AB zadels van Arno Brandt, iemand ervaring ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:41

Ik vind wel dat de meeste voorbeelden van deze zadels (en de HB ook) van die gigantische dikke achterkussens hebben. Dat is toch helemaal niet fijn voor een paard? Ben wel benieuwd wat daar de gedachte achter is.

kaatje77

Re: AB zadels van Arno Brandt, iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:14

Als ik de foto's zo zie op zijn website, lijkt het net alsof alle zadels van achteren naar onderen zijn gebouwd.

Ik heb toch echt geleerd dat een paardenrug recht is en mij vallen die dikke kussens ook op, enig idee waarom hij dat doet?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:18

Hij is gister bij mij geweest om een zadel aan te meten. Ik moet zeggen dat ik hem een aardige en kundige man vind. Hij let er echt op dat je een zadel kiest wat past bij jou houding en zit. En uiteraard moet het ook goed op je paard liggen. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar hij had een losse zadelboom mee, die hij kon verstellen om zo precies de boommaat op te meten. Verder heeft hij zijn rug en schoft, ook opgemeten.
Ik heb volgens mij een super fijn zadel samengesteld! :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:29

Dat is wel fijn. :))

Mijn zadelmaker bouwt ook alles op een kale passende boom.
Als de boom niet goed is, kun je er ik weet niet wat opbouwen, je zadel zal nooit passend zijn. ;)

Ik ben benieuwd naar een foto van diegene die al een AB zadel heeft en merk je ook verschil met de tijd ervoor?

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:51

Ik zal proberen om binnenkort foto's te maken van mijn zadel.
Ik merk als verschil dat ik zelf een betere houding heb dan op mijn HB, en dat mijn paard meer vrijheid heeft in de schouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:58

Ik heb ook een AB zadel en ben er erg tevreden over.
Mijn paard is erg scheef in haar schouders en daardoor is het erg lastig een zadel goed passend op haar te krijgen. De meeste zadel glijden scheef op haar. Arno heeft het zadel keurig aangepast aan mijn paard en het ligt dus ook keurig.

Heb er helaas geen foto van, mijn zadel heeft trouwens niet van die dikke achterkussens. Heb als extra optie dat het zitvlak en stuk bij de kniewrongen bruin zijn, de rest zwart.

Maar ik vindt hem zeker een aanrader!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:00

Mijn zadel is vorige week afgeleverd, ik ben er blij mee! :)
Afbeelding
Bruine beugelriemhoesjes volgen nog.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:11

Wat een super mooi zadel. Erg mooie kleur ook. Ik heb zo te zien dezelfde alleen dan in het zwart. Heb wel 3 verschillende soorten leer gekozen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 07:12

Ziet er chique uit. Weet iemand of op alle modelen een vierkante lepel te krijgen is? En kan je zelf kiezen hoeveel wrong je er op wilt hebben?

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:29

Je kan zelf kiezen welke wrong je wilt. De lepel weet ik niet zeker. Zal je even moeten bellen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:21

Er is er ook eentje met een vierkante lepel. Maar dan heb je geloof ik wel een wat vlakkere zit.

Frasier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:30

Wat een gruwel van een zadel...
Het begrip ´diepe zit´ krijgt een volledig nieuwe dimensie...
En dan die kussens die zo heerlijk in de rug van het paard gaan porren omdat de ruiter enorm naar achter gaat zitten met zo´n lepel...

Jammer hoor, gemiste kans van die Brand...
Helaas zijn veel zadelmakers genoodzaakt de ruiter boven het paard te plaatsen in de zadelverkoop, aangezien het paard niet betaald.....

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 12:35

Wil je misschien ook even beter verklaren waarom het een gruwel van een zadel is? Uit je gehele bericht kan ik het nog niet echt opmaken..

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:56

Ach ja zolang mijn paard er beter door is gaan lopen vind ik het allemaal prima.
En die negativiteit vind je toch overal en op elke zadels. Maar toch vreemd dat ook de ruiters op internationaal gebied erg tevreden zijn met de brandt zadels......

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:03

Rodinde is ook erg positief over hem.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:34

Als dit soort zadels echt zo erg voor de paardenrug zouden zijn, dan zouden ze dat echt wel laten merken hoor! En al zouden ze het niet laten merken, ze zouden er dan niet beter door gaan lopen, zodat je op die manier als nog kan afleiden dat het zadel niet goed is...

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:44

KarinvdM schreef:
Het lijkt echt niet op een Rossner. :n
Ze zitten inderdaad ook net als een HB. :)

een vriendin van me heeft rossner en daar lijkt ie niet op maar ga zelf ook kijken voor zo'n zadel hadden volgens mij ook goedkopere. dan 1500.

wat vinden jullie dan van een HB zadel? zitten die niet zo fijn? of zijn deze gewoon beter?

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:49

Hulsebos zit zeker wel fijn, maar ik vind deze fijner. Maar dat is logisch als je altijd voor HB hebt gewerkt, dan wil je die natuurlijk overtreffen.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:50

Zijn de kussens van bovenstaande foto niet wat puntig? Of is dat gezichtsbedrog?
Het is volgens mij wel een zadel met een dwingende zit, of heb ik dat fout?

Een foto van het zadel op een paardenrug zou misschien beter zijn om te kijken hoe hij ligt etc.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:56

Het zadel heeft denk ik ook wel een dwingende zit. Tenminste zo heb ik dat wel ervaren. ( volgens mij heb ik dezelfde besteld namelijk) Maar ik vind dat juist fijn! Bovendien maakt hij allerlei soorten zadels, geheel afhankelijk van jou wensen, en wat natuurlijk op je paard past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:16

Bij mij stond op 1 dat het goed lag op mijn paard. Had namelijk een zadel wat totaal verkeerd lag op mijn paard. Achteraf gezien heeft ze daar flink last van gehad, maar die puzzelstukjes vielen later pas.

Ik heb niet zo'n gedwongen zit overigens en ook niet van die enorme kussen. Hij past het echt aan op je paard. Zal er eens een foto van maken als ie op mijn paard ligt.

Vind de opmerking van Frasier behoorlijk ongepast. Je ziet het zadel hier als los voorwerp, hoe kan je nu beoordelen hoe het ligt op het betreffende paard en dat de ruiter er door naar achter gaat zitten? Eigenlijk heel knap.... :+

Iedere paardenrug is anders en heeft ook een ander soort zadel nodig.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:32

Ja natuurlijk is het belangrijkste dat het zadel goed past op je paard! Had verder geen bedoeling hoor met de volgorde in mijn vorige post. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:34

Het was niet op jou bedoeld Barbara, meer op Frasier....

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:28

Ik sluit me hierbij aan, maar ach je hebt altijd mensen die op alles negatief kijken. Terwijl ze zelf geen ervaring hiermee hebben.
Zolang wij er tevreden over zijn, dat vind ik het belangrijkste.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:21

Mijn zadel heeft inderdaad een diepe zit, ik had liever een minder diepe zit gehad, maar dit zadel lag het beste op mijn paard. Hij heeft namelijk een korte rug.
Ik heb wel een foto van het zadel op m'n paard, maar daar zit ik er ook op.
http://img212.imageshack.us/img212/748/0152n.jpg