equestor zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: equestor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:20

Vanwege de slechte (lees: geen) service van Equestor ben ik overgestapt naar Zaldi via trekkingsaddles, blijft nog steeds dat ik het Equestor zadel heel goed vind en ik het nog een jaar houd, mocht mijn pony er toch weer in groeien op één of andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:30

Service is bagger. Heb heel slechte ervaring met mw Zwan... :( Alle verkoopafpraken die ze met je maakt op je faktuur laten zetten, want die is ze iig bij mij niet nagekomen!

Als het zadel echt past en dat kan je beter laten beoordelen door iemand die echt kan aanpassen, zal het een heel fijn zadel kunnen zijn.

Mijn idee dat het voornamelijk voor grote warmbloed paarden is of wellicht wel de barokke paarden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:33

laetitia schreef:
Natuurlijk is het logisch dat een zadel na 4 jaar niet meer goed zou kunnen passen.

MAAR we wachten nu al 5 weken op haar, ze woont nu in Friesland en komt niet meer bij ons in de buurt...

Ik kan mij best voorstellen dat ze druk is, maar 5 weken wachten vind ik wel erg lang...

Had dezelfde ervaring, was niet waar volgens haar, maar mijn paard is gelukkig zo duidelijk dat ik het zadel er niet meer op heb gelegd. Zadelmaker laten komen die schudde zijn hoofd....het zadel drukte op zijn schouder, lag schokking klem, geen schoudervrijheid dus, drukte bij de schoft, was te lang, lag op de zwevende rib, zadel brugde.....kortom was niets aan te veranderen....dag 1995 euro....volgens haar was het zadel helemaal perfect....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:28

Jammer dat de service zo slecht is, de zadels zelf zijn prima.
Ik heb de mijne 2de hands gekocht via marktplaats. Dus geen ervaring met de service van de winkel.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:11

Ik heb destijds het zadel van Rusell overgenomen (een Wispelaere) en deze na een maand bij Equestor ingeruild voor een Equilibre. Ik vond de zit van de Wispelaere te breed. Het zadel ligt echt fantastisch (en dat terwijl mijn Wow niet pas te maken was op mijn paard) en zit heerlijk! Equestor heeft nu een vrouw in dienst die het zuiden van het land doet en zij heeft klantvriendelijkheid wel degelijk hoog in het vaandel staan hoor!

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:31

Mrijn schreef:
Ik heb destijds het zadel van Rusell overgenomen (een Wispelaere) en deze na een maand bij Equestor ingeruild voor een Equilibre. Ik vond de zit van de Wispelaere te breed. Het zadel ligt echt fantastisch (en dat terwijl mijn Wow niet pas te maken was op mijn paard) en zit heerlijk! Equestor heeft nu een vrouw in dienst die het zuiden van het land doet en zij heeft klantvriendelijkheid wel degelijk hoog in het vaandel staan hoor!

Gelukkig voor jouw, dat je dat zo ervaren hebt! Je mag ook niet anders verwachten dan een eerlijke betrouwbare service, voor zulke hoge prijzen is dat een absolute vereiste.
Dacht je dat 2000 euro zo maar uit de mouw geschud wordt? Maar er zijn goede zadels voor minder te koop, waar de service zeer goed te noemen is.
Het ontbreekt ze gewoon aan tijd.
Mijn zadel is alleen opgemeten aan de schoft, 2 minuten werk! Na 5 maanden wachte, in de verkeerde kleur geleverd, geen kwitantie erbij, alleen toen ik er om vroeg. Geen uitleg over onderhoud.
Geen bijpassende singels te koop tijdens leveren.
Ik merk dus dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
De vrouw uit het zuiden heb ik nog niet ontmoet..misschien dat zij een hoop goed kan maken..als ze komt.

