Thorowgood of Wintec

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:37

Er is ook nog de Kent and Masters. http://www.kentandmasters.co.uk/
Die heb ik in bestelling....zit heerlijk zacht en dat is voor lange buitenritten ideaal..
Momenteel is er wel een lange levertijd..Ik zit nl. al 7 wk te wachten. Zou tussen 3 en 4 weken zijn |(
Laatst bijgewerkt door diana1 op 22-05-09 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:38

Ik heb een keer op maxam thorowgood gereden op een fries ,ik zelf vond het helemaal niks ik had het gevoel of ik elk moment eraf kon vallen en ik kon niet normaal doorzitten.
Maar er zijn modellen die me wel fijner lijker te zitten.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 21:38

Heb je een foto en wat info voor mij???

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 21:38

Dniez schreef:
Ik heb een keer op maxam thorowgood gereden op een fries ,ik zelf vond het helemaal niks ik had het gevoel of ik elk moment eraf kon vallen en ik kon niet normaal doorzitten.
Maar er zijn modellen die me wel fijner lijker te zitten.

Wel model lijkt je wel fijn??

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:21

Ik ben ook opzoek naar een zadel voor mijn paard en mijn intresse is ook gewekt voor de wintec (Of misschien de thorowgood). Nu wil ik alleen een bruine.. en die zijn nogal al moeilijk te krijgen in Nederland blijkt. Ik heb gehoord dat de wintec kwa zitmaat kleiner vallen, iemand hier ervaring mee?

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:44

Ik heb zowel de Wintec Pro Dressuur als de Thorowgood Dressuur T4 3D, beide vind ik het prima zadels, geen houten kont en ideaal voor lange ritten. Ik vind de Wintec iets fijner (maar dat komt waarschijnlijk omdat die al is gevormd naar mijn kont en de Thorowgood voor mijn Arabiertje nog helemaal nieuw is).

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:16

Hey Suzan,

Ik heb ook een Thorowgood, ik heb de T6. Bevalt me echt prima. Zadel zit heerlijk, ligt goed en is aan te passen naar de rug van je paard d.m.v. het fish systeem en de verwisselbare voorboom. Mijn paard heeft een moeilijke rug en er lag bijna geen enkel zadel goed op, maar de Thorowgood lag perfect.
Ik weet niet hoe het zadel is als je heel lange ritten maakt, maar ik denk dat hij dan ook nog fijn zit. Is ook een comfortabel zadel voor je paard, het zadel is namelijk veel lichter dan andere zadels en de druk wordt goed verdeeld omdat er een flexibele boom inzit. Wat betreft de vulling, het zadel is gevul met synthetische wol en is gewoon op te vullen en aan te passen. Kijk hier anders eens:www.thorowgood.nl
Succes!!

oudehinken

Re: Thorowgood of Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:54

Ik zal vandaag even een foto maken van mijn zadel.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:00

Ik heb zelf ook een Thorowgood zadel, vind deze veel fijner als de Wintec. Iedereen op stal is onder de indruk en vind het een mooi zadel, daarnaast ligt het perfect op mijn paard en zit ik er zelf ook heel goed op. Natuurlijk blijft het een persoonlijk ding maar ik ben zeer tevreden. Ik heb de T6, met suede.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:08

ik heb eerder een thorowgood gehad volgens mij de T4 met suede, en om eerlijk te zijn ik kon er niet fijn op zitten, waarschijnlijk door het suede. Laatst een leren thorowgood geprobeerd en die vond ik stukken fijner maar deze was helaas niet perfect passend op mijn paard.
Nu heb ik een bates, dus een leren wintec zeg maar, heerlijk zadel, niet zo diepe zit en het voordeel van het verwisselbare kopijzer (verwisselbare boom is eigenlijk een verkeerd woord omdat je alleen het kopijzer kunt wisselen)

Er is me overigens wijs gemaakt dat de kent and masters eigenijk gewoon de leren thorowgood is maar onder een andere naam aangezien 'men' te vaak de link legde tussen thorowgood en kunstof, wat de verkoopcijfers drukte. Zal wel vergelijkbaar zijn met wintec-bates.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:12

Bubsj schreef:
Suzan_bobar schreef:
Wat voor vulling zit erin?? Is deze makkelijk aan te passen (las ergens dat wintec bijv niet op te vullen zou zijn??)
Ik wil gewoon zoveel mogelijk info over verschillende zadels krijgen voordat ik weer een verkeerd zadel heb.

