msfc zadels 2

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:04

Oeps, sorry!!!
Begrijp het :o :o
Sterkte beiden!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:52

Gerry is vandaag bij mijn paard geweest en had slecht nieuws.
Zijn rugspieren zijn niet juist ontwikkeld doordat ik 2 jaar met een zadel heb gereden die niet goed zat. Ik heb in die twee jaar er vier verschillende zadelmensen bij gehad die zeiden dat het zo wel kon, en ik zag toch telkens zijn rugspieren minder worden. Nu eindelijk de juiste zadelpersoon gevonden!
Ik ga nu even een paar weken alleen vanaf de grond hem trainen zodat de rugspieren weer sterker kunnen worden en dan komt ons nieuwe MSFC zadel en dan hopelijk kan ik hem weer oppakken.
Dit proces kan 3 maanden duren, maar ook wel aan half jaar...
Zo lang niet rijden is natuurlijk haast niet te overleven! maar wel nodig denk ik om over een paar jaar og van hem te kunnen genieten!
Dus zodra ik mijn zwarte met bruine bies MSFC zadel heb zal ik een foto plaatsen, maar dan moet het topic nog wel even in leven gehouden worden!!!

Martje80

Re: msfc zadels 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 14:02

dit verhaal is echt net zo als van mijn stalbaas. Ook 6 jaar met een verkeerd zadel gereden, paard hele hoge schoft. kreupel, ingevallen, bespiering weg, weer trainnen vanaf de grond, en gaat nu goed!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:45

Oh kijk mooi te horen dat het nu weer goed gaat!! Dat geeft een beetje hoop!
Hij loopt naar mijn idee wel heel fijn onder het zadel, alleen dat extra ondertreden vanuit de achterhand kreeg ik maar niet voor elkaar.. Halen ook goede punten op wedstrijd etc, maar had toch telkens het idee dat het niet goed kwam..
Dus verschillende mensen erbij gehad en iedereen zegt wat anders natuurlijk!! Maar ik hoop dat dit het is, en dat we na een paar maanden grondwerk weer vernieuwd en verbeterd aan de slag kunnen! (met de MSFC natuurlijk!!)
Hoe lang duurde het voordat je stalbaas zijn paard weer wat sterkere spieren kreeg??

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:53

Blacknestor schreef:
Gerry is vandaag bij mijn paard geweest en had slecht nieuws.
Zijn rugspieren zijn niet juist ontwikkeld doordat ik 2 jaar met een zadel heb gereden die niet goed zat. Ik heb in die twee jaar er vier verschillende zadelmensen bij gehad die zeiden dat het zo wel kon, en ik zag toch telkens zijn rugspieren minder worden. Nu eindelijk de juiste zadelpersoon gevonden!
Ik ga nu even een paar weken alleen vanaf de grond hem trainen zodat de rugspieren weer sterker kunnen worden en dan komt ons nieuwe MSFC zadel en dan hopelijk kan ik hem weer oppakken.
Dit proces kan 3 maanden duren, maar ook wel aan half jaar...
Zo lang niet rijden is natuurlijk haast niet te overleven! maar wel nodig denk ik om over een paar jaar og van hem te kunnen genieten!
Dus zodra ik mijn zwarte met bruine bies MSFC zadel heb zal ik een foto plaatsen, maar dan moet het topic nog wel even in leven gehouden worden!!!

Dus als ik het goed begrijp heb je nu een maatzadel besteld op een paard wat qua bespiering nog niet af is, of zeker gaat groeien?
Spannend, wat als ie nu gaat groeien, kan je weer een ander zadel aanschaffen?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:26

stalbaas heeft de proffesional dressage gekocht, met de mededeling dat ze dit eerst moest gaan proberen, en al sie daar uit gegroeid is, kijken ze verder, in goed overleg.
paard is echt veel bespiering kwijt, en doet te weinig intensief trainen door de weeks, maar is weer fijn aan de loop, onder protest en kreupelheid!

hellgirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:39

Ik heb vorig jaar ook een MSFC zadel gekocht aan de zadelpasser. Ik zal ook eens een foto ervan nemen en plaatsen.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 07:26

