJK de sleutel zodat ik weer een leven krijg buiten heel de dag thuis zitten omdat ze op elk moment van de dag kunne bellen dat ze komen!) het was anders gewoon niet meer te doen...en nu.. pff ik weet t niet. kan moeilijk altijd mn ma mee slepen (doet ze ook ECHT NIET) om de eerste paar min mee te gaan voor zadel vast te houden hehe!!!

word er knettergek van.. ik denk ik leer hem liggen maar eer hij dat geleerd heeft zijn we ook veel verder ;)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:34

Kan je neit met een Bare-back-pad rijden. Dat is een dekje met singel en beugel, dus dat ligt makkelijker.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 15:00

dat schuift waarschijnlijk ook... de boomloze zadels vooral die hiervoor is zo flexiebel..dus die ligt al heel makkelijk maar schuift erger dan de nieuwe... snap gewoon niet dat hij laatst niet geschoven heeft toen ik dr na wat rijden (stappend) eraf stapte en zonder hulp probeerde op te stappen... word er knettergek van! mja... heb al eens grond gevraagd of iemand een anti-slipmatje heeft die ik een weekje kan lenen (om te kijken of dit werkt) zodat ik erna dan maar zelf eentje koop!! heb wel gehoord dat hij beter werkt zonder dekje en alleen rug/slipmat/zadel toen vroeg ik me af of dit goed is? (voor zn rug) zonder dekje...

maar niemand heeft een slipmatje van de mensen die ik ken... dus even kijken.

Probleem van zoon bare back pad is dat het waarschijnlijk toch zoals alle andere dingen die ze geprobeert hebben gaat glijden EN het is mn paard niet dus kan niet zomaar wat totaal anders gaan kopen (ook geen geld voor btw) zag wel ook antislip bare back pad's maar echt veel te duur voor mij...

ow stom vraagje (kwa zadelspullen enzo ben ik best een leek! daar ik geen eigen paard heb en normaal dat wat er ligt prima is ;) ) maar besaat er ook een singelhoes die antislip heeft..of zou dat nadelig zijn met aanslingelen enzo... (misschien bestaat het niet eens, maar de mat kon ik ook nog niet zo lang)

tevens ben ik geen kei in het vertellen wanneer een zadel wel of niet goed past (nooit mee bezig geweest net als hierboven normaal paste alles gewoon en is alles in orde) maar hun zeggen dat hij perfect ligt/past net als de personen die hebben gekeken die er echt wel wat van weten, dus neem aan dat het idd goed past :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:12

Wat vervelend dat hij alsnog bleek te schuiven! Een barebackpad lijkt me juist helemaal geen oplossing. Het verdeelt de druk niet, en aangezien jij juist de beugels nodig hebt om op te stijgen, nee dat lijkt me geen goed plan!

Een anti slip matje, met eventueel een borsttuig lijkt me de enige oplossing. Misschien kun je een tweedehands pad met zo'n -hoeheetdatookalweer- onderkant opscharrelen. Ik heb zelf ook zo'n pad gehad, de inlages kunnen er gewoon in, maar de onderkant is van antislip en zorgt er voor dat de boel niet zo schuift. Misschien pmarena even vragen, die weet vast gelijk wat ik bedoel. Ik kan even onmogelijk op de naam komen.

Zo'n pad lijkt me fijner als een antislipmatje, omdat je hiermee geen kans hebt op kreukels, en je natuurlijk het grootste gedeelte onder het zadel bedekt. Persoonlijk vind ik dat een zadel op zo'n rug best een beetje mag schuiven bij het opstijgen. Als je het met leunen naar de andere kant maar weer recht kan krijgen.

Je rijdt in de wei toch? Zou je niet zo'n krukje van de ikea kunnen halen, zijn iets van 10 euro en heel stevig, die neerzetten en flink gaan oefenen op het stilstaan? Dan kun je je wel zelf redden, en stilstaan is ook iets wat elk paard in principe zou moeten kunnen. Ben je eerst in ieder geval uit de brand.

