gelpad voor schuiven zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:01

ecyoj schreef:
ok en t moet dus op volgorde van

anti slip matje
dekje
zadel

Nee, ik heb een antislipmatje, met die gaatjes gekregen van het ruiterhuis nav mijn nieuwe zadel. Mijn paard was wat ingevallen na de winter en opvullen zou dan alleen voor een korte tijd zijn, dus antislipgelpadje.

Gebruik is dus als volgt, antislippadje en dan meteen zadel, niks geen dekjes, dus pad op de blote rug en dan het zadel er op.

Dan alleen werkt het, omdat het stroeve het zadel vast moet houden.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:41

Ik gebruikte ook een anti-slipmatje, maar de gaatjes die erin zaten zorgden voor bultjes. Na het rijden zaten er bultjes op de plekken waar de gaatjes in het matje zaten. Een soort vochtophopinkjes doordat de druk niet helemaal verdeeld was ofzo. Ik ben daarom maar gestopt het het matje. Hebben jullie daar geen last van?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:14

lolclub schreef:
voor dit soort paarden is deze singel uitgevonden :

[EA-TK-AP] Nieuwe bruine WOW H-Singel

deze singel fixeert het zadel op zo'n ronde rug als het zadel opzij schuift

die singel heeft laurens van lieren uitgeprobeerd (heb daar rond die tijd gereden) en hij was er op dat moment (weet dus niet hoe t later was) niet echt van onder de indruk.... maar zowiezo ligt de prijs iets boven mijn budget....

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:16

paardebloemp schreef:
Ik gebruikte ook een anti-slipmatje, maar de gaatjes die erin zaten zorgden voor bultjes. Na het rijden zaten er bultjes op de plekken waar de gaatjes in het matje zaten. Een soort vochtophopinkjes doordat de druk niet helemaal verdeeld was ofzo. Ik ben daarom maar gestopt het het matje. Hebben jullie daar geen last van?

daar heb ik op zich geen last van, maar ik kan t matje niet zo op de rug leggen, omdat hij binnen n paar min glad is van t zweet en dan alsnog begint te glijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:08

Dan hebben jullie een andere dan ik, ook als mijn paard zweet op zijn rug, blijft het matje liggen.