Probleem met sperriem.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:16

Hiboune: ja ben allang aan het twijfelen over een hackamore, maar durfde de stap niet aan, omdat ik dacht dat het meer iets was voor westernrijden. Had beetje schrik dat het niveau van de dressuur dan terug zou zakken, maar als jij zegt dat het wel kan, geloof ik je, ik ben een leek op dat gebied dus...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:19

Het is vooral wennen dat je niets meer voelt knabbelen in je handen. Dat is iets waar ik na 3 jaar nog steeds niet helemaal aan gewent ben.

Kun je niet een paar keer een bit van iemand lenen in zijn maat om uit te testen waar hij lekker op loopt voor je gaat aanschaffen? Anders kan het een dure grap worden als hij pas bij bv bit 6 lekker reageert. Als hij een beetje gemakkelijke maat heeft kun je misschien een paar soorten zo uittesten.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:20

Kazary: ik denk dat je wel ver van het probleem af zit. Je snapt gewoon niet wat ik wil bedoelen. We zitten gewoon niet op dezelfde golflengte. Jij doet me af als een beginner die schrik heeft van het o zo grote paard dat ze niet zal kunnen houden en ik vind dat jij me geen kans geeft om me te verdedigen, alles wat ik schrijf word afgedaan als slechte ruiterkunst.
Ik zal op mijn zit verder werken, de sperriem eruit en eens advies vragen over het bit.
Zolang je maar beseft dat ik heb beste met mijn paard voor heb.

Charisma

Re: Probleem met sperriem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:21

Karuna: ja missch wel, op onze stal rijden ze nogal met vanalles, kan eens rondvragen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:26

Zeg ik ergens dat jij niet het beste met je paard voor hebt dan?
Als je dat niet had opende je geen topic.
Ik doe je ook zeker niet af als beginner, maar zie te vaak de problemen die jij ook hebt door teveel hand. Wat ik al eerder zei, dat wil niet zeggen dat je met 100 kilo rijd, maar teveel voor dat paard.
Zeker in oefeningen waar iemand meer van een paard wil komt dat naar voren.

Je opvattingen over remmen op het bit , dat hij groot is, of het bitloos wel kan, bevestigen dat.

Dat is niet om je aan te vallen, want dan schreef ik het wel wat lomper, maar om het je mee te geven om er over na te denken.
Het is jammer dat jij het dan weg wuift, want het is een probleem dat veel ruiters hebben en waar erg genoeg te weinig aandacht voor is bij teveel instructeurs.

Ik ben hier nu weg, denk er over, doe wat je er mee wilt. Maar ik hoop dat je er zeker nog eens aan denkt.

Succes :)

Charisma

Re: Probleem met sperriem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 12:11

Nou, ik hou alles in mijn achterhoofd, en hopelijk vind ik een oplossing die gepast voor mij en mijn paard!