Steviger halster?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:08

XThisIsMeX schreef:
Een touwhalster is meestal ook wel sterk.

Dat zal best, maar ik mag hopen dat je daar geen paard aan vast zet.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:09

ja dat klopt. ze moeten leren dat het spelletje lostrekken geen zin heeft. dan proberen ze het na een tijdje ook niet meer.

Karenx

Re: Steviger halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 14:30

Hij is goed opgevoed hoor, maar hij schrok en om dit te volgende keer te voorkomen zoek ik dus een sterker halster.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:45

ik wil je echt niet aanvallen en begrijp me niet verkeerd.
maar binnen het westerngebeuren hoort een paard zich ook niet los te strekken als hij schrikt.
hij mag natuurlijk wel schrikken maar dat hij dat als aanleiding neemt om los te trekken en weg te rennen is imo niet goed...

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:38

1 tip: bindt m in de stal niet vast, maar (als er spijlen zitten)frunnik je t touw als een soort -slalom- om de spijlen heen.
als ie dan gaat trekken, merk je het direct maar gaat er niks stuk omdat hij er geen kracht op kan zetten.

verder vindt ik voor het naar de wei brengen de edurance-hoofdstel een hele goede oplossing!
handig, kan ik zelf ook proberen;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:03

Pienb schreef:
hamiltom, BMB, weaver ed.
zijn halsters die in de westernsport veel begruikt worden en zijn een stuk steviger (dikker ook).

maaruh.... moet je er niet eens aan denken om de oorzaak op te lossen?
voor mij is het normaal dat een paard zich lostrekt hoor.... misschien kun je je beter erop focussen daar wat aan te doen (opvoeding) zodat hij je halsters niet kapot trekt 9is denk ik ook een stuk veiliger en goedkoper)

nou moet je effe een paard hebben als mijn allerliefste trekpaard (ze is echt wel lief hoor ;)
Als mevrouw iets niet aanstaat dan doet ze heel effe, SNOK, loopt dan een paar meter op haar dooie gemakje weg, om daar dan een beetje voor zich uit te staan staren.
en met iets niet aanstaan bedoel ik: schrikken van iets (typisch koudbloed, schrikt van iets, panikeerd vrijf seconden en is dan heel rustig, komt op 1/10 gevallen voor), geen zin hebben om mee te werken (ik duw haar opzij, staat mevrouw niet aan, en ze trekt zich los), ik wil het bit indoen (soms neemt ze het niet aan en trekt zich los, soms neemt ze het half aan en trekt zich los, soms pakt ze het wel aan, en trekt zich na 5 minuten es los), etc ...

mijn oplossing was deels opvoeding: een stevig halster in combinatie met een koeienhalsband, zodat ze zich niet los kon rukken, maar zonder zich pijn te doen, en haar in te prenten dat haar losrukspelletje niet meer werkte.
dit in combi met de dingen niet uit te lokken (bv het bit wordt heel rustig ingedaan, zonder dwang, en het haar zelf laten ophappen, als ik het in haar mond "dwing" zoals we "geleerd" hebben op maneges mag ik het vergeten in de komende week, en nog andere trucjes :+

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:15

Rianntje schreef:
1 tip: bindt m in de stal niet vast, maar (als er spijlen zitten)frunnik je t touw als een soort -slalom- om de spijlen heen.
als ie dan gaat trekken, merk je het direct maar gaat er niks stuk omdat hij er geen kracht op kan zetten.

verder vindt ik voor het naar de wei brengen de edurance-hoofdstel een hele goede oplossing!
handig, kan ik zelf ook proberen;)

Ja dat doe ik nu maar ik vind het juist leuk om hem lekker in het zonnetje op te zadelen :+

Citaat:
ik wil je echt niet aanvallen en begrijp me niet verkeerd.
maar binnen het westerngebeuren hoort een paard zich ook niet los te strekken als hij schrikt.
hij mag natuurlijk wel schrikken maar dat hij dat als aanleiding neemt om los te trekken en weg te rennen is imo niet goed...

nee snap ik maar sorry schrikken kan een keer gebeuren en hij gooide zijn hoofd omhoog en tja 700 kg tegen zo'n halstertje :+
Nou ra ra ra wie zou er winnen? ;)

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:18

Schockemöhle, die is bij mij nog niet kapot gegaan :P had ook een halster van BR dat poetshalster maar die heeft hij ook kapot getrokken, Anky halsters zijn ook wel stevig.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:29

Dan moet je inderdaad eerst zorgen voor een goed halster. Als hij het al per ongeluk kapot trekt....

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:37

wij gebruiken de halsters van Lamicell. Stalgenootje haar paard is al meerdere keren met zijn volle gewicht erin gaan hangen en het ding gaat maar niet stuk.
Ze kosten ook niet veel, voor €17 heb je denk ik al het setje halster+touw.

Voorts om halsters te sparen bind ik mijn paard ook nooit aan de ring zelf vast. Ik bind daar eerst een strotouwtje aan omdat dat veel sneller breekt als ze trekken wat dus veel veiliger is.
Heb al genoeg paarden achterover weten klappen, reuze gevaarlijk voor nekbreken of wat anders breken/schaven. Liever wat meer vangen dan lelijke wonden verzorgen...

Lois1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:09

Scapa bevalt mijn erg goed.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:13

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:15

BR heeft halsters die driedubbel gestikt zijn, echt een aanrader! Onze hoefsmid gebruikt er zo eentje, echt heel stevig.

_pascalle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:33

BR Halsters, en scapa sport halsters zijn erg fijn!