Dressuur zadel Kentaur / Hulsebos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Re: Dressuur zadel Kentaur / Hulsebos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:04

Als je budget toereikend is zou ik zeker voor een WOW gaan.. Als je dat eenmaal onder je kont hebt gehad, wil je kont echt letterlijk niets anders meer :P

Pyriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 08:35

miesie schreef:
Als je budget toereikend is zou ik zeker voor een WOW gaan.. Als je dat eenmaal onder je kont hebt gehad, wil je kont echt letterlijk niets anders meer :P

Vind ze erg gaar maar vind ze wel erg duur :o dat gaat hem nu nog even niet worden €2500 voor een zadel aangezien ik ook nog een trailer moet aanschaffen :Y) Ze zullen het zeker waard zijn misschien voor de toekomst denk er nog even goed over na :j

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:58

magic_lover schreef:
nee wij zijn er erg tevreden over, en niet voor niks rijden er grote dressuurstallen hier in de buurt met hulsebos zadels, neem aan als ze echt zo slecht zijn als sommigen beweren dat die er dan ook niet mee rijden... :)

Grote stallen rijden ook (altijd) met slof, en doen andere gekke dingen, wil toch niet zeggen dat dat goed is :+ ;)

Ik ben bevooroordeeld want ik vind hulsebos echt afschuwelijk, als hier merano of hulsebos had gestaan had ik zonder twijfel voor merano gekozen :D
Ik zou dus ook voor kentaur gaan, daar zitten zoveel verschillende modellen in dat er vast wel eentje is die goed zit :j

Pyriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 09:08

Heeft iemand hier ervaring met het aanpassen van een Kentaur zadel?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:28

Pyriet schreef:
Kootstra neemt er geen nieuwe klanten meer als ik het goed heb..

Bubsj schreef:
Hulsebos zit heerlijk, maar de service als er wat misgaat met het zadel is bagger. Er zijn te veel negatieve verhalen over. Daarnaast is het geen maatwerk zoals ze claimen. Ik zou dan eerder voor daaleman gaan.

Je kan Kootstra nemen, das een goede zadelmaker in het noorden.

Kootstra neemt nog wel nieuwe klanten, maar hij verkoopt alleen KN en Stubben. Hij doet niets met andere merken. Ik ben gisteren langs geweest voor een nieuwe stubben.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:34

Ik heb sinds een maand een Kentaur Penelope zadel en vind hem helemaal geweldig. Echt een eye opener!
Heerlijk zacht, diepe zit, uitstekende kwaliteit leer en past geweldig.

Ik ben helemaal fan ;)

Ik heb hem overigens tweedehands in zeer goede staat bij John Kool gekocht. Dat is een proffecionele zadelmaker. Scheelde aanzienlijk en heb zeker weten een zadel dat goed past en bij mij past

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:45

Zelf rij ik persoonlijk het liefst met prestige :D (trouwens ook 1 te koop splinternieuw) maar heb ook eens op een hulsebos gereden en die zitten ook heel erg lekker, wij kunnen niet de keuze maken mischien vind ik die heel lekker zitten en zeg jij van dit zit voor geen hout :P meningen verschillen

Pyriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:52

Nicoletje92 schreef:
Zelf rij ik persoonlijk het liefst met prestige :D (trouwens ook 1 te koop splinternieuw) maar heb ook eens op een hulsebos gereden en die zitten ook heel erg lekker, wij kunnen niet de keuze maken mischien vind ik die heel lekker zitten en zeg jij van dit zit voor geen hout :P meningen verschillen

Het gaat ook meer om prijs / kwaliteit verhouding omdat er zo €1100 of meer verschil in zit en ik mij afvroeg waar dat nu precies inzat ;)

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:19

Mijn ervaring is dat Hulsebos hun eigen zadels uitstekend vermaken en ook over de service niets anders dan lof hier ;)

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:26

Wij hebben beide zadels.
Ik vind de Kentaur vergeleken met de zachte Hulsebos bagger eerste klas. Weet je niet beter dan zal het een fijn zadel zijn.
Je kunt en mag ze eigenlijk niet vergelijken. De Hulsebos was 1730 euro in prijs en de Kentaur precies 800 euro, ergens moet dit prijsverschil terug te vinden zijn.
Het grootste verschil vind ik de zachtheid en de kwaliteit leer.
Mijn ervaring met Hulsebos is de laatste tijd toch wel erg positief, met een misser in het verleden. Is iets niet goed dan wordt het probleem opgelost, maar dat was de vraag niet.