Bandages omdoen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:03

miss_kippie schreef:
gebruikt ze al 19 jaar bij me paard als je ze goed om doet is er niks aan de hand.hoeveel mensen hebben al problemen gehad met pees beschermes??? als wat je fout omdoet gaat niet goed.

Precies !

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:24

Le_onie schreef:
Als je ze goed omdoet, is er niks mis mee om er eens af en toe mee te rijden of voor de foto's. Als we zo gaan praten kunnen we alles wel afkraken, want dan is er heél veel wat we kunnen afkraken wat slecht is voor het paard ?

Ik zelf rijd er ook wel eens mee, meestal voor de fotos ;) Kom geef toe, het lijkt netter als er 4 bandages omzitten etc.

Igg goed om doen, onderlappen zou ik wel doen, om de druk te verdelen en voor de doorbloeding.

Succes !

Ik vind het ook netter bij mijn vp.
Ze heeft allemaal littekentjes op haar achterbenen(wel dicht, en ze stoort zich er niet aan, ook niet als je er aan zit) en dat ziet er niet zo mooi uit, dus maak ik nooit foto's van haar benen.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:59

als bandages zo slecht zijn zou de paarden van anky allang iets met hun benen hebben en als je na het rijden met bandages je paards benen bezweet zijn kan je ook gewoon je paard met een spons en en water nat maken of zo

Roozie1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:05

Prow,, dat bedoelde ik ook.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:11

prow schreef:
als bandages zo slecht zijn zou de paarden van anky allang iets met hun benen hebben en als je na het rijden met bandages je paards benen bezweet zijn kan je ook gewoon je paard met een spons en en water nat maken of zo

Het gaat ook niet om dat beetje zweet... maar om de oplopende hitte aan de BINNENKANT van het been. Dus daar waar de pezen zitten.

Kijk, als je bandages mooi vindt staan: ieder heeft zo z'n smaak ;) Zo lang je maar weet waar je mee bezig bent, en dat kan helaas niet van iedereen gezegd worden.

xKimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:15

Ik begin altijd in het midden, dan rustig naar beneden afwikkelen (niet te strak niet te los) daarna weer voorzichtig naar boven (hou zeker 1 cm ruimte onder de knie (weet niet precies hoe dat heet.. :o noem het maar even de knie ;) ) en daarna weer naar onder.

mmoulakis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 02:44

Ik heb 3 maanden op stal gestaan bij Vincent Voorn en daar werden alle paarden, zowel jong als oud, gedressuurd en soms ook gesprongen met bandages..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:54

Hoe je ze om moet doen zal je nu al weten, maar vergeet nooit de onderlappen! :)

mohica

Re: Bandages omdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:55

Ik ga weer de boos doener zijn he ....

Maar waarom zagen jullie daar zoveel over???!!!
Hebben jullie echt niets beters te doen dan mensen die gewoon om raad vragen aftebijten ?

x__Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:48

Ik vind dat Mohica gelijk heeft!

Ten eerste: Als bandages zo slecht zijn, waarom zijn ze dan nog in de handel? Als ze zo slecht zijn, zou niemand ze kopen, zou er verlies op gemaakt worden en zouden ze uit de handel genomen worden. Logisch toch?
Ten tweede: Ik ga zelf soms mee als soort van groom met een springruiter die regelmatig wint in de hoogste klasse van de VOR. Hij legt bandages ( fleece ) aan met onderlappen de dag voor hij op wedstrijd vertrekt. Dit als een soort van transportbandages maar ook om de pezen de dag ervoor rust te bieden. Aangezien zijn paarden nooit manken, of blessures hebben en hij regelmatig wint, ga ik ervan uit dat dit geen kwaad kan.

Als antwoord op de vraag van de topicplaatser zou ik zeggen, zoals velen al vertelden: vraag aan een ervaren iemand om het voor te doen en doe jij dan onder diens toezicht de bandages zelf eens aan. Als je iets fout doet of beter kan doen, kan de 'begeleider' dit direct zeggen tegen je en kan er niets fout gaan.

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:06

hestejente schreef:
prow schreef:

Het gaat ook niet om dat beetje zweet... maar om de oplopende hitte aan de BINNENKANT van het been. Dus daar waar de pezen zitten.

Kijk, als je bandages mooi vindt staan: ieder heeft zo z'n smaak ;) Zo lang je maar weet waar je mee bezig bent, en dat kan helaas niet van iedereen gezegd worden.

Ze hebben nu ook iets uitgevonden als de coolingdown bandage (Als ik de naam goed heb onthouden).

Op de site, waar ze die verkopen staat dat ze geschikt zijn na een zware training of bij peesblessures.
Dus kennelijk zijn ze zich in de paardensport er wel degelijk van bewust dat het schadelijk zou kunnen zijn.
Mocht ik ooit bandages aanschaffen, en er mee willen rijden.
Dan zou ik sowieso onderlappen, en die coolingdown bandages er bij aanschaffen.
-Dure koop maar alles voor je knol-

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:19

x__Chanel schreef:
Ik vind dat Mohica gelijk heeft!

Ten eerste: Als bandages zo slecht zijn, waarom zijn ze dan nog in de handel? Als ze zo slecht zijn, zou niemand ze kopen, zou er verlies op gemaakt worden en zouden ze uit de handel genomen worden. Logisch toch?.

hier wil ik wel even op reageren ,sigaretten zijn ook slecht =alom bekend en die zijn ook nog steeds in de handel ...omdat er vraag naar is,dus economisch gezien zou de handel stom zijn om ermee te stoppen.
dus deze aanname van jou gaat in mijn ogen niet op.
en dan in het vervolg dat een ruiter de dag voor hij op concours gaat zn paarden alvast in de bndages zet...het zal wel maar ik vind dat een luie vent, en heeft ie geluk dat er nog niets verkeerd is gegaan. wat al meerderen melden zijn er nu eenmaal goede onderzoeken gedaan die aanwijzen dat verwarming van de pezen tot blessures zullen leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:23

Er zijn een heleboel topics te vinden waarin deze discussie al in het lang en breed is gevoerd..

TS als je wil weten hoe je ze omdoet: ik begin meestal in het midden, af- en dan oprollen, zelf een beetje aanvoelen wat niet té strak en niet te los is, en kijken dat de plakker mooi vanboven eindigt.

Verder: oefenen, oefenen, oefenen :)