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:14

Tessebes schreef:
Vanwege de slechte (lees: geen) service van Equestor ben ik overgestapt naar Zaldi via trekkingsaddles, blijft nog steeds dat ik het Equestor zadel heel goed vind en ik het nog een jaar houd, mocht mijn pony er toch weer in groeien op één of andere manier.

Ja.. dat ben ik met je eens, het zadel is erg mooi!! Ik heb een bruin zadel, met zwart omlijst.Vind wel dat het bruin snel slijtageplekken geeft, al direct na gebruik. Maar mogelijk is dat sneller te zien bij een bruin dan bij een zwart zadel. Het zadel sluit niet helemaal goed aan.
Ongelooflijk dat kwaliteit en service niet samen gaan. Het doet zelfs pijn als je 2000 euro uitgeeft, en er geen aandacht voor de klant is.
Ik heb zelf in de verkoop gezeten en heb geleerd hoe belangrijk service is. Een fijne verkoper scoort hoog.
.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:18

Ik las idd een tijd geleden dat ze iemand zochten voor in deze regio, fijn dat ze iemand gevonden heeft, nu hopen dat ze het waar gaat maken. Blijft dat ze inmiddels wel een slechte naam heeft qua service, probeer dat maar weer eens om te buigen naar positief.

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:32

Tessebes schreef:
Ik las idd een tijd geleden dat ze iemand zochten voor in deze regio, fijn dat ze iemand gevonden heeft, nu hopen dat ze het waar gaat maken. Blijft dat ze inmiddels wel een slechte naam heeft qua service, probeer dat maar weer eens om te buigen naar positief.

Hopelijk wordt ze wakker geschud!!
TEVREDEN KLANTEN ZIJN NOG ALTIJD DE BESTE KLANTEN. DIE MAKEN GRAAG RECLAME.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:44

Ik heb de pegaso bij haar gekocht.
Hele tijd moeten wachten voor ik hem eindelijk kreeg. Ze nam niet eens de moeite om even te laten weten dat het langer ging duren.
Toen ik het eindelijk had wou ik na een jaar weer mijn zadel laten controleren, maar helaas had ze geen tijd en werd ik op de wachtlijst gezet.
Laat ik het zo zeggen als ik op haar zou moeten wachten dan zou ik nu nog moeten wachten....
Heb lekker een andere zadelmaker laten komen. De service bij equestor is echt bagger en koop daar nooit meer wat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 07:32

ik heb mijn zadel ook verkocht ik kon er zelf helaas niet goed op zitten en het zadel schoof heel erg. Ik heb nu een wow en dat bevalt super.

Ik heb geen last gehad van de service gehad, de ontwikkeling van de equilibrium heb ik van dicht bij gezien en het leek een interesant zadel.

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:58

Natasja22 schreef:
Ik heb de pegaso bij haar gekocht.
Hele tijd moeten wachten voor ik hem eindelijk kreeg. Ze nam niet eens de moeite om even te laten weten dat het langer ging duren.
Toen ik het eindelijk had wou ik na een jaar weer mijn zadel laten controleren, maar helaas had ze geen tijd en werd ik op de wachtlijst gezet.
Laat ik het zo zeggen als ik op haar zou moeten wachten dan zou ik nu nog moeten wachten....
Heb lekker een andere zadelmaker laten komen. De service bij equestor is echt bagger en koop daar nooit meer wat.

