Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zij schreef:Passionata schreef:Ik zou het niet weten maar vermoed alleen tijdens het rijden
in dat geval vind ik het onzin. in de wei rennen ze ook en zouden ze er ook last moeten hebben van schommelende ballen dan.... (omg waar hebben we het over!)
reininglover schreef:Sommige mensen zeggen dat het tegen het schommelen van de ballen is tijdens het rijden. Maar dan worden die toch een soort van,.. tegen het lichaam aangedrukt met dat stringtuigje? Is ook niet goed voor het sperma
Milord schreef:Heb vroeger op een stal gestaan waar 1 van de dekhengsten dit dus droeg tijdens het rijden. Toen ik ernaar vroeg bij de eigenaar gaf die mij als antwoord dat het wel vaker gedaan wordt bij hengsten die wat groter geschapen zijn.
Met name de actief dekkende hengsten (al dan niet op de bok of merrie) zouden hiermee te maken kunnen hebben. Daarom wordt zo een balzak bevestigd om te voorkomen dat inderdaad de ballen te veel heen en weer gaan slingeren en dus het paard gaan hinderen/irriteren tijdens het rijden of longeren.
Evanescence8 schreef:Oh, wacht eens even, misschien.... het zal wel niet, maar ik vind balzak een beetje een rare naam voor een hengstenstringIk heb wat op internet gezocht. Het doet blijkbaar ook dienst als balzak (logish eigenlijk, zoals de naam al zegt) Dus als de hengst geen balzak meer heeft. Dus nog wel ballen, maar geen of een beschadigde balzak of zoiets.
Tanja schreef:Moderatoropmerking:Er zijn een aantal offtopic berichten verwijderd. Ik begrijp dat dit een hilarisch onderwerp is maar het is een gewoon gebruiksartikel dus als je verder geen nuttige bijdrage kunt leveren aan dit topic reageer dan beter maar niet
zij schreef:maar is het dan niet zo (wat ik al eerder heb getypt) dat de temperatuur van het sperma te hoog wordt omdat het tegen het lichaam aan zit?