Welke beugels bij enkelpijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Re: Welke beugels bij enkelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:28

Ik had hier vroeger ook erg veel last van, heb toen schuine beugelblokjes gekocht en sindsdien heb ik er geen last meer van :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:19

Zwartwitje schreef:
Wauw, zoiets heb ik inderdaad nog nooit gezien. Er zit daar dus een extra beugelriem aan de hak van de beugel vast..? Heb je dan niet kans dat je daarin blijft haken als je valt, of zie ik dat verkeerd? En wat is de meerwaarde daarvan (mijn Frans is niet zo goed Y;( )?

:D Zie mijn post een stukje verder naar boven. Ik heb ze op de equitana gezien en ze zaten wel heerlijk. De meerwaarde is dat je hele voet ondersteund wordt en je klappen met je hele voet opvangt waarbij je voeten en enkels veel minder belast worden. Daarnaast kan je veel makkelijker je balans houden op de beugels door het grote oppervlak.

Dat vast zitten in de beugel was ik ook bang voor maar bij rare acties klapt hij uit elkaar als een quick-out beugel. (ook even zo goed en zo kwaad als het kon getest)

De prijs en de vraag of ze toegestaan zijn op wedstrijden hebben me tegen gehouden om ze niet gelijk ter plekke aan te schaffen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:24

GPG beugels zijn bij mij de redding geweest.
Enkel verbrijzelt en zonder deze beugels kan ik echt niet rijden. :n

Heb de laatste tijd veel andere paarden gereden en daar zaten gewone beugels op, maar dit doe ik nooit weer, het is mij de pijn niet waard.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:26

Ik heb gpg beugels, op marktplaats worden ze voor een mooie prijs op het moment aangeboden. (helft van de winkelwaarde en ze zijn nieuw) Je zou ze best een keer mogen komen proberen maar volgens mij wonen we niet echt in de buurt van elkaar

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:48

Ze zien er idd heel stabiel uit, die beugels van Kvall, zo op het filmpje. Je moet zo te zien de achterste beugelriem wel even goed afstellen; even je hak uitdrukken is er anders niet meer bij. Maar dat is natuurlijk juist wel positief als je gauw last van je enkels hebt. Eigenlijk lijkt het me ontzettend comfortabel als je er eenmaal aan gewend bent :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 23:10

Hmm, mijn voetligging is wel een aandachtspuntje voor mij; beugels die dat tegenwerken, kan ik dus beter niet hebben.

Schuine beugelblokjes vind ik een ramp, daar krijg ik pas echt pijn van. :P

Die gpg beugels zien er wel goed uit. Inderdaad niet duur op mp, en zien er nog wel uit als normale beugels, en dat wil ik toch wel.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 06:58

Anne_GTI schreef:
Zwartwitje schreef:
De prijs en de vraag of ze toegestaan zijn op wedstrijden hebben me tegen gehouden om ze niet gelijk ter plekke aan te schaffen.

De man die ik gisteren gesproken heb beweerde dat dat geen probleem was. Ondertussen liep er op de achtergrond een film met wedstrijdbeelden, dus ik neem aan dat hij wel gelijk zal hebben.

Ik heb ook GM's in mijn handen gehad, en ik ga ze kopen. Dat is zo'n uitzonderlijk goed gemaakt materiaal allemaal GM, ik wil de echte, niet de neppe :Y)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:49

Ik heb geen beugeltip, maar misschien ligt het niet aan de beugels maar aan de schoenen/laarzen die je aan hebt? Het kan denk ik zijn dat ze niet genoeg steun geven aan de enkel waardoor die pijn ook kan komen. Of misschien (ik bedoel het niet beledigend) is de manier waarom je bijvoorbeeld lichtrijd niet goed waardoor je verkeert steunt -op je enkel-. Dat is een mogelijkheid!
In ieder geval succes met zoeken!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:04

Dat zou ook kunnen, inderdaad. Ga vanavond nog even kijken, dan gaan we weer een buitenrit maken. Als ik dan weer last heb, ga ik andere beugels aanschaffen; anders was het misschien eenmalig, en wacht ik nog even. :P

Jive01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 06:05

daan, misschien de a symetrische beugels die ik heb??
had je er op mijn zadel ook last van?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 09:51

Gisteravond toch weer een beetje. Voelde ook dat het vooral bij het draven was, en dat ik de schokken echt opvang met mijn enkels.

Asymetrische beugels wil ik eigenlijk niet, want dan raak ik daar aan gewend en ik wil zorgen dat mijn voethouding gewoon van nature goed is, zonder hulpmiddeltjes. :P Maar ik denk dat ik er dan ook last van zou hebben op een lange rit, omdat de beugels nog steeds niet veren en ik die schokken dus alleen met mijn enkel opvang.

Waar zou ik dan meer aan hebben, beugels met een verend voetbed of die beweegbare beugels?

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:59

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:05

Hen net een 2e paar GPG besteld, bleef last houden van mijn enkel en op de foto kunnen ze niks vinden.
Heb de laatste tijd veel paarden gereden waar allemaal normale beugels aanzaten, nu niet meer zonder gpg. ;)