_San87_ schreef:Die tweevingerregel is bull.
OK, duidelijk. Waar is die regel dan in godsnaam op gebasseerd?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
_San87_ schreef:Net zoals alle 'richtlijnen' geeft het je een idee van de plaatsing van de neusriem. Persoonlijk houd ik mij er niet aan en kijk op welke manier ik het idee heb dat de neusriem het beste zit. Ook heb ik de neusriem erg los, aansnoeren houd ik niet van
Ik zal eens kijken hoe het eruit ziet als ik hem nog hoger hang. Kan ik dan wel de sperriem nog gebruiken, want ook die komt dan natuurlijk nog hoger te hangen (en zonder sperriem mag je ook weer niet starten
) nadie schreef:Sheffie schreef:ik heb het ook gehad. Kinbontje hielp niet. Bit ringen ook niet omdat het vel juist klem komt te zitten tussen bit en neusriem en niet tussen de ringen van het bit. Ik heb toen toch de neusriem tot aan het jukbeen omhoog gedaan en toen was het probleem over. Nu hangt de neusriem weer wat lager en gaat het goed.
Krijgt ze daar geen last van dan als de neusriem zo hoog hangt? Lijkt mij niet echt comfortabel, die 2-vingerregel zal er niet voor niets zijn.
_San87_ schreef:
Even geleend van een bokker, maar op deze foto zie je duidelijk het verschil in grootte. Deze bitten zijn prima in een goede ruitersportzaak te verkrijgen en anders wel te bestellen
Ik denk dat dit ook het eea al oplost.
_Fieke schreef:Zit je neusriem hoog genoeg? Want mijn bijrijdpaardje had dit ook en wanneer we de neusriem iets om hoog doen, heeft ze er geen last meer van
petitparis schreef:bij mijn vriendin heeft het paard zich steeds vastgezet op die kant, maar zou kunnen dat jou paard dit doet als reactie op het knellen
in principe kan je op een onderlegtrens rijden, maar die zijn over het algemeen dunner, dus afhankelijk van jou deskundige ruiterhand scherper of gewoon duidelijker en fijner om mee te werken.
Lijkt me alleen niet handig moest je nog een jonger paard hebben dat soms "vergeet" wat links en rechts is, misschien zonder sperriem kans op het door de mond trekken, maar dit weet ik niet zeker, dit is alleen mijn idee
nadie schreef:[quote="UtroligEn ik heb een Myler toklat, dit bitt heeft een hele mooie afwerking van de ringen naar de mon