EDIT: sympanova, bedoel ik dat? }:0

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:34

Sympanova inderdaad :j

TS : heb je het zadel wellicht deze keer op een andere plek op de rug gelegd dan de vorige keer ?

Ik heb zelf met mijn boomloze zadeltje ook nogal eens dat als ik het NET iets tever naar voren leg , het wil glijden... zadel ik dan opnieuw op en leg het een pietsje verder naar achteren , dan ligt hij muurvast , vreemd genoeg.

Wellicht iets om even op te letten ? :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:36

Klopt inderdaad, dit had ook met mijn barefoot! Ik was altijd geneigt om het op de boomzadelplek te leggen, maar hij moest bij mijn paard echt een stukkie verder naar achteren. Lag hij te ver naar voren, schoof hij enorm. Dit merk ik met mijn startrekk ook.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:42

heb het al verlegt maar hielp niet :(

zou misschien kunnen maar probleem is dat het niet afgesloten is..er staat nog een grote belg op die de neiging heeft ALLES te slopen... dus zoon krukje is gelijk iets van ooow even op staan hoor..denk dat het met die kilo's het ook begeeft :P maar miss valt het te proberen, alleen ik heb gewoon geen geld (10 euro is voor mij veel) en eigenlijk..nja tis hun paard hun hebben eisen en rijden zelf nooit dus snappen het ook niet helemaal (het is ja geen probleem als een ander het vast houd)

zeker een zadel dat een beetje schuift is het probleem niet maar dat het zadel uiteindelijk aan de zijkant hangt inplaats van op de rug ligt.dat is te veel van t goede he :D

nja alle tips zijn uiteraard welkom :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:45

ik heb btw het probleem dat als hij verder naar achter ligt dan een boomzadel de singel verkeerd ligt!! (en daar de stijgbeugels er boven hangen) mn benen ook gelijk te veel naar achter liggen ...

ach ja nog nooit zoon problemen gehad pff..dan voel ik me gelijk ook zoon leek enzo he... echt irritant haha weet veel maar kwa optoming/benamingen buiten de hoofddingen weet ik echt niks :S

zeker hij moet stilstaan maar zo (zonder opstapje) is hij heeeeeeeeeeel braaf, ik kan zonder dat hij vast staan om hem heen lopen dingen doen of zelfs een stukje weglopen hij blijft dan onwijs lief staan :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:19

Misschien kan je een keer een vriendin vragen die er wat meer van weet om eens te kijken of het zadel goed ligt? Of kun je er foto's van maken zoals jij denkt dat hij goed ligt, en die eens plaatsen?

Tja, ik vind het lastig joh. De enige manieren om dit op te lossen lijken me de antislip pad, het krukje en als dat niet werkt een borsttuig. Ik begrijp persoonlijk de eigenaren wel dat ze geen zin hebben om nog meer geld uit te geven, ze hebben immers net een zadel gekocht. En als jij geen geld hebt om het dan te kopen, houdt het een beetje op.

Hoe is de situatie nu precies, jij verzorgt dit paard, en de eigenaren doen er niets mee? Dan is het wel erg lief dat ze een zadel hebben gekocht zodat jij kan rijden.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 17:19