Ondertussen.. een paar dagen verder... is het zadel opgevuld...4 maanden nadat het afgeleverd is!!!!.
Jessica constateerde, zoals mijn instructrise het heel goed gezien had, dat het zadel heel erg naar voren helde en op de schoft drukte.
Ik heb het zadel nog veel korter ingebruik, omdat mijn paard tijdelijk in training staat.
Omdat ik een leek ben, en mijn vertrouwen in Equestor weg is, heb ik het nog een keer laten controleren bij een erkende zadelmaker, vandaag dus!!!. Die zag, zonder dat ik de reden vertelde, dat het zadel alsnog niet goed opgevuld is, een bobbel achterin, in het middel weinig vulling en de rest zit nu voorin.
Mijn paard is echt gevoelig in zijn rug, dus het is een absolute vereiste dat het goed gevuld is.
Jessica was in het begin wat nors, maar trok later wel bij.Ze gaf toe, dat er meer klachten zijn bij Equestor, maar ook zij moet weten hoe het moet. Vakmanschap is meesterschap.
We mogen er toch gewoon van uitgaan dat zij de kennis in huis hebben. Maar mensen alstublieft, koop gewoon bij erkende dealers, waarvan je weet dat ze goed zijn. Die zijn er echt wel.
Ik werd ook aangetrokken door iets, waar ik achteraf heel veel spijt van heb. Maar ik ben hier nog niet klaar mee...
en mensen...die ook problemen hebben..laat je niet afschepen. Je betaaldt voor kwalteit, dus heb je ook recht op de service die bij die kwaliteit hoort. Het ligt niet aan de zadels.. maar aan degene die ze verkopen.
Ik heb inmiddels al contact gehad met iemand die ruim 7 maanden heeft moeten wachten op het zadel. Die vond dat ik nog mazzel had, ha ha, dat het bij mij ''maar'' 5 maanden duurde.
Haar paard had een veels te groot zadel aangemeten gekregen, en staat nu te koop op marktplaats, het zadel, niet het paard:). Als ze het over de service heeft..dan gaat ze heel hard huilen. Ik bijna ook.

Thorrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:20

Ha gout (ben je echte naam even kwijt),
Ik heb jou aan de telefoon gehad... als je ellende met je paard wil... koop dan een zadel wat is aangemeten door Inge Zwan. Succes gegerandeerd !! ;)

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:09

Hé thorrr (ik weet je echte naam ook even niet meer.. :D ) Ik heb geloof ik jouw zadel overgekocht. Gelukkig ligt hij op mijn merrie nog steeds geweldig. Ik hou het in de gaten met mijn instructrice. Inge is ook nog even geweest (heeeuul even, wat een haast..) en ja hij lag goed zag ze in 5 minuten.... nou ja zeg, ik ga maar op het oordeel van mijn instructrice af (msfc) en niet op dat van Inge. Ik vraag haar er niet meer bij.
heb ook eens een 2e hands pegaso geprobeerd. mooi zadel, lag alleen niet goed op mijn paard. Maar als extra inlages waren er gewoon op maat geknipte stukken schuimrubber bijgeleverd....!! en dat voor 2100 euries! top equestor :Y) !

Jammer dat ze bij zulke goede zadels (ik ben er echt erg tevreden over) zulke slechte service leveren. Ik ben blij dat ik het zadel van jou heb kunnen overnemen om zelf met iemand anders te beoordelen of het goed ligt. Anders was er geen equestor gekomen

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 11:46

Ik heb een levada en die bevalt me prima. Heb em 2e hands gekocht en is door een zadelpasser gepast en door haar zadelmaker wat aangepast.
Heb dus geen ervaring met Equestor zelf.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:35

vagolijntje schreef:
ik heb mijn zadel ook verkocht ik kon er zelf helaas niet goed op zitten en het zadel schoof heel erg. Ik heb nu een wow en dat bevalt super.

Ik heb geen last gehad van de service gehad, de ontwikkeling van de equilibrium heb ik van dicht bij gezien en het leek een interesant zadel.

