[WN] ''cowboyhoed''?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

binke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:21

nee lijkt me wel stoer maar voor de veiligheid is een cap beter.

Anoniem

Re: ''cowboyhoed''?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:26

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:29

Ik vind het een beete té, zelfs op shows. Zo van 'Kijk mij nu stoer western zijn' ;), terwijl ik eerder tegen de grond lig van het lachen mocht ik ooit iemand met zo'n cowboyhoed zie voorbijrijden buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:36

Wat zou dan op shows moeten Bravespots? Een hoed hoort imo gewoon op shows.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:37

Ik vind het geweldig om te zien, iemand met een hoed.
Lekker stoer en ook nog eens goed tegen de zon.
Wel met een ''cap'' eronder.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:46

Niels schreef:
Wat zou dan op shows moeten Bravespots? Een hoed hoort imo gewoon op shows.

Dat zal vast wel hoor ;) . Denk dat het ook gewoon is omdat ik het niet gewend ben ofzo. Ik vind het gewoon grappig als mensen er percé zo willen uitzien terwijl ze helemaal geen cowboy zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:49

Oh, maar op show is er weinig nog cowboy.
Kijk maar naar bijv de pleasure etc daar probeert/wil men geen cowboy zijn. Die doen aan een serieuze discipline die imo niks meer heeft te maken met cowboys.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:50

Niels schreef:
Oh, maar op show is er weinig nog cowboy.
Kijk maar naar bijv de pleasure etc daar probeert/wil men geen cowboy zijn. Die doen aan een serieuze discipline die imo niks meer heeft te maken met cowboys.

Waarom dan een cowboyhoed dragen :+ ? Is dat verplicht trouwens?

Chewany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:52

dus op shows eigenlijk dan alleen maar achter de koeien aan?? omdat dat helemaal cowboy is???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:53

Tja, wat moet je anders :)
http://www.hobbyhorseinc.com/
Ik vind een hoed hier nog niet eens heel slecht bij staan, iig beter dan een cap bijvoorbeeld.

Bij de meeste clubs is een hoed verplicht, bij de WRAN is ie in de laagste niveaus verboden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:55

Chewany schreef:
dus op shows eigenlijk dan alleen maar achter de koeien aan?? omdat dat helemaal cowboy is???

Mij lijkt me dat het hele show gebeuren niet cowboyachtig is. Als je dagelijk op een ranch werkt met je paard ben je wat mij betreft een 'echte' :D .

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:59

Niels schreef:
Tja, wat moet je anders :)
http://www.hobbyhorseinc.com/
Ik vind een hoed hier nog niet eens heel slecht bij staan, iig beter dan een cap bijvoorbeeld.

Bij de meeste clubs is een hoed verplicht, bij de WRAN is ie in de laagste niveaus verboden.

Waaa :wow: , je hebt mijn avond goedgemaakt, ik zit hier helemaal vrolijk te lachen achter de pc :D . Jemig zeg, je moet toch een behoorlijk (jeugd)trauma hebben om dat aan te durven trekken, mijn cowboy en indianen periode heb ik achter de rug sinds ik een jaar of acht was :+.
Ik had werkelijk geen idee dat het zo erg was gesteld, hierbij is en gewone hoed nog vrij acceptabel idd.

(Check die glittertruitjes :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:01

Tja, opvallen doen ze wel :D Mijn stijl is het ook niet maar je wil er natuurlijk wel zo goed mogelijk uit zien. Met al die glitters etc vang je wel aandacht.

Maar goed, ben blij dat ik geen vrouw ben. Ik heb genoeg aan een overhemd, hoed, broek en chaps.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:04

als jij een hoed op wilt zetten moet je dat vooral doen op buitenritten. Maar de gemiddelde westernruiter zul je buiten wedstrijden niet tegenkomen met een hoed. Om te beginnen hebben goede hoeden een eh stevige pasvorm. Dus je voelt ze wel zitten. Dus westernruiters rijden of met cap, of geheel blootshoofds of ze dragen een petje. Dat laatste zie je heel veel. Die hoed.. die wordt doorgaans bewaard voor de wedstrijden.

Maar nogmaals.. als jij een hoed wilt opzetten.. lekker doen.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:12

Kom ik laats in Oosterwolde, bij een wedstrijd, moest maar weer, was al een jaar niet wezen kijken.
Zie je al die dames met een cap op rijden ipv van een hoed, schiet mij maar lek. Ziet er niet uit.
Een cap is voor die bange dressuurtutjes in strakke rijbroeken, die piepen als iemand een verkeerde beweging maakt.
Of oke, het paard is jong en spoort niet, maar please dames haal die hoed uit de kast, dat bange getrut kom ik genoeg tegen :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:13

roest schreef:
Of oke, het paard is jong en spoort niet, maar please dames haal die hoed uit de kast, dat bange getrut kom ik genoeg tegen :D

Of ze denken aan hun veiligheid. Ik vind het eerder raar als je zomaar onbeschermd op een gevaarlijk paard klimt. Een leven is toch iets meer waard dan dat (zeker meer dan een stoere uitstraling imo).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:16

Wat andere mensen denken laat mij koud, als ik een hoed op wil dan doe ik dat. Toch doe ik als westernruiter een cap op ipv van een hoed. Hoed staat wel mooier, maar een cap beschermt tenminste nog. Hoed houdt ik apart voor een eventuele wedstrijd.