hij heeft al min zadels!!!! waarvan de boomzadels (engels en western) niet goed liggen, dan heeft ze een boomloos engels zadel waar ik voorheen mee reed (die wel goed ligt) maar ze vind western leuk, dus kreeg opeens te horen dat ze een westernzadel gekocht had, deze is dus laatst aangekomen...ik heb niet gevraagd voor een nieuwe en met kerst wilt ze graag de zelfde int bruin voor hem kopen, hij heeft weet ik hoeveel verschillende hoofdstelle/halsters met en zonder bit enc ;) ze vind dat gewoon leuk om te kopen van tijd tot tijd! heeft dus niks met mij te maken.. haar zoontje rijd ook (alleen stappen) maar hij kan niet rijden en als hij beetje sneller gaat is hij bang, daar hij heel dominant is en jongetje niks kan en durft is het paard de baas van wanneer hij loopt waar hij stilstaat enc.... dus het is meer wat op hem zitten terwijl hij zn ding doet voor hem dan wat anders :P Zij rijd hem niet omdat dr gezegt dat dat het een onwijs goed recreatiepaard is voor haar maar komt er nu achter dat hij gewoon veeeeeel te pittig voor dr is, zij heeft een mak paardje voor beginners nodig. Ze is echt heel lief koop cadeautje voor mn ma (kleinigheidje) omdat ze hoorde dat mn ma dat leuk vond en zo ook voor mij iets. Ze is echt aardig... maar voel me zo rot omdat met een lijst te komen!

Ik heb het er niet meer over gehad met ze hoor...maar als je dr pas 2 a 3 maanden bent en een sociale fobie hebt EN onwijs verlegen onzeker bij anderen...nja dan kaart je het ook niet zo snel aan ;)
Ze heeft het borsttuig al mee genomen laatst d8 ik gezien te hebben teminste :) antislip is nog niet tot dr door gedrongen volgensmij..maar ze weet (nog) niet dat hij toch schuift. Ik ga volgende x nog eens proberen (maandag/dinsdag) om hem het zadel op te leggen en erop te komen, desnoods eens longeren (moet toch gebeuren) en dan ff snel erop om te kijken of het idd door het zweet eronder kwam (ik werk hem btw niet in het zweet hoor! alleen onder het dekje gaat hij zweten omdat dat van die vacht is aan de onderkant.. eer hij helemaal zweet zou ik uren verder zijn, even overdreven gezegt :S ) Gewoom om te kijken of het daar laatst aan lag dat hij niet schoof.

ben nu aant kijken of iemand een antislip matje heeft die ik een weekje kan lenen (als dit werkt, kan ik kijken wat bij elkaar te krijgen voor eentje te kopen)

overgins ja ik verzorg hun 3 paarden (shet/belg. trekpaard en de draver) de draver is zadelmak de belg niet die is overal bang voor en moet echt alles leren buiten lief zijn en knuffelen haha dat kan ze heel goed (is mishandelt geweest vandaar bang voor alles) hun hebben me benadert om wat met de belg te doen zodat ze eventueel OOIT toch zadelmak word en erna ingereden, maar dit staat op een laag pitje en is voor hun nog niet zo belangrijk, de shet mag ik wat mee doen of niet maakt dr niks uit daar dat het enige paard is wat ze zelf wel eens longeert of mee gaat wandelen.
De draver moest ik gaan rijden omdat hij zuur word door stilstaan (hij staat wel 24/7 in de wei he!!) en hij is heel dominant dus vrij verelend als hij zuur word... dus voor ik dr echt heen ging stond dus vast dat ik hem beweging moest geven waaronder rijden 1 van de dingen was ;)
het is dus niet dat ik ze mag verzorgen en graag wou rijden en ze dan een zadel gekocht hebben. tuurlijk ik rij graag maar ik vind grondwerk enc (wat ik toch met hem moet gaan doen om hem te herrinneren aan dingen ;) ) ook heel leuk :D ik vind het dus ook niet erg om dr niet op te zitten tot hij geleerd heeft stil te staan als ik een opstapje opstap! maar de eigenaren hebben graag dat ik dan toch rijd ;)

ale nu weet je het een beetje... maar gaat er om dat het zadel gewoon toch glijd..enorm vervelend..ga volgende week nog wat dingen proberen miss werkt dat :D

PS: denk dat het uiteindelijk allemaal wel ooit goed komt het is alleen nu zoooo vervelend want samen gaan elke dag wil ik echt niet meer :S kan eindelijk weer meer doen dan thuis zitten w88 tot ze bellen dat ze eraan komen