Een tweedehands zadel heb ik ook geen goede ervaringen mee, scheef en andere ellende. Ik zou het liefst weer een western model hebben, maar niets past, drama,.....
Endurance lijkt mij nog het meest geschikt, gezien de afstanden die ik rijdt,....

Als je het echt goed wil doen, en geen ander zadel meer wil moeten aanschaffen zou ik voor een wow gaan. Buiten alle voordelen om, zitten ze ook nog eens geweldig. Ik weet zeker dat die zeer geschikt zijn voor lange afstanden :j

Dat kan niet iedereen zomaar betalen

Shaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:22

Vind thorowgood een veel betere pasvorm hebben dan de wintec.
Heb een wintec 500 dressuur gehad en die lag echt beroerd terwijl de veelz ervan dan weer beter lag.
Ik zou dus niet meer voor een wintec gaan.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:03

Afbeelding

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:35

Is dat de leren variant OH????
Mooi zadel om te zien :D

Vrijdag ga ik ze op Boobs zien, tenminste als zijn rug dan genoeg hersteld is volgens de zadelmaker :D

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:45

Suzan_bobar schreef:
Is dat de leren variant OH????
Mooi zadel om te zien :D

Vrijdag ga ik ze op Boobs zien, tenminste als zijn rug dan genoeg hersteld is volgens de zadelmaker :D

Ja dat is de leren variant er van.
Het is een mooie zadel en van leer.
heb er speciale leder cream bij gekregen vorig jaar.
Ik moest een nieuw zadel en omdat mevr aardig breed is kwa bouw kon mevr geen gewoon zadel hebben.
ben toen na riel klumper in almelo geweest en allerlei zadels gepast en deze lag het beste.
Ik vroeg of ie van kunstof of leer was en hij was van leer.
ik wil ook geen kunstofzadel.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:19

Ik heb een wintec 500 dressuur en ben er zeker te vreden over :) Geen gedwongen zit waar ik persoonlijk echt geen fan van ben en zit gewoon lekker. Krijg wel als het erg warm is een beetje zweetbillen maar als je een stukje gaat draven is dat ook wel weer verdwenen ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:29

@ OH, kunstof maakt me niet zoveel uit ;) Ik vind het voordeel van kunstof wel dat het wat lichter is dan leer.
Ik vind het zeker een mooi zadel om te zien zeg! Ben benieuwd hoe het staat op Boobs :D
Het enige waar ik bang voor ben met kunstof is dat het gaat zweten,... maar dat gaan we dus gewoon even uitproberen :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:11

Ik heb een thorrowgood om uit te testen :D Ben benieuwd!!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:30

Welke heb je Suzan? De T6??

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:38

Eh thorrowgood cob staat er op (A) met lange zweet bladen, ga even op internet kijken welke het is :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:41

Het lijkt op de T4, maar ik zal foto's maken :D

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:29

Suzan_bobar schreef:
Het lijkt op de T4, maar ik zal foto's maken :D

hoe bevalt het zadel?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 08:36

Er is een topic geopent van mijn buitenrit en ik heb heerlijk gereden :D Had een foto gemaakt, maar ben nog niet in de gelegenheid om die te plaatsen, zal morgen worden denk ik,.....
[RIJ-ITP] Bobar en Ponito naar de Carolinahoeve!

Verder is het inderdaad een T4. Voor de wedstrijden is een T6 mooier, maar qua comfort is een T4 beter schijnt. En ik moet zeggen dat het goed bevalt, het zadel is wel iets warmer dan een leren zadel, maar niet vervelend oid. :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:50

Mocht iemand nog belanstelling hebben bij een thorowgood L4 in cob uitvoering (vierkante lepel) dan heb ik deze nog liggen.
Het is hetzelfde zadel als de T4, maar dan van leer.
Ook is het zadel aan te passen tot boommaat XX-wide. wat volgens de vertegenwoordiger tot boommaat 38 is.
Het zadel zit en rijdt heerlijk.
Maar doordat mijn pony inmiddels door kleine kinderen wordt bereden is het zadel bij mij overbodig geworden.
Afbeelding
Afbeelding