balzak...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:42

Mischien om de balzak te beschermen tegen andere paarden die daar een rake klap tegen kunnen geven?
Alhoewel ik niet denk dat dit dunne dingetje iets uit zal maken.
Maar misschien trekt hij de balzak(ken) wel naar achter tijdens het dekken en is het risico minder dat het mis gaat??
Ik heb ook nog nooit zoiets gezien en ben wel heel benieuwd waar het nu voor dient!!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:43

95 euro ?!
Kan je ook gewoon een string gebruiken en wat extra touwtjes eraan maken :=

Ik ben ook benieuwd waar dit voor dient, denk indd ook voor het uhm.
Heen en weer bewegen van de ballen .. :P

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:43

Zag het onlangs ook al op Inet maar kon maar geen reden bedenken om het te gebruiken :) Vast niemand een plaatje van dat ding in gebruik?

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:45

zij schreef:
Passionata schreef:
Ik zou het niet weten maar vermoed alleen tijdens het rijden ;)

in dat geval vind ik het onzin. in de wei rennen ze ook en zouden ze er ook last moeten hebben van schommelende ballen dan.... (omg waar hebben we het over!)

Jaja, de paarden hebben er zeker ook last van in de weide, daar zullen ze dan wel 'naar hun ballen lopen' met de benen wijd uit elkaar maar dan maakt dat niet veel uit. Daarom dat ik zei; misschien gebruiken ze die balzak alleen onder het rijden dan geeft die balzak meer steun waardoor ze dan beter lopen, misschien zoals bv mensen met grote borsten een sport bh dragen met rijden??
Verder zou ik het ook niet weten hoor, ben wel benieuwd waarvoor die balzak nu echt dient...

Nightfall

Re: balzak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:26

Ik ben ook wel heel benieuwd waar dit voor dient. Had het echt nog nooit gezien of ook maar van gehoord.

Misschien inderdaad tegen klotsende ballen ofzo...

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:02

Apart zeg..

Ben echt benieuwd waarvoor dit dient, wel zijn hier al 'logische' dingen genoemd.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:07

Sommige mensen zeggen dat het tegen het schommelen van de ballen is tijdens het rijden. Maar dan worden die toch een soort van,.. tegen het lichaam aangedrukt met dat stringtuigje? Is ook niet goed voor het sperma

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:28

Op het andere forum hebben we hier ook al eens een tooic aan gewijd :D

Er zijn al logische antwoorden voorbij gekomen,maar heb het zelf nog nooit eerder gezien..

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:48

reininglover schreef:
Sommige mensen zeggen dat het tegen het schommelen van de ballen is tijdens het rijden. Maar dan worden die toch een soort van,.. tegen het lichaam aangedrukt met dat stringtuigje? Is ook niet goed voor het sperma

daar zeg jij wat heel nuttigs! het sperma wordt niet voor niks in de ballen opgeslagen. daar is de temperatuur lager. als je het dan tegen de huid van het paard op gaat vouwen zegmaar dan is de hele werking van de eigen balzak (die van het paard, niet dat stringetje) weg!!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:58

Mariska_R schreef:
Op het andere forum hebben we hier ook al eens een tooic aan gewijd :D

Ik wou net zeggen, ik ken dat ding ergens van... :)*

Ik zou zeggen dat het dient als een soort van sportBH voor de ballen...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:15

Misschien na een operatie, of is dat ook gek ?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 17:40

operatie aan de ballen? dan is t wss een ruin, en op die site staat ook heel duidelijk:

balzak voor hengsten

:P

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:54

zij schreef:
operatie aan de ballen? dan is t wss een ruin, en op die site staat ook heel duidelijk:

balzak voor hengsten

:P

Ja dat had ik ook al gedacht, kan niets beter verzinnen :+

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:00

Oh, wacht eens even, misschien.... het zal wel niet, maar ik vind balzak een beetje een rare naam voor een hengstenstring :+ Ik heb wat op internet gezocht. Het doet blijkbaar ook dienst als balzak (logish eigenlijk, zoals de naam al zegt) Dus als de hengst geen balzak meer heeft. Dus nog wel ballen, maar geen of een beschadigde balzak of zoiets. :)*

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:07

Heb vroeger op een stal gestaan waar 1 van de dekhengsten dit dus droeg tijdens het rijden. Toen ik ernaar vroeg bij de eigenaar gaf die mij als antwoord dat het wel vaker gedaan wordt bij hengsten die wat groter geschapen zijn.
Met name de actief dekkende hengsten (al dan niet op de bok of merrie) zouden hiermee te maken kunnen hebben. Daarom wordt zo een balzak bevestigd om te voorkomen dat inderdaad de ballen te veel heen en weer gaan slingeren en dus het paard gaan hinderen/irriteren tijdens het rijden of longeren.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:09