Nee Frasier dat begrijp je niet helemaal goed, ik ga eerst een paar maanden intensief vanaf de grond werken zodat de bespiering weer wat terug kan komen. Daarna kan, zoals Karev ook zegt, alles in overleg zoals eerst met een prolite pad er tussen totdat alle bespiering weer terug is. Het zadel is ook zo aangepast dat hij goed zit als zijn bespiering weer normaal is.. Het prolite pad mag ik gratis lenen indien die strax nodig is, en later weer gewoon terug geven..en nu hopen dat het allemaal zo mooi gaat als dat het klinkt! ;)

Oja Karev bedoel je echt onder protest, of misschien Zonder protest??

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 07:40

Ik heb ook een paar weekjes met de prolitepad gereden, toen mijn msfc zadel in bestelling was. Dat was voor mijn paard al een wereld van verschil, want het vorige zadel was te groot aangemeten en droeg daardoor niet goed op de rug.
@Blacknestor je hebt het over grondwerken om spieren op te bouwen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke oefeningen je vanaf de grond gaat doen, om de spieren weer op te bouwen.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:26

Ik heb van Gerry de tips gekregen om veel met hem te wandelen en dan in een redelijk tempo, dus niet sjokken.
Cavaletti´s in stap en longeren met dubbele longe in stap en galop. De draf doet niet veel voor de rugspieren dus ik moet hem zoveel mogelijk laten stappen en galopperen.
We hebben gisteren dan ook direct een stevige wandeling van een uur gemaakt, voor mij goed en voor Nestor goed! hihi
Nu afwachten of het wat gaat doen, ben wel van plan om zeg maar smorgens te wandelen en dan savonds nog wat anders te doen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:42

Ben je bekend met werken aan de hand? Daar heb ik met mijn paard veel mee bereikt.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 08:58

dat moest stalbaas ook, cavveletis stappen, en longeren in stap en galop.

Ik bedoel Zonder protest :)

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:34

ankem schreef:
Ben je bekend met werken aan de hand? Daar heb ik met mijn paard veel mee bereikt.

ja ik vond met de lange teugel werken leuk (piet Bakker) en met kaptoom gaan we nu ook maar weer werken, heb een tijdje les gehad van Florien de Graaf (sincerita.nl) dus we kunnen alle kanten op!
Zijn net terug van weer een uur wandelen,net op tijd aan de lucht te zien!!

Volgens mij heeft Gerry het nog over jouw fries gehad :o
Ze vertelde dat het helemaal niet lekker ging en nu met je MSFC zadel haalde je dikke winstpunten enzo.. Kan dat toevallig over jullie geweest zijn??? Zelfs bij het proef rijden liep hij al fijner vertelde ze :D hihi zou wel grappig zijn!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:42

Blacknestor schreef:
ankem schreef:

ja ik vond met de lange teugel werken leuk (piet Bakker) en met kaptoom gaan we nu ook maar weer werken, heb een tijdje les gehad van Florien de Graaf (sincerita.nl) dus we kunnen alle kanten op!
Zijn net terug van weer een uur wandelen,net op tijd aan de lucht te zien!!

Volgens mij heeft Gerry het nog over jouw fries gehad :o
Ze vertelde dat het helemaal niet lekker ging en nu met je MSFC zadel haalde je dikke winstpunten enzo.. Kan dat toevallig over jullie geweest zijn??? Zelfs bij het proef rijden liep hij al fijner vertelde ze :D hihi zou wel grappig zijn!

Dat lang teugel kan ik nog niet, heeft mijn interesse wel, maar het werken aan de hand wel. Dat is ook erg goed.

