het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:33

Maar als je bijvoorbeeld aan een jong paard denkt: daar ga je (in situatie met zadel) ook niet lang op doorzitten. Ik doe het zelfs helemaal niet op een jong paard. En dan kun je nog zo mooi zitten, het blijft wel belastend voor zo`n rug. Bij een ouder paard kun je natuurlijk wel gewoon doorzitten, maar ik denk wel dat er grenzen zijn.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:37

ik heb die ride on pad net gekocht. wilde hem vandaag uitproberen, maar heb dat verplaatst naar morgen :) zal laten weten hoe hij ligt en bevalt enzo :)

paardebloemp

Re: het barebackpad (of "ride-on-pad) van Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:39

Ik ben erg benieuwd! :D Mag ik vragen waar en voor hoeveel je hem hebt gekocht?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:40

@TS: over doorzitten op jonge paarden verschilt de mening ook nogal...

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:50

nou, dan gaan we het daar maar niet over hebben :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:13

paardebloemp schreef:
Ik ben erg benieuwd! :D Mag ik vragen waar en voor hoeveel je hem hebt gekocht?

op boomloosrijden.be. gewooon voor de prijs die hij overal nieuw kost ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:36

heb hem vandaag geprobeerd, maar hij valt mij vies tegen... hij zit heeeeeeeeerlijk, maar hij schuift ENORM! en dat met die antislipzooi maakt dat mijn paard er gewoon pijn van heeft. ze is nog nooit zò aan het bokken geweest... heb het met 2 verschillende singels geprobeert, maar het was drama. ik heb uiteindelijk mijn zadel er maar van wanhoop op gegooid en toen ging het wel gewoon normaal. ze zat nog 1 keer uit te proberen (wat wil je, tot 2 keer aan toe gingen we de bak uit na haar rodeo, dus die dacht ook...) maar lang niet zo erg, en daarna was het klaar ook...

ik ga nog even voor een goedkope kortere singel kijken zodat ik hem NOG strakker kan aansingelen, maar als dat niet werkt gaat hij mooi terug. dit is niks!

dus ik zou nog even wachten met bestellen als ik jou was ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:49

werkt ie niet goed :oo balen zeg!!
had ik niet verwacht...
die van bestfriend heeft ook anti-slip, maar daar heb ik helemaal geen problemen mee( en paardlief ook niet)

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 14:02

zij schreef:
heb hem vandaag geprobeerd, maar hij valt mij vies tegen... hij zit heeeeeeeeerlijk, maar hij schuift ENORM! en dat met die antislipzooi maakt dat mijn paard er gewoon pijn van heeft. ze is nog nooit zò aan het bokken geweest... heb het met 2 verschillende singels geprobeert, maar het was drama. ik heb uiteindelijk mijn zadel er maar van wanhoop op gegooid en toen ging het wel gewoon normaal. ze zat nog 1 keer uit te proberen (wat wil je, tot 2 keer aan toe gingen we de bak uit na haar rodeo, dus die dacht ook...) maar lang niet zo erg, en daarna was het klaar ook...

ik ga nog even voor een goedkope kortere singel kijken zodat ik hem NOG strakker kan aansingelen, maar als dat niet werkt gaat hij mooi terug. dit is niks!

dus ik zou nog even wachten met bestellen als ik jou was ;)

Bedankt voor je verhaal, maar.. ik heb hem al gekocht...! Dus ik hoop echt het per paard verschilt ;( Heb je de pad al nog een keer gebruikt? Het was niet zo dat je paard schrok van het directe contact ofzo? Ik zal het laten weten als ik hem heb uitgeprobeerd (heb hem nog niet binnen). Het zadel schuift nooit, dus ik hoop dat hij gewoon een soort van schuifvrije, schuifvaste rug heeft.. Want ik begrijp dat daar het probleem van de pad zit. Mijn paard heeft nog nooit rodeo gedaan *afkloppen* , maar ik zal toch wel voorzichtig zijn als ik voor de eerste keer op het ride-on-pad stap.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:24

schrikken van het directe contact kan ik me niet voorstellen. ik rijd boomloos en ook wel helemaal zonder zadel soms, dus daar kan het niet aan liggen.
ik ben benieuwd hoe hij jou bevalt.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 18:05

Hmn, het was beetje wishful thinking denk ik :o Ik wilde hem zo verschrikkelijk graag hebben, dat ik iets te snel ben geweest.. Maargoed, ik ben ook heel benieuwd. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat hij bij mij wel heel goed ligt. Heb je wel eens eerder op ditzelfde paard met een bbp gereden? En wat ik me ook erg afvraag: wat voor vorm heeft jouw paard?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:41

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar hele enthousiaste reacties ontvangen hoor , dus wel maf dat hij ZO erg tegenviel...?

