Pagony dekens? Goed of slecht.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:49

hier ook goede ervaringen met Pagony dekens
heb een Pagony regendeken voor mijn verzorgpaard,een KWPN van 1.65m,
had maat 195 gekocht pastte haar precies
mijn Shet heeft een Pagony winterdeken, maat 145, hals was wat te wijd, maar zelf even
creatief geweest en iets kleiner gemaakt en toen pastte ie prima
heeft ondertussen al 4 winters en een wasbeurt overleeft heeft (wel een keer ingespoten
om hem weer waterdicht te maken ), denk dat ie een 5e winter ook nog wel overleefd,
daarna koop ik denk ik wel een nieuwe, waarschijnlijk weer een Pagony

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:24

Ben ik dan de enige/een van de weinigen die geen goede ervaringen heeft met de pagony dekens? Ik heb een 0-grams regendeken en die was vrij gauw kapot, flinke scheuren op de naden. En mijn paard doet in principe niets geks met de dekens ;). Verder gingen de borstsluitingen ook snel kapot.
Ook heb ik voor een pony een winterdeken met halve hals gehad, die drukte ontzettend op de schoft/manenkam, alle manen stierven af daar.

Voor mij in ieder geval geen pagony meer!

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:30

@Femke16
Nou ik vindt ze in Leek dus echt niet klantvriendelijk en verstand van de spullen die ze verkopen
hebben ze ook niet lopen er altijd met een kop rond van dat ze er helemaal geen zin in hebben
en houden je vreselijk in de gaten en advies hoef je helemaal niet op te rekenen.

Maare ff over de deken *D
Ik heb een kruising fries en heb maat 195 voor der en past perfect

Poisson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:51

Het is wel gewoon goed, maar je zou natuurlijk wel veel beter Rambo ofzo kunnen pakken, maar dan zit je weer met de prijs :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:56

Ik vind het echt waardeloos spul.
De kwaliteit is wat mij betreft echt ver te zoeken.

Mijn paard is absoluut geen sloper, maar die dekens blijven gewoon niet lang heel. Naadjes gaan los zitten, het 'spul' dat binnen in de deken zit 'verdwijnt' gewoon. Ook bij mijn vorige pony was het elke keer stuk, die was zelf wel wat onvoorzichtig, maar gek genoeg gebeurde dit bij de 'duurdere' dekens niet.

Ik besteed liever wat meer geld voor een goede kwaliteit. :)

Maiska

Re: Pagony dekens? Goed of slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:07

Mijn haf die mega veel rolt en ook veel stoeit heeft 1,5 seizoen met zijn winterdeken pagony gedaan, heb em wel meerdere keren moeten naaien. Mijn merrie die amper rolt en waar de deken ruim bij valt (zelfde deken als mijn haf) heeft na een half seizoen al slijtageplekken weten te creeren ;) Aan de binnenkant, buitenkant nog heel. Denk dat het wel mindere kwaliteit is, aangezien het van binnen ook slijt op de naden, komt het wol/vulsel of hoe je het noemt erdoorheen. Ze zijn wel goed waterdicht!

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:03

Het is wel een goed merk, redelijke kwaliteit, voor een goede prijs. Heb er zelf 2 zweetdekens van.

JansjeDjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:44

Ik heb pagony dekens, ik verkoop pagony dekens en ik was pagony dekens.

Ik vind ze erg goed, gaan minder snel stuk als de iets duurdere merken (ik heb 2 slopers van paarden :( ) en prijstechnisch is het natuurlijk heel interessant.

Ik zou zeggen: doen!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:49

marieke_irma schreef:
Prima deken!
Alleen goed oppassen met wassen, mijn moeder had hem in een gewone wasmachine gedaan en toen was de hele vulling plat. Maarja, dat gebeurt bij andere natuurlijk ook ;)

Hihi dan moet je er tennisballen bij in doen Mariek! Dat werkt echt goed!

Heb zelf ook een pagony deken gehad, heb ik drie winters gebruikt en is altijd goed meegegaan. Alleen bij het paard wat ik nu heb had ik hem op in een week waarin de temperaturen heel erg schommelden, dus toen meneer zich verveelde en bedacht dat hij het veeeeuls te warm had, heeft hij de borstsluitingen eraf getrokken en zo op de een of andere manier zijn deken af gekregen. :+

Toen ik op stal kwam stond meneer dus heel trots rondjes om zijn deken te paraderen: moet je kijken wat ik heb gedaan!! :D

Maargoed, als je dus NIET zo'n paard hebt, houdt de deken het als het goed is wel eventjes uit haha.
Vind de prijs/kwaliteitverhouding erg goed in elk geval :j

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:52

LolaTFB schreef:
Ook heb ik voor een pony een winterdeken met halve hals gehad, die drukte ontzettend op de schoft/manenkam, alle manen stierven af daar.

Dat was bij mijn paard ook het geval met zijn Pagony deken, maar ook bij zo ongeveer 10 andere mensen bij ons op stal met andere merken dekens... Dus ik denk dat dat er een beetje aan ligt welke maat je pakt, niet aan het merk.