Ik denk inderdaad dat Gerry het over mijn Fries heeft gehad. Ging inderdaad niet goed met mijn paard. Het zadel was te groot aangemeten en droeg daardoor niet goed op de rechterhelft van de rug, met als gevolg een geirriteerd Si gewricht rechts.
Nu is het aangepast, eerst met prolite en daarna met msfc zadel. Met prolite gestart en 191 (nog nooit zo hoog gereden) en 178 en een 6e prijs, tweede keer met prolite 187 en 180 en de laatste keer met msfc zadel 187 en 189 en 4e prijs. Daarvoor reed ik altijd rond de 173.
En dan bedenken dat ik ook nog 14 weken zwanger ben, hihihi. Daardoor waren de tweede proeven de eerste twee wedstrijden lager, omdat ik gewoon op was van vermoeidheid.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:16

Ja dan had ze het vast over jou!
Hihi ja dan kan ik me voorstellen dat je na 1 proef al wel moe bent!
En bevalt jou het MSF zadel goed??
Zo´n prolite pad komt dat onder het shabrak of tussen het zadel en de shabrak??
Nou ik zal Gerry eens doorgeven welke kleur zadel ik wil!
Ik wilde er nog even over nadenken, maar het wordt een zwart zadel met bruine biesjes en randjes..Ben benieuwd naar het resultaat!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:49

Blacknestor schreef:
Ja dan had ze het vast over jou!
Hihi ja dan kan ik me voorstellen dat je na 1 proef al wel moe bent!
En bevalt jou het MSF zadel goed??
Zo´n prolite pad komt dat onder het shabrak of tussen het zadel en de shabrak??
Nou ik zal Gerry eens doorgeven welke kleur zadel ik wil!
Ik wilde er nog even over nadenken, maar het wordt een zwart zadel met bruine biesjes en randjes..Ben benieuwd naar het resultaat!

Ja, soms loopt het uit en dan zit je er al met al te lang op en dan is mijn energie wel een beetje op. Ik heb nog eentje voor zaterdag opgegeven, beetje lastminute zeg maar, hahaha. Was officieel al gestopt, maar ja ging zo lekker en hoef nog maar 3 voor L1. Zou leuk zijn als dat voor de stop nog gaat lukken ;)
Het zadel bevalt vooral mijn paard goed. Ik moet zelf wennen. Heb mezelf een soort ontlastende zit aangewend, omdat ik altijd op een rug als een plank zat. Ik vind het heel moeilijk om dit te doorbreken en heb via Gerry ook al iemand doorgekregen die me daar mee zou kunnen helpen.
Ik heb alleen mijn prolite gereden, dus zonder shabrak. Vond dat prettiger rijden, lag stabieler. Ik heb gister nog een foto laten maken van het zadel, zal hem zo even plaatsen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:52

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:08

Wauw mooi zadel hoor!
Je zit er ook erg mooi op!
Die weken zullen wel voorbij kruipen voordat ik de mijne heb!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:05

Ankem dat is dus de professional dressage als ik het zo goed kan zien, oftewel de Ideal Roella 1350.
Mooi zadel, heel apart stroef leer, heb er namelijk bij Divoza op een bok op gezeten.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:56

Nog ongeveer 9 weken te gaan voor mijn MSFC!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:26

leuk dit topic

ik heb gisteren de zadelmaker bij mijn anatomica gehad ik wist al dat die niet meer goed lag helaas. Ze heeft gekeken of ze er iets mee kon doen maar helaas. Nu heb ik dus aangegeven een msfc profecionnal dressage te willen, gelukkig zei de zadelmakers dat dit type kwa boom etc het meeste zou passen. Ik krijg iets langere zweetbladen in t zwart. Hoop hem snel te hebben.
We hebben meerdere bekeken eigenalle dressuur modellen en deze paste haar t beste.

Nou nu maar afwachten aan de hand werken etc!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:03

Gaat het bij jou ook zo lang duren??
En doe je niet zo'n biesje als bij je anatomica??

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:27

Hey
ja de wacht is lang maar dat heb ik dr voor over!
Ik weet het eigenlijk niet denk dat ik voor gewoon zwart ga

nu mn anatomica verkopen zucht ding is nog geen 4 maand gebruikt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 13:42

wie is er geweest vagolijntje?

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:47

Zijn trouwens mooie zadels die anatomica's! Ze zitten lekker en zien er ook mooi uit!
Helaas past die ook niet op mijn paard, anders had ik hem graag over genomen!!