inkidinkidoe schreef:Tja, die van jou heeft een oorontsteking gehad, dus moet iedereen met een hoofdschuddend paard nu de dierenarts bellen...
Natuurlijk kan er altijd wat zijn, dat is met alles zo. Mijn paard heeft chronische hoefproblemen, dus ik weet wat het is om accuut te moeten handelen. Maar ik denk dat je er wijs aan doet om eerst een keertje met zo'n netje te rijden. Werkt dat niet, heb je altijd nog de kans om een DA te bellen. Daar gaan geen maanden overheen, dat kan bij wijze van deze week al gebeurd zijn.
Maar mocht je inderdaad twijfelen of het iets ontstekingsgericht is, kun je ook even koorts opnemen. Is dat verhoogd, dan kun je gericht actie ondernemen!
Als het netje helpt, is er een medische oorzaak voor het schudden. Dan is het, naar mijn mening, toch wijsheid om je paard door een (holistische) DA na te laten kijken.
Ik rijd al jaren met een netje, en ondanks dat het goed helpt bij mijn paard, vind hij het netje niet prettig. Na behandeling door een holistische DA zijn de klachten minder geworden. Helaas niet genoeg om zonder netje te kunnen rijden, maar wel genoeg om nu wel in een buitenbak te kunnen rijden.