Ik héb ze niet eens, bontjes...en om nou iets totaal overbodigs onder het zadel te proppen omdat het mooi staat, mij niet gezien!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Beauty_J schreef:moet je kijke hoe veel paarden een witte plek op hun schoft hebbe. allemaal van druk plekke / schuurplekke,.. VRESELIJK
suleilitha schreef:Een bontje om je zadel passend te maken is slecht.

crossmonster schreef:suleilitha schreef:Een bontje om je zadel passend te maken is slecht.
Integendeel
Soms kan een jong paard gebaat zijn bij een opvullend bontje als de rug nog net te smal is voor het zadel, of voor een paard dat flink vermagerd is en daarom het zadel tijdelijk niet meer past.
Dan is een bontje een tijdelijke oplossing.
Onder een goedpassend zadel een bontje of gelpad proppen, dat is pas onzin en uiteindelijk niet goed voor de rug
Dus iedereen die het mooi vind om met zo'n lelijk ding onder je zadel te rijden, raad ik aan om zo'n bontje te kopen die alleen een bontrand heeft. Een showbontje heet dat meen ik
suleilitha schreef:Een bontje om je zadel passend te maken is slecht.

duChambre schreef:ja ik weet het, er zijn al heeeel wat topics over het gebruik/misbruik van bontjes onder het zadel, maar het gaat me specifiek om de volgende stelling:Citaat:het is bekend dat bontjes slecht zijn
is dit bekend van bokt, of is dit echt door iemand bewezen? en zo ja, waar kan ik dat dan terugvinden? ik denk namelijk dat als het echt zo slecht zou zijn dat het nooit uitgevonden was, of later uit de handel zou zijn gehaald...
genoeg mensen zeggen ook dat bijvoorbeeld bandages slecht zijn, en anderen zweren er juist bij. dit is ook wel een beetje een persoonlijke mening, en afhankelijk van het paard...
Wake up and welcome to the real world! Als het echt zou zijn zou het nooit zijn uitgevonden of uit de handel gehaald. Wat denk je van (klein voorbeeldje hoor) atoombommen, geweren, drugs, alcohol, vergif.. Alles wat geld oplevert zal geproduceerd blijven worden en al helemaal niet uit de handel worden gehaald.
Abeltje77 schreef:Ja, tis hoe dan ook apart dat een paardenbeen, wat er volledig op gebouwd is om warmte AF te voeren, dik wordt ingepakt met dekbedjes en daarover nog eens verband.
Ook erg frappant vind ik dat...
Citaat:Alles wat geld oplevert zal geproduceerd blijven worden en al helemaal niet uit de handel worden gehaald

alsof dat het enige is wat aangepast wordt bij een op maat gemaakt zadel 
duChambre schreef:het is bekend dat bontjes slecht zijn