Veelzijdigheidszadel of springzadel??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Femke16

Re: Veelzijdigheidszadel of springzadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:02

Als je dan toch al een dresuur zadel hebt en het dus niet iets is van 'één zadel hebben en twee dingen doen' zou ik voor een spring zadel gaan. Een vzh zadel is net even beide dingen niet. En in een spring zadel neem je dus ook veel makkelijker een echte springruiter houding aan. Je went er gauw genoeg aan. Maar, ga niet dressuur rijden op een springzadel... dat is niet fijn ofzo...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:09

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:42

Inderdaad, als je al een dressuurzadel hebt dan zou ik ook zeker een springzadel nemen.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:09

Hey!
ik zou zeker voor een springzadel gaan.
Ik heb heel goede ervaringen met stubben(wel duur natuurlijk) eric thomas en BR.
Eric Thomas en BR zijn hele fijne zadels en niet zo heel vlak(zoals pessoa vaak)
Ik rij er ook altijd dressuur mee en het is gewoon een kwestie van wennen ik vind een dressuur zadel persoonlijk een hel om mee te rijden maar dat is ieders zijn mening denkik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:11

Femke16 schreef:
Als je dan toch al een dresuur zadel hebt en het dus niet iets is van 'één zadel hebben en twee dingen doen' zou ik voor een spring zadel gaan. Een vzh zadel is net even beide dingen niet. En in een spring zadel neem je dus ook veel makkelijker een echte springruiter houding aan. Je went er gauw genoeg aan. Maar, ga niet dressuur rijden op een springzadel... dat is niet fijn ofzo...

ook dat is een kwestie van wennen, ik dressuur liever op een springzadel dan andersom.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 13:33

Ok, ik ben overtuigd.
Een springzadel is dus beter dan een vzh. Ik denk dat ik wel heeel erg moet gaan wennen, maar dat komt vast goed.
Aan welke kosten moet ik ongeveer gaan denken voor een redelijk springzadel? Er gaat 1x per week mee gereden worden, dus het hoeft geen topzadel te zijn.
Laatst bijgewerkt door nina88 op 13-06-09 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:37

Ik zou een springzadel nemen maar dat is mijn mening.

Ik heb ook zlef goede ervaringen aan bijvoorbeeld stubben. helaas staat die van mij nu te koop omdat hij och niet goed past maar hij zit wel heerlijk ;)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 13:42

Ik zal eens even op je advertentie kijken ;)

Edit: Een smalle boom gaat op mijn paard helaas niet passen.

heppyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:14

ik spring zowel met veelzijdigheidszadel als springzadel (dat het kan, want is wel mijn zadel, maar word niet gebruikt door mij allee soms) en ik vind springzadel beter

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:42

nina88 schreef:
Ok, ik ben overtuigd.
Een springzadel is dus beter dan een vzh. Ik denk dat ik wel heeel erg moet gaan wennen, maar dat komt vast goed.
Aan welke kosten moet ik ongeveer gaan denken voor een redelijk springzadel? Er gaat 1x per week mee gereden worden, dus het hoeft geen topzadel te zijn.

Waarom begin je niet met een tweedehands? Ik zou niet investeren in nieuw als je nog niet precies weet welk zadel je het beste ligt.
Zelf ben ik overigens helemaal weg van Shöntal, maar die heten tegenwoordig niet meer zo.

ihtifaq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:33

Ik heb onlangs op een wow zadel gezeten en het zat heerlijk en ik heb er ook een besteld.
Het leuke aan dat zadel is dat je voor het springzadel kunt kiezen tussen een diepe, halfdiepe of vlakke zit. Nieuw is het niet goedkoop maar je kunt altijd es tweedhands kijken.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:55

ik zou voor een springzadel gaan omdat het verschil tussen dressuur en springen toch wel groot is, met een springzadel zit je ook beter vind ik, het springt lekkerder.

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:51

Hmm..

Ik zou voor VHZ gaan, maar meer naar de spring kant dan naar de dressuur kant!

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:07

ik zou voor een springzadel kiezen:D dat vind ik zelf veel lekkerder springen dan een veelzijdigheidszadel