Mening JC zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantje99

Re: Mening JC zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:30

Woon in Friesland, en wil zo rond de 900 euro uitgeven. Maar als ik een geweldig zadel tegen kom voor bijvoorbeeld 1000/1100 euro dan ben ik misschien ook wel om.. Hoezo? weet je nog een adres?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:14

Als je in Brabant woonde wel :D maar die is ook iets duurder. Persoonlijk zou ik even doorsparen voor een beter zadel ;)

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 13:07

Brabant is me iets te ver, haha :P

Misschien spaar ik ook wel door voor een beter zadel, maar omdat ik goede verhalen hoor (onder andere in dit topic) zit ik er toch aan te denken om een goede middenklasser te kopen.
Want zoals iemand anders al in dit topic zei: Waarom een duurder zadel als het gewoon goed is.

Maar IKbenEllen vind jij het leer van het zadel niet goed? Omdat je zei dat je al veel slijtage plekken zag.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:50

Ja ik vond dat je snel slijtplekken zag, die ook met poetsen niet meer mooi te krijgen waren. Dat heb ik bij mijn latere zadels (Passier 2e hands en Brandt Zadel) niet gehad.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:55

Ik heb vorig jaar een JC vzh geprobeerd, maar helaas vond ik de zweetbladen wat kort uitvallen. Ik rij altijd met mountain horse high riders en precies op de overgang van laars naar zweetblad, kwam m'n velletje steeds klem te zitten.... Nie zo fijn dus....Wellicht ligt het aan mijn lange benen... Heb er bij een Rossner vzh iig geen last van. Daar zijn de zweetbladen toch net wat langer van.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:18

tja, ik heb ook een tweedehands passier GT, en daar moet ik toch ook van zeggen: dijk van een zadel! Daar komt de JC dan toch niet bij, is eerder 'fijn zadel voor zijn prijsklasse'

Maar misschien kan je ook een tweedehands zadel van 1 van de topmerken vinden?

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:27

Hoi! Je hebt hele fijne type's van JC. Ik vind jc dan ook erg fijn, je zit lekker stevig en heeft meestal een goede pasvorm. Het enoge nadeel vind ik van JC dat ze 2dehands niet zoveel waard zijn. Dus mocht je hem willen verkopen, krijg je er nooit meer voor dan dat je voor een eht oude kieffer betaald (+/- 300,-). Tenminste dit is mijn ervaring.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:49

@ TS ; De boom is gebroken door intensief gebruik (denk ik). Ik weet in ieder geval zeker dat er niet met deze zadels gegooit wordt. Ik heb ook ooit een gebroken boom gehad. Was ook gewoon door gebruik.

En als je een zadel wilt in de prijsklasse tot €900,- zou ik voor een goed A-merk 2de hands gaan (je kunt dan topmerken zoals Passier, Prestige enz. hebben dat echt vele malen beter en langer meegaan als een JC). Dan kun je in die prijsklasse misschien nog wel jonge zadels (met een beetje geluk) van een jaar of 2 kopen (en tja zeg zelf dat is toch geen leeftijd). Anders kijk je even op www.gebruikterijzadels.nl (ligt wel uit je buurt maar dan heb je een idee).

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:54

Toen ik mijn paard kocht had ik er een jc zadel bij deze was echter helemaal stuk gereden. Maar ik vond hem zo lekker zitten dat ik heb geinformeerd en nu is mijn jc dressuurzadel alweer 5 jaar in mijn bezit. Vorige week wat opgevuld maar hij lag nog perfect ik ben er zeer tevreden over.

Ik las dat je in Friesland woont moet je even informeren bij de tweespan in boornbergum.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:11

een vriend van mij had ook een jc zadel, was een redelijk oudje...zat altijd heerlijk en het zadel zag er super goed uit nog!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:20

ik vind het hele fijne zadels. heb er een met een diepe zit en zit lekker :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:54

daantje99 schreef:
Het viel mij ook op dat het zadel een super zachte zit heeft. Ik ben van plan om veel bosritten te gaan maken dus dan is een lekker zadel wel een vereiste.

Zijn er verder nog vergelijkbare middenklassers?

voor bosritten: Massimo trail, heerlijk zadel rond 1100 euro. Goede kwaliteit leer, zachte zit. Ook prima geschikt om mee te dressuren en een sprongetje mee te maken.

Zelf heb ik jááren geleden een JC springzadel gehad. Was wel fijn zadel maar ook boom gebroken. Heb hem ter decoratie weg gegeven. Vond het wel mooi leer, maar ik praat over ruim 15 jaar geleden.

