wintec 500 dressuur, hoe is kwaliteit? Ben je tevreden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:29

ik heb nog een wintec met cair te koop, ik had hem toen ook voor een jong paard aangschaft, hij is in nieuwstaat.
Ik vind de kwaliteit prima en heb ook geen problemen gehad met de singelstoten.

Sjonniej

Re: wintec 500 dressuur, hoe is kwaliteit? Ben je tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:47

Ik heb ook een aantal jaren met een Wintec 500 gereden. Heel fijn zadeltje. En inderdaad lekker licht, super handig!
Singelstoten waren niet denderend, maar heb daar toch een paar jaar mee kunnen rijden. Heb ze ondertussen vervangen voor lederen stoten, toch wel fijner.

Ik reed er ook uren mee, nergens last van gehad. Mits ik een rijbroek met lederen kont had! Met een gewone rijbroek vond ik het echt niet fijn rijden, dan schoof ik alle kanten op en kreeg zere benen/kont.
Heel handig in onderhoud, legde hem altijd gewoon over een stoel heen, met de tuinslang erover en hij was weer schoon. Al kreeg ik de moddervlekken er nooit zo goed af, ook niet met een borstel. Dat vond ik wel een nadeel.

Sinds ik wedstrijden start heb ik een leren zadel (Ainsley) en wil nu ook zeker niet meer terug. Ik wordt in het leren zadel veel beter ondersteund, heb een mooiere houding en ik vind een leren zadel ook 100x mooier :)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:19

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:06

Gaaf zadel zeg!
Worden ze ook zonder cair gemaakt? :=
In vzh hoop ik dat ze hem ook maken, maar ik ga er maar van uit van niet..

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 06:48

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:18

Heb er tot de L2 ook mee gereden, prima zadels hoor!
Singelstoten heb ik idd ook laten vervangen.
Voor inrijden zou het zeker een aanrader zijn, maar wil je een zadel waar je gewoon tot de Z mee doorrijd zou ik voor een leren gaan.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:21

Ik heb er ook 1 en vind het gewoon een goed zadel ... Kan er goed op zitten, ligt goed op mijn paard, is lekker licht en makkelijk in onderhoud.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:58

In principe prima zadeltje. Zit iid wel wat hard, maar een bontje doet wonderen :D .
Weet trouwens nie of je met lederen rijlaarzen rijdt?? Dat vond ik zelf een ramp. Constant irritant gepiep van het schuren van leer over kunststof bij het lichtrijden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:46

poes schreef:
Ik ben van mening dat als je, goede degelijke lederen zadels gewend bent, je op een wintec niet gelukkig wordt....

Ik heb altijd alleen maar leren zadels gehad (euroriding, passier en anatomica) maar heb als springzadel nu een wintec (2000 jump). Geen enkel probleem gehad met deze overgang. Ik heb echt blij met mijn zadeltje.

Wat betreft het er op ipv er in zitten. Daar ben ik het niet mee eens. Wintec heeft juist een smallere zitting en ik vind dat juist een fijner, dichter bij je paard gevoel geven.

De singelstoten van de 500 kan ik niets van zeggen. Bij mijn zadel zaten er standaard leren aan.