Paard trekt elk halster stuk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

friskie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 17:52

Ik heb een héle goeie tip gekregen waarbij er resultaat geboekt is (niets stuk)
hopelijk gaat hij nu leren dat trekken geen zin meer heeft en de moeite niet meer gaat doen.
Ik ben er zo blij mee dat ik deze tip zeker moet delen, ik zal het eventje copy/pasten

pak een strotouwtje haal hier wat ravels uit maar deze vast aan de ring of wat dan ook waar je hem normaal an vast zet..
maak hier het halstertouw aan vast. en dan maak je het uiteinde van het touw vast waar je het touwtje ook aan vast hebt gemaakt..
als hij nu trekt dan knapt het touwtje ipv het halster, vervolgens kan het touw en haster de 2e klap opvangen die vaak minder heftig is dan de eerste..
maak de ruimte tussen het strotouwtje en het gewone touw wel lang genoeg te kort achter elkaar heeft geen zin. of gebruik een longeerlijn ik deed er soms wel 2 meter tussen, hangt een beetje van het paard af, in jouw geval zou ik dit ook ongeveer doen
als het paard dan weg wil komen word het alsnog tegen gehouden. de meesten zijn hier al door overdonderd, zo niet dan heb je zelf tijd om in te kunnen grijpen van achteren zodra het strotouwtje al geknapt is..

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:40

een auto band aan de wand hangen en daaraan het halstertouw doen

Pantykous

Re: Paard trekt elk halster stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:23

Als je paard bang is zou ik eerst daar aan gaan werken, maar bij mijn paard was het gewoon een trucje. Paar keer met de bezem de billen geprikt als ze ging hangen, en toen was het over. :j

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:03

friskie schreef:
Ik heb een héle goeie tip gekregen waarbij er resultaat geboekt is (niets stuk)
hopelijk gaat hij nu leren dat trekken geen zin meer heeft en de moeite niet meer gaat doen.
Ik ben er zo blij mee dat ik deze tip zeker moet delen, ik zal het eventje copy/pasten

pak een strotouwtje haal hier wat ravels uit maar deze vast aan de ring of wat dan ook waar je hem normaal an vast zet..
maak hier het halstertouw aan vast. en dan maak je het uiteinde van het touw vast waar je het touwtje ook aan vast hebt gemaakt..
als hij nu trekt dan knapt het touwtje ipv het halster, vervolgens kan het touw en haster de 2e klap opvangen die vaak minder heftig is dan de eerste..
maak de ruimte tussen het strotouwtje en het gewone touw wel lang genoeg te kort achter elkaar heeft geen zin. of gebruik een longeerlijn ik deed er soms wel 2 meter tussen, hangt een beetje van het paard af, in jouw geval zou ik dit ook ongeveer doen
als het paard dan weg wil komen word het alsnog tegen gehouden. de meesten zijn hier al door overdonderd, zo niet dan heb je zelf tijd om in te kunnen grijpen van achteren zodra het strotouwtje al geknapt is..

hej ben blij dat het geholpen heeft, nu is het nog wel even afwachten of het paard de link gaat leggen dat het geen zin heeft om te gaan trekken..
veel succes nog verder!