Dat zadel heb ik dus gekocht ;) Deze staat ook alweer een poos te koop.
Ook na aanpassing die de zadelmaker gedaan heeft bleef ie op mijn paard schuiven. Hij werd er helemaal kriegelig van.
Wel jammer want hij zat zo ontzettend lekker...Maar ja, nu een Bates innova. Ligt perfect...Zit ook heerlijk

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:28

@ claudia
goh wat rot dat hij ook bij jou niet bleef liggen met het eerste passen zat hij wel goed. Nou hopelijk kun je nu weer vooruit, had je nog wel contact met mevr Zwan gehad er over?

gout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:27

Thorrrrrr schreef:
Ha gout (ben je echte naam even kwijt),
Ik heb jou aan de telefoon gehad... als je ellende met je paard wil... koop dan een zadel wat is aangemeten door Inge Zwan. Succes gegerandeerd !! ;)

Ha Thorrretje.

ik ben er even tussen uitgeweest ha ha. Echt je wilt niet weten hoeveel mensen ik gesproken heb, en er was er niet een bij met een goede ervaring. Waar zal dat dan aan liggen.
Ik heb zelfs telefonisch contact gehad, met een dierenarts, wiens partner ook zadels verkoopt via Equestor. Zelfs daar stond men volledig achter mij, en bevestigden ze mijn kritiek. Dat had ik absoluut niet verwacht..ik stond zelfs met mijn oren te klapperen.

De collega die in Duitsland woont, heeft het volgens mijn ervaring inderdaad beter voor met de klanten.
Ook denk ik dat de zadels opzich niet verkeerd zijn. Maar geloof mij maar, op deze manier van verkopen, en slechte service kan een bedrijf niet lang bestaan.
Wie een kuil graaft voor een ander... groetjes Gout

Thorrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:15

Heb je de site van Equestor gezien ? Ze zoeken iemand die de Equestor zadels gaat verkopen en aanmeten in midden NL. Opleiding is niet nodig. Je wordt intern opgeleid !! Ik hoop niet door Inge.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:20

Mijn pegaso wordt ingeruild voor een massimo trail (kortere model).
Hij was al die tijd te lang voor zijn rug erg fijn zo'n zadelmaker die verkeerde zadels aanmeet.
Was inmiddels ook te smal voor hem en te klein voor mijn kont dus zat er sowieso niet zo lekker meer in.
Dus even wachten en dan kan ik weer lekker rijden :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:11

Thorrrrrr schreef:
Heb je de site van Equestor gezien ? Ze zoeken iemand die de Equestor zadels gaat verkopen en aanmeten in midden NL. Opleiding is niet nodig. Je wordt intern opgeleid !! Ik hoop niet door Inge.

Als ze iemand nemen met de MFSC opleiding komt het nog wel goed met Equestor, alleen de samenwerking met Inge zal wat moeizaam verlopen. :D

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:38

russel schreef:
Thorrrrrr schreef:

Als ze iemand nemen met de MFSC opleiding komt het nog wel goed met Equestor, alleen de samenwerking met Inge zal wat moeizaam verlopen. :D

Zou het?
Het lukt Inge, die de MFSC opleiding ook genoten heeft, ook niet om ons zadel fatsoenlijk te krijgen. Dat besteedt zij, na zelf een totaal mislukte poging gedaan te hebben, nu uit aan haar eigen zadelmaker.
En ook die is tot nu toe niet succesvol.....
Mocht ook deze missie niet slagen gaat het zadel retour! Wij zijn er wel klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:14

Nee hoor, zij heeft die opleiding niet gehad, een 1 of andere duistere zadelpascursusje in Engeland die niemand kent maar waar zij zo prachtig over doet. Ik heb nl met een paar gerenommeerde zadelpassers te maken gehad met mijn equestor en die vertelde mij dat...

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:02

Hmmmm....
Krijg steeds minder vertrouwen in het geheel.
Passen .. oke .. AANpassen heeft ze duidelijk niet geleerd op deze cursus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:51

Zelf heel goed weten hoe een zadel hoort te liggen en niet haar adviezen nemen. Ze heeft iemand in dienst die het wellicht ook weet. De wispelaere is een fijn zadel, maar het past zeker niet op bijna alle paarden. De barokke types wellicht en op de grote warmbloedpaarden,maar dan wel de nieuwe grote fok.

Het corrigeren door een goede zadelmaker laten doen.