Testweek Barefoot Sevilla

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:16

Ik ga dit topic ook volgen :) Ben toch wel erg benieuwd naar je rijfoto's, omdat je zegt dat je zo goed rechtop zit. Ik heb een barefoot london gehad en kon daar ook niet echt rechtop in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:41

@Brit; ik denk niet dat een op maat gebogen ijzer hier goed in gaat passen. Die zou ik dan helemaal mooi meegolvend willen hebben en daar is het zadel niet op gebouwd.

Ik heb nu wel rijfoto's maar heb geen idee hoe die zijn geworden. Ik kan niet garanderen dat ik hier netjes op zit :o , in ieder geval wel met mijn handen veel te hoog :o . Ze was zo over de z**k dat ik maar 2 rondjes heb gemaakt en op alles heb gelet behalve mijn houding. Was te druk bezig met erop te blijven zitten.

pmarena

Re: Testweek Barefoot Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:32

Balen zeg !

Maar ook al zou het goed passen , dan heb je grote kans dat sensibele paardjes op die manier reageren omdat het veel meer "zadel" is dan het gewone Barefootje dat ze gewend is.

Rena is ook zo , leg ik daar een harder zadel op dan raakt ze helemaal onzeker en een beetje overstuur omdat ze me niet meer goed kan voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:18

Met die medim beugel liep ze achteraf gezien wel het beste en uiteindelijk ook echt ontspannen. Maar dat het zadel zo voorover komt zit me niet lekker. Als het er los op ligt is het prima maar zodra ik erop ga dan zakt het omlaag. Ik denk dat mijn paardje over de gehele lengte niet breed genoeg is om dit zadel goed te ondersteunen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:57

Zou goed kunnen.

Dat is gewoon de ellende met boomloze zadels die teveel op boomzadels lijken....je krijgt weer allerlei pasvorm-problemen.

Boomloosjes zien er niet voor niets een beetje afwijkend uit , dat werkt gewoon beter :)

Ik ben dan ook erg benieuwd waar de Sevilla wel goed op zal liggen , ik denk toch de wat rondere paardjes met niet al teveel schoft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:24

Rijfoto's! Nou ja, voor zover dat ging......... Het zadel lag echt niet goed en dat liet ze ook duidelijk merken.

wbt. mijn houding. Ik rij normaal gesproken met lange teugels op neckreining maar ze probeerde er dus de hele tijd tussenuit te knijpen. Ik kan de teugels wel korter pakken maar daar raakt ze alleen maar meer gestressed van. Met mijn handen hoog kan ik een snellere release geven als ze wel even ontspant. Ze gaat hier in vliegende tölt door de bak heen en tja, dan heb je sneller de neiging wat meer achterover te gaan hangen :o , dat rijdt wel lekker.....

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-M6GVEPUZ.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FTLNUU3R.jpg
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-04-09 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's toegestaan, teveel omgezet in link.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:14

Die broek erbij :D

Dat voorover liggen zie ik niet zo eigenlijk.

Wel vind ik die voorste punt een beetje storend vooruit steken.
En het zadel lijkt net een pietsje verder naar achteren te mogen , maar dat is niet echt goed te zien vanwege die "hoge kop" op de enige foto van de zijkant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:14

Het naar voren liggen is inderdaad een verkend beeld door de hoge hoofdhouding en volle bos manen. Ik denk achteraf ook dat de medium pommel nog het beste was, daarbij stak het zadel niet zo vooruit. Maar goed, ook de medium pommel lag te strak op de spieren naast de schoft en ik kon maar net 3 vinders tussen schoft en zadel krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:08

Zo , ik heb mijn productie-model Sevilla maat 2 eens goed bekeken en op de foto gezet (moet foto's nog uploaden , heb eerst weer een aantal nieuwe artikelen op de site gezet :) ).

Hij is behoorlijk hetzelfde als het prototype van dit verslag zo te zien.

Wèl vind ik dat hij een stuk soepeler lijkt te zijn , deze kan ik tenminste nog een pietsje buigen met wat kracht , bij het prototype was dat wel heel erg stevig...

Ook voelt de zitting zachter aan vind ik.

Wel met enig voorbehoud hoor want ik heb ze natuurlijk niet naast elkaar gehad , maar wat ik me herinner van het proto-type van een maandje terug , was toch wel een wat harder en stugger zadel. Het viel me nu bij deze "echte" ineens alles mee in ieder geval :)

Wel leuk ook : je krijgt het zadel geleverd in een mooie hoes.
Haal je de hoes eraf , dan komt het hele ingeschaapte zadel eronder vandaan. Dan kun je die schaap-hoes er ook nog afhalen en blijft het gewone leren zadel over.