Linny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:24

Echt het allerfijnste zadel wat ik ooit heb gehad! Helaas heb ik 2 keer een nieuwe gekregen, omdat het leer op het zitvlak eraf ging, bladerde er gewoon vanaf. Heel vreemd en nooit eerder gehad. Bleken produktiefouten te zijn. De winkel waar ik het zadel heb gekocht, is gestopt met verkopen van JC zadels, omdat ze steeds minder van kwaliteit werden... Niemand dit verder gehad???

Hierna heb ik een knightrider Colonel gekregen. Superfijn zadel, maar mijn paard heeft na een jaar rust, na blessures en mijn zwangerschap, zo'n andere bouw gekregen, dat dit zadel helaas niet meer past. Hooguit 10 keer mee gereden en ik kan weer op zoek naar wat anders.... Dus als iemand nog een goed dressuurzadel zoekt... 18 inch, wijde (34) boom en in absolute nieuwstaat, mag hij voor 600 euro opgehaald worden. (np = 800,-)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:26

Ik vind een JC zadel een heerlijk zadel, kan er goed op zitten en mijn benen kwijt, zowel in de dressuur als veelzijdigheids versie.
Tis idd een middenklasser, als je er zuinig mee om gaat, kun je er best een tijd plezier van hebben.
Wil je kwalitatiefs iets beters, kun j misschien beter even doorsparen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:21

Ik heb nu voor mijn nieuwe pony een JC zadel.
Heerlijk zadel, veel en zachte wrongen en het zadel zit heerlijk zacht.

Verder heb ik op mijn andere pony een gloednieuwe stubben (wel een springzadel) liggen en ik vind ze eigenlijk allebei erg lekker zitten.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:37

Mijn zusje heeft er een.
Vind het wel een grappig zadel, zit lekker!

Maar ik hoef hem zelf niet, ik zweer bij mijn kieffer!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:38

Ik heb een JC, en ben er erg blij mee :+:. Hij zit echt heerlijk en ligt perfect op mijn pony.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 22:08

Allemaal bedankt voor de reacties !

Ik heb vandaag een JC saphir springzadel gekocht. Heb een zadelmaker thuis laten komen en hij heeft een aantal zadels op mijn paard gelegd. Veel zadels lagen al niet mooi op mn paard zijn rug alleen de JC lag perfect. Toen ik er op ging rijden was ik meteen helemaal verkocht.

Super zachte kniewrongen maar wel veel steun. Ben vooral heel blij dat hij ook super bij mn paard past. Hij begon er gewoon heel ontspannen door te lopen en merkte ook aan mijn rustige zit (die denk ik komt door het zadel) dat hij veel beter liep.

Ik hoop dat ik veel plezier van het zadel zal hebben. En wat mij betreft mag er wel een slotje op dit topic. Tenzij er meer mensen belang hebben bij dit topic.

Groetjes Daantje99

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 06:55

Ik heb nu een JC Onyx op mijn ronde merrie van 3,5 liggen
Heb hem een maandje op proef
Zit wel lekker maar mijn kieffer vind ik lekkerder zitten
Maarja dit zadel is bedoelt voor 2 meiden van 9 en 12

Zadeltje is ongeveer 8 jaar oud en ben eigelijk benieuwd wat de waarde van zadel is
Iemand een idee

Wil niet teveel betalen want heb helaas geen geldboom in de tuin

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 07:25

Mijn 2e handse heb ik toen verkocht voor € 200,- deze was ruim 10 jaar oud maar zag er nog zeer goed uit.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 07:25

Nou Daantje vele uren rijplezier met je nieuwe zadel toegewenst.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 07:30

Ik heb een JC zadel. Prima ding, zit heerlijk, ligt goed en gaat hier al 18 jaar mee.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:46

Ik heb mijn JC zadel (veelzijdigheid) al 14 jaar, en heb er altijd met veel plezier op gereden. Hij is nu inmiddels wel gesleten, en ik ben overgestapt op boomloos!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:55

ik heb ook altijd een JC dressuurzadel saphier gehad en heb het altijd een fijn zadel gevonden maar dat zadel paste niet op mijn nieuwe paard helaas maar ik heb nu een ainsley en ook dat vind ik een fijn zadel

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:04

Ik heb ook n jc onyx maar ben op zoek naar een nieuw zadel.
Tijdens mijn zoektocht ben ik erachter gekomen dat mijn jc nu het enige zadel is tot nu toe (na zon 15 zadels) dat past.
Ik vind em met hele lange ritten hard zitten, maar de rest is hij prima :D