Een pad die weinig zweet voor een boomloos zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

Re: Een pad die weinig zweet voor een boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:39

ze bedoelt toch dat je dat schuim kan gebruiken als vervanging van de pommel, daar is het toch niet te zacht voor..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:09

Op zich eigenlijk wel , tenzij je het ècht goed volpropt.

Als je kijkt naar de zachte pommel van Barefoot , dan is dit zacht , maar wel stevig zacht zeg maar.

Ik heb zelf ook wel eens met kussenvulling geëxperimenteerd maar dat werkt dus duidelijk nog slechter dan die originele zachte pommel....terwijl ik dat al helemaal niks vindt :P

Maargoed er zijn hele volksstammen dol-enthousiast ov er die zachte pommel , en ook een enkeling over kussenvulling.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:04

Ik heb nu als vulling in mijn physiopad van dat eierschuim zitten. Als je er in knijpt dan is het natuurlijk wel dun maar dat is dan wel puntbelasting en zo extreem is dat onder het zadel niet. Om eventuele puntbelasting zo veel mogelijk te voorkomen heb ik er ook nog 2 lagen celfoam omheen zitten. Ik heb geen pommel en dat bevalt me eigenlijk heel goed. het schuift wel iets maar als je stabiel zit heb je daar geen last van.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 19:04

oke, dus als ik het goed begrijp kun je de pommelplek opvullen met schuim. maar dat is niet stabiel en zorgt ervoor dat het zadel meer schuift...

ineke, bedoel jij dat je de originele inlages hebt vervangen door dat schuim en daar omheen nog celfoam (ken ik niet?)? wordt dat niet enorm dik in de pad? heb je een foto van hoe het zit van binnen en buiten?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:47

Ik heb geen foto direct bij me. Dat zal ik morgen even maken. De originele inlages die in de physiopad zitten dat is het celfoam. Dit is heel goed voor puntbelasting maar het is slechts een paar millimeter dik. Ik heb tussen 2 van die lagen nog eierschuim gedaan. Het is wel heel dik ongeveer 5 cm, maar de vrije plek op de ruggegraat is nu ook meteen een aantal centimeter breder. En de drukverdeling is veel gelijkmatiger. Doordat het zadel nu wat hoger ligt heb je de pommel ook niet meer nodig.