Een zacht hoofdstel voor een zeer gevoelige huid

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Een zacht hoofdstel voor een zeer gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 06:34

ik zweer echt bij Dobert hoofdstellen.
nu heb ik een anky hoofdstel wat op zich ook wel fijn is vanwege het zacht onderlegde kopstuk,maar ik ben druk aan het sparen voor weer een Dobert.

verder je hoofdstel goed schoonhouden,je hebt van die lederdoekjes die makkelijk in gebruik zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:52

Ik heb een Kieffer gehad, en die was ook van heel hard leer.
Ik heb nu weer een Passier van iemand over kunnen nemen en die is weer super zacht en soepel!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:15

Passier is ook erg duur :o Schockemohle valt eigenlijk juist wel mee, ik was in de war met schumacher hoofdstellen, die zijn wel heel duur.

@steinstein: en, is het zacht materiaal? Waarin verschilt de ergonomic precies van een normaal hoofdstel?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 17:17

Mijn hoofdstel komt te koop misschien iets voor hinke. Hoofdstel is nu wel voorzien van een wit onderlegde neusriem van IR en een wave frontriem van BR.

Hoofdstel heeft een zacht onderlegd kopstuk waarover de het riempje van de neusriem loopt (drukverdelend)dat is het grote verschil met de andere hoofdstel

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:49

steinstein schreef:
Wat was je kwijt Roelke? en is deze er ook met een wit onderlegde zeer brede neusriem.

Voor de Kieffer was ik ook €140 kwijt.

Ik heb de georgia, die is 199,- Best duur, maar vind 'm erg mooi en precies de goede kleur bruin.

Schockemohle heeft ook wel echt dressuurhoofdstellen met brede neusriem, wit onderlegd weet ik alleen niet..
Deze bijvoorbeeld, en zo zijn er ook wel meer, goedkopere versies ook.

http://www.pegasus-ruitersport.nl/conte ... 948.759028

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 08:35

Ik kwam een rondgenaaide tegen van schockemohle met een wit onderlegde neusriem voor maar € 159,00

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:49

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:50

Ik zou ook niet voor een rondgenaaid hoofdstel gaan, die verdeelt de druk achter de oren heel slecht en dit kan drukkingen veroorzaken. Altijd voor zacht onderlegd ga ik. Vind het echt ondingen, die rondgenaaide.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 06:51

Hmmm, je zou bij een rondgenaaid hoofdstel ook van die kopstukonderleggertjes (gel, bont, badstof) kunnen gebruiken.
Ik heb er totaal geen last van bij mijn merrie, eigenlijk heeft nog nooit een paard bij mij op stal schuurplekken gekregen van een rondgenaaid hoofdstel achter de oren.
Leuk paard heb je trouwens WolinLotte!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:49

Dat zou inderdaad een stuk schelen bij een rondgenaaid hoofdstel :j .

En bedankt _Nicky :D , jij hebt ook een erg leuke schimmel zie ik ;)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:57

Mijn paard had vroeger altijd kale plekken als ze met een leren hoofdstel werd bereden. Ze bleek allergisch te zijn voor een bestanddeel dat in veel leerverzoringsproducten voorkomt. Misschien is het ook het proberen waard om verschillende soorten producten uit te proberen. Inmiddels rijd ik haar weer een jaar met een leren hoofdstel (o.a. Kiefer Köln) na een jaar met een kunststof hoofdstel te hebben gereden en ik heb nooit meer een kaal plekje gehad.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:59

Bij ons op stal staat een manegepony met een heel gevoelig huidje. Hij draagt nu een kunststof hoofdstel en heeft geen last meer van schuurplekken achter zijn oren. Maar ik denk niet dat dat voor jullie een optie is.
Ik heb voor mijn eigen paard ook een mooi zacht onderlegd hoofdstel ( wel een goedkope van HH, maar daarom niet minder mooi). Oei, dat ligt zo mooi. Ik wil hierna altijd zo'n mooi zacht onderlegd hoofdstel.