Weten jullie wat, ik ga die site een email sturen waar het voor dient! zodra ik het weet, laat ik het aan jullie weten

Mail is verzonden

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:42

Milord schreef:
Heb vroeger op een stal gestaan waar 1 van de dekhengsten dit dus droeg tijdens het rijden. Toen ik ernaar vroeg bij de eigenaar gaf die mij als antwoord dat het wel vaker gedaan wordt bij hengsten die wat groter geschapen zijn.
Met name de actief dekkende hengsten (al dan niet op de bok of merrie) zouden hiermee te maken kunnen hebben. Daarom wordt zo een balzak bevestigd om te voorkomen dat inderdaad de ballen te veel heen en weer gaan slingeren en dus het paard gaan hinderen/irriteren tijdens het rijden of longeren.

maar dan zit je toch met de temperatuur van de sperma?
Evanescence8 schreef:
Oh, wacht eens even, misschien.... het zal wel niet, maar ik vind balzak een beetje een rare naam voor een hengstenstring :+ Ik heb wat op internet gezocht. Het doet blijkbaar ook dienst als balzak (logish eigenlijk, zoals de naam al zegt) Dus als de hengst geen balzak meer heeft. Dus nog wel ballen, maar geen of een beschadigde balzak of zoiets. :)*

kan dat? wel ballen hebben maar geen zak??? dat zou betekenen dat ze die string altijd om moeten hebben?
Laatst bijgewerkt door zij op 03-05-09 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:14

Hahahahaha, ik lach me de ballen uit mijn broek!

Ik heb zon ding nog nooit in gebruik gezien, het lijkt me ook het meest logisch dat het 'hele zaakje' een beetje bij elkaar wordt gebonden zodat het minder beweegt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:21

Ik had dat meer gezien bij dravershengsten, die hadden dat weleens om, tijdens het koersen, helaas had ik dat nooit gevraagd, waar het voor is en waarom.

Je kan inderdaad beter vragen bij de draf en rensport, daar wordt het meer gebruikt bij deze paarden.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:25

Heb ook wel eens gehoord dat dit idd voor groter geschapen hengsten ballen zijn, maar dat kan toch nooit confortabel zitten?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 03-05-09 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic reactie verwijderd.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:48

Het is op zich wel grappig hihi,

maar idd.... de hengsten kunnen last krijgen van hun ballekes tijdens het bewegen. Het kan zeer gaan doen, dus ik vind het wel goed dat dit nu ook op de markt is.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 03-05-09 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Offtopic reactie verwijderd.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:44

Ik quote mijzelf nog maar eens
Tanja schreef:
Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic berichten verwijderd. Ik begrijp dat dit een hilarisch onderwerp is maar het is een gewoon gebruiksartikel dus als je verder geen nuttige bijdrage kunt leveren aan dit topic reageer dan beter maar niet :-)

Moderatoropmerking:
En zet er meteen een extra opmerking bij. Ik heb net 1.5 pagina totaal nutteloze opmerkingen verwijderd, mijn vorige opmerking was duidelijk, kun je geen nuttige bijdrage leveren reageer dan niet. Ik neem aan dat deze opmerking nu duidelijk genoeg is, weer negeren kan een sanctie opleveren.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:38

Op de stal waar ik gewerkt heb in de drafwereld hadden wij 1 hengst die zo groot geschapen was dat zo'n "string" echt nodig was, het was hem duidelijk pijnlijk als hij gelongeeerd/gereden/getraint was zonder zijn "string". Vergelijk het met een flinke voorgevel van een vrouw en dan lekker sporten zonder sport BH. Dat is super pijnlijk, het zelfde was met die hengst.
Overigens wordt het ook in de SGW en springsport gebruikt met diezelfde reden

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 13:58

maar is het dan niet zo (wat ik al eerder heb getypt) dat de temperatuur van het sperma te hoog wordt omdat het tegen het lichaam aan zit?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:27

zij schreef:
maar is het dan niet zo (wat ik al eerder heb getypt) dat de temperatuur van het sperma te hoog wordt omdat het tegen het lichaam aan zit?

Nee dat valt mee, het is een soort gaas. Daarbij in draf en rensport blijven hengsten hengst zolang ze normaal te hanteren zijn. Hengsten zijn namelijk onder de wedstrijd vuriger als ruinen. Dat hij om wat voor een reden dan ook uit de sport komt maakt hem nog geen goede dekhengst. Dus dat is dan terzijde. Daarbij voor dat half uurtje - uurtje op een dag zal je geen verschil merken in kwaliteit