Dan nog 2 kopijzers erbij (dus toch , zaten beetje verstopt :o ) en de set is compleet. Mooi dingetje hoor , niet echt mijn smaak dat vierkante geheel , maar voor het type wel mooi :)

Deze maat 2 gaat naar Equixantos toe , inclusief bijpassend hoofdstelletje en cognac-kleurige lederen beugelriemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:24

Als de FF's niets worden ga ik misschien toch een StarTrekk Espaniola overwegen en heb op foto de verschillen met de Sevilla proberen te vinden. Waar BF zo mee schermt in de standaard modellen slaan ze in de Sevilla de plank finaal mis -> anatomische vorming. De Sevilla is van de onderkant helemaal recht terwijl standaard BF en de ST naar voren in een punt omhoog lopen. Dit was me nog niet eens opgevallen totdat ik de golving in de zitting van de ST zag. Dat de Sevilla niet gevormd is kan verklaren waarom deze niet geschikt is voor paarden met een schoft. Dan gaat het zadel bruggen en geheid knellen op de schoft. Valt me tegen van BF dat ze daar niet aan gedacht hebben :n .

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:11

jammer dat t zadel niet goed bleek te liggen.. Vond t zo op het oog toch een geweldig mooi ding, maar ook die van mij is helaas vrij smal. Gaat m dan waarschijnlijk dus niet worden. Benieuwd naar je ervaringen als je de ST Espaniola evt nog gaat testen :)

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:08

Kan je in nederland wél een testzadel krijgen van de sevilla?
hier in belgië namelijk niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:36

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:37

Heb er inmiddels 1 gekocht maat 2, en vandaag een buitenrit gemaakt van 2 uur.
Super gereden mijn paard was lekker ontspannen, na wat geklungel met de kopijzers(want dat is niet echt een supersysteem).
Heb ik voor haar de kleinste kopijzer erin gezet en dat was de goede.
Moet zelf nog erg wennen aan de benen, heb de beugels al bewust op het 2 ophangbeugel gedaan.
Zodat ik ze niet te ver naar voren kan steken!!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:30

@ ropers, hoe vind jij hem zitten? geen last van zadel randen of een harde zit? En wat vind je van de stijfheid? Heb je toevallig al rijfotos? :P

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:46

Supersmurf ik vind het zadel super zitten!! Had alleen gisteren ontzettende zere kuiten. Dat komt denk ik door het lichtrijden, en voor mijn gevoel door de lengte van de beugels.
Harde zit vind ik niet echt wel werd ik in de maat 2 naar achter geduwd tegen de achterkant, pogingen om weer naar voren te gaan zitten lukte niet echt.
En ik moet zeggen dat ik niet erg vond alleen opvallend!!hahaha
Die stijfheid is iets waar in ik me beter kan vinden. Ik heb namelijk alle soorten boomloos al gehad, torsion, bob marshall, barefoot.
Ik heb een soort haat liefde verhouding met het boomloos zeg maar!!
Hopelijk is voor mij de Sevilla de oplossing, mijn ervaring is dat je het gewoon een flinke tijd moet proberen.
Rijfoto's volgen nog, eerst mijn snoer terug vinden.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:06

Leuk, ben heel benieuwd Ropers! Vind je het denk je ook een fijn zadel voor afstanden?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:30

ik ben geinteresseerd. Ik wil het zadel ook wel een weekje proberen.
het lijkt erop dat mijn cheyenne niet meer goed voldoet voor mijn paard.
Misschien weten jullie dat: de nevada en de arizona zijn allebei te groot voor mijn paard, het is een ijslander.
Ik zoek een zadel dat de druk beter verdeelt dan de cheyenne zonder vps, kan ik dat van de sevilla verwachten. verder moet ie lekker zitten maar dat kan ik beter zelf beoordelen denk ik. De schapenvacht spreekt me enorm aan.

Is dit een relatief groot zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:17

Het zadel is ongeveer net zolang als een cheyenne. Alleen mag een Sevilla niet een paar cm te lang zijn, omdat dit zadel wel over de hele lengte draagt. Ik weet niet hou jouw ijsje gebouwd is maar dit zadel is wel gemaakt voor grotere en bredere pony's en paarden. Dus ik zal in ieder geval een testzadel aanvragen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:02

okee bedankt! Ik ga zeker een testzadel aanvragen!

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:34

Juliette86 schreef:
Als de FF's niets worden ga ik misschien toch een StarTrekk Espaniola overwegen en heb op foto de verschillen met de Sevilla proberen te vinden. Waar BF zo mee schermt in de standaard modellen slaan ze in de Sevilla de plank finaal mis -> anatomische vorming. De Sevilla is van de onderkant helemaal recht terwijl standaard BF en de ST naar voren in een punt omhoog lopen. Dit was me nog niet eens opgevallen totdat ik de golving in de zitting van de ST zag. Dat de Sevilla niet gevormd is kan verklaren waarom deze niet geschikt is voor paarden met een schoft. Dan gaat het zadel bruggen en geheid knellen op de schoft. Valt me tegen van BF dat ze daar niet aan gedacht hebben :n .

Het is al weer beetje verouderd topic, maar toch ben ik benieuwd naar de andere ervaringen. Startrekk espaniola, vond ik erg mooi zitten, maar echt een hele harde zitting hebben. Misschien is dat na enkele jaren toch sterk verbeterd? De Sevilla vind ik een mooi zadel om te zien, zijn er nog meer ervaringen inmiddels?

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:29

ik zit ook nog steeds te kwijlen bij dat zadel.. ben ook benieuwd naar meer ervaringen ?!