Mocht je toevallig eens een foto willen maken van paardebeest + Ride-on-Pad dan ben ik toch wel benieuwd :)

Op de beurs waar Barefoot de eerste Ride-on-Pad presenteerde waren er ook demonstraties van NH-mensen , een shows gevende trainer heeft toen de pad uitgeprobeerd en vond hem fijner dan de dure echte wollen BB-pads die hij zelf ook verkocht , en wilde hem ook meteen houden , dat was wel grappig :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:43

ik ken alleen de bbp van voest. heerlijk. is gemaakt van traagschuim, daar 'zak' je dus een beetje in als het ware. ligt als een huis, maar is wel prijzig. geloof rond de 200,-

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 19:36

@ pmarena
Ik ben wel blij om te lezen dat er veel mensen zijn die wel enthousiast zijn over de ride-on-pad. Hij is nog erg vers, maar er zijn dus wel degelijk mensen die hem hebben.
Ik ben wel benieuwd waaròm die trainer deze pad fijner vond dan de dure pads. Dus als je dat weet, dan hoor ik dat graag! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:18

Vooral omdat hij blijkbaar bij de schoft een heel stuk netter lag.

Op zich is hij qua dikte en grip ook wel fijn , en natuurlijk de aansingeling , en het is ook wel leuk dat er verdikkingen op de pad zitten waardoor je echt een soort "zitje" krijgt.

Ikzelf vind hem wel leuk maar ook weer niet zo spectaculair , vind echt schaap toch mooier en luxer ogen , zo lekker fluffy :P

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:03

hij ligt inderdaad netjes uitgesneden om de schoft heen.

wat ik alleen niet snap is dat de pad bij hun niet schuift...

paardenbloem, ik zet geen foto`s online, maar stuur je wel even een pb met foto van mijn paard. kun je zien dat ze gewoon ene normale rug heeft ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:23

Bij mij is het juist andersom : ik snap niet waarom hij bij jou WEL schuift , dat is de uitzondering :D

Ding heeft op zich hartstikke veel grip , meer grip dan met dit materiaal bestaat bijna niet :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:10

@pmarena: ik dacht dat het pad qua onderkant vergelijkbaar is met de bestfriend pads, klopt dat?
(die schuiven ook echt niet)

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:04

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:42

Ja volgens mij heeft de Best Friend dezelfde onderkant inderdaad :)

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 12:48

Zijn er eigenlijk nog bijzonderheden met het 'zadelen' met een bbp? Hoe je zo`n bbp op de rug legt en met betrekking tot de singel? Misschien kan het schuiven daar aan hebben gelegen?? Misschien dat een elastische singel geen goed idee is.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:58

Ik heb hem gekregen en ermee gereden. Vind `m super! Het materiaal was veel steviger dan ik verwachtte. De pad is nog geen millimeter verschoven (!!) en mijn paard was heel erg braaf. Ik voelde zijn ruggengraat vrijwel niet, hij had daar ook minder gezweet. Hij vond het wel een beetje vreemd eerst, maar liep (vooral na het wennen) erg lekker. We vonden het allebei echt stukken fijner dan zonder de bbp. Hals strekken deed hij veel lager dan met zadel. Alleen het aangalopperen ging niet helemaal zoals het hoort, maar ik zat vast te wiebelen.. Er moest trouwens wel een ieniemienie singel aan om hem fatsoenlijk aan te singelen. Ik ga er gaatjes bij laten maken door de schoenmaker.. Ik zou het zelf kunnen doen, maar ik zou het heel zonde vinden als de pad gaat rafelen. Ik vind de pad zelf echt heel mooi, hij staat erg stoer en de kleur bruin is mooi diep. Mooier dan van het plaatje.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:18

die van mij ligt nu ook goed. heb er gister een buitenrit mee gemaakt van 105 minten en ging zowaar goed. haal hem van haar rug af, zie ik dat ie aan de onderkant gewoon al stuk is? volgens mij is het een naad die los is gegaan ofzo... ik ga ze toch maar even een mail sturen hoor...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:35

@zij: ik zou idd even een mail sturen!
toevallig heb ik laatst bij equixantos het barefootpad even gezien, en even gekeken hoe dik hij is e.d.

maar hij is zeker weten een stuk dikker als het barebackpad van best friend.
het viel mij absoluut niet tegen!

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:13

ik heb ze allebei, best friend en barefoot, van kwaliteit zijn ze hetzelfde, dikte ook. Alleen de de barefot dat v-systeem heeft. Maar denk niet dat hij daardoor de druk beter gaat verdelen. Ik hou het bij de best friend, die ligt lekker en schuift helemaal niet! ik leer er de jonge paarden zelfs mee op.