Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Krijg het er gewoon benauwd van. Divine schreef:Hmm, vind die 'verlaagde' keelriem zo om de kaak wel heel strak zitten. Dat kan nooit prettig zijn, dat de kaken zo omsnoerd worden. Een keelriem hangt gewoon losjes achter de kaak, daar heeft een paard geen last van. Dit vind ik er minder prettig uitzien.
)
)hestejente schreef:Mijn paard heeft een gigantische voorpluk en krijgt bijna ieder hoofdstel en halster af. Eigenlijk alles, behalve een kaptoom en een door mij geknutseld halsterhoofdstel met kaakriem.
Werkt perfect
Niet mijn smaak 
Nemurin schreef:ik vroeg je hier toch niks over dacht ik? ik maakte een algemene opmerking over het dichtsnoeren....Cissy - ik weet niet waarop de keuze voor 2 neusriemen of 1 lagere neusriem gebaseerd wordt, anders zou ik het je wel kunnen vertellen, denk ik.
Nemurin schreef:Ik denk ook dat jij dat alleen foeilelijk vindt omdat jij western rijdt, en daarom (waarschijnlijk) gewend bent om helemaal zonder neusriem te rijden. Voor mij is het namelijk heel normaal, al verschilt het dus per paard.
kwestie van smaak denk ik, hoe meer leer en hoe meer gespen hoe lelijker ik het vind, het hele hoofd van je paard valt weg achter al dat leer, ik vind een mooi fijn goed gemaakt engels hoofdstel mooier dan dit grove ding. 
Het mag een stukje fijner graag! Evelli schreef:hestejente schreef:Mijn paard heeft een gigantische voorpluk en krijgt bijna ieder hoofdstel en halster af. Eigenlijk alles, behalve een kaptoom en een door mij geknutseld halsterhoofdstel met kaakriem.
Veter in een klein vlechtje achter het kopstuk meevlechten en daarmee het halster/hoofdstel vastbindenWerkt perfect
Nemurin schreef:Cissy - ik weet niet waarop de keuze voor 2 neusriemen of 1 lagere neusriem gebaseerd wordt, anders zou ik het je wel kunnen vertellen, denk ik.

Lomperd, het is weer eens weekend...
Overigens was dat onprettige een veel te dik, en ook nog eens enkelgebroken bit. Dat bit had hij voor hij van mij was, ik heb het sinds de aankoop nooit voor hem gebruikt.

En toen heeft ze alle uitleg bij elk riempje zowat gegeven, en daar zaten dus dingen tussen die ik niet wist. Ook dat de twee (of eentje als je er maar 1 hebt) neusriemen eigenlijk veel strakker mogen dan dat ik ze altijd deed...