Cap dragen op wedstrijd heeft mijn inziens niks te maken met bange dressuurtutjes, die mensen denken eerder verstandig na over hun veiligheid. Hoe goed je ook kunt rijden, het blijven dieren :)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:19

BraveSpots schreef:
roest schreef:

Of ze denken aan hun veiligheid. Ik vind het eerder raar als je zomaar onbeschermd op een gevaarlijk paard klimt. Een leven is toch iets meer waard dan dat (zeker meer dan een stoere uitstraling imo).

Je heb ze toch met cap erin verwerkt? kan ik mee leven hoor. Het ging toch om wat mooi is?
Ik rij tegenwoordig weer engels (jaja) dus ik loop niet voor schut met zo'n cap op m'n kop, ik ga op in de menigte hihi, ik ben braaf hoor ;)

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:06

Dit past het beste in het westernforum.
Dus een verplaatsing van VMR naar WN. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:25

hoezo bange dressuur trutjes die met een cap op rijden?? Een quarter of paint kan ook gek doen hóór! toevallig staat in de Quarter een verhaal van een trainster die altijd 'stoer' zonder cap jonge paarden in reed en van al de keren dat ze gevallen is blijvend hersen beschadiging heeft en er nu voor pleit dat een cap wel cool is! Een zwarte cap hoeft al lang niet meer, er zijn zat mooie kleuren te koop. Een hoed is leuk als je in Amerika over de prairie rijd maar hier zullen ze je toch wel uitlachen! tenminste, wel waar ik woon!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:49

de enige lui die ik hier tegen kom met lange jas en westernhoed zijn toch de wat maffere ruiters
het zijn recreatie ruiters die graag cowboy willen zijn, zie ze nooit in de regen rijden trouwens, alleen met redelijk weer
vind ik prima hoor maar ook ik kijk ze wel na
rijkleding en tuig moet in mijn ogen praktisch zijn als je buitenrijdt, geen show

ik zelf zou nooit met hoed buiten rijden tenzij het hoort bij een rit dat je wat op je hoofd moet hebben al zal ik tegenwoordig dan een cap op zetten omdat ik die nu weer heb
ik vind het mooi voor de show in de ring maar verder draag ik nooit iets op mijn hoofd , petje ook niet

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:58

roest schreef:
Kom ik laats in Oosterwolde, bij een wedstrijd, moest maar weer, was al een jaar niet wezen kijken.
Zie je al die dames met een cap op rijden ipv van een hoed, schiet mij maar lek. Ziet er niet uit.
Een cap is voor die bange dressuurtutjes in strakke rijbroeken, die piepen als iemand een verkeerde beweging maakt.

Dan heb jij vast naar een L5/L4/L3 proef gekeken, daar is namelijk de cap verplicht. ;)

Citaat:
Niels; Maar goed, ben blij dat ik geen vrouw ben. Ik heb genoeg aan een overhemd, hoed, broek en chaps

Zelfs dat vinden mensen zoals @BraveSpots om te lachen Niels.
Als je niets met het western gebeuren (klinkt wat beter dan dat "cowboy rijden" 8-)) hebt, vindt je alles wat er anders uit ziet om gillen. :+

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:47

ik vind westernrijden met cap lelijk alhoewel ik niks zal zeggen over de veiligheid (mij heeft ie al 2 keer heel erg beschermd...)
een hoed vind ik bij sommige mensen heeeeel stoer staan en bij anderen bespottelijk.
Bij mij staat t totaal niet dus ik draag er geen,ook geen cap of muts of pet of wat dan ook...
zweet mezelf sowieso gek onder zo n ding.

Als JIJ een hoed wil dragen draag je m,commentaar is er toch altijd wel van anderen...

veel plezier met je hoed;)

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:33

ik draag 'm zovaak als ik bij m'n paard ben, als ik ga rijden, of als ik met de koets erop uit ga (al gebruik ik ook vaker een cap met rijden)...ik kan me er echt niet druk om maken wat andere mensen ervan vinden...Deze heb ik! http://www.capsplaza.com/webshop/ned/pr ... euro!.html

ik draag ook ALTIJD cowboylaarzen en heb voor m'n verjaardag een hele stoere buckle gekregen met mijn letter A erin gegraveerd..

Doe lekker een hoed op joh!!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:46

Ik vind het wel mooi, soms.
Op wedstrijden sowieso en op buitenrit in de zomer is zo een 'rieten' hoed (zo een strokleurig, heel licht en fris?) wel ideaal om buiten te rijden.
Hier heb je soms van die types rondlopen met buckles, lange jassen, hoeden, laarzen,... alles er op en eraan maar wel nog nooit een paard van dichtbij gezien :+
Ik koos meestal voor een petje maar als ik terug zou beginnen zou ik op buitenritten zo een rieten hoed op doen, heeft wel z'n charmes

Edit: zoiets Afbeelding