XThisIsMeX schreef:Een touwhalster is meestal ook wel sterk.
Dat zal best, maar ik mag hopen dat je daar geen paard aan vast zet.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pienb schreef:hamiltom, BMB, weaver ed.
zijn halsters die in de westernsport veel begruikt worden en zijn een stuk steviger (dikker ook).
maaruh.... moet je er niet eens aan denken om de oorzaak op te lossen?
voor mij is het normaal dat een paard zich lostrekt hoor.... misschien kun je je beter erop focussen daar wat aan te doen (opvoeding) zodat hij je halsters niet kapot trekt 9is denk ik ook een stuk veiliger en goedkoper)

Rianntje schreef:1 tip: bindt m in de stal niet vast, maar (als er spijlen zitten)frunnik je t touw als een soort -slalom- om de spijlen heen.
als ie dan gaat trekken, merk je het direct maar gaat er niks stuk omdat hij er geen kracht op kan zetten.
verder vindt ik voor het naar de wei brengen de edurance-hoofdstel een hele goede oplossing!
handig, kan ik zelf ook proberen;)
Citaat:ik wil je echt niet aanvallen en begrijp me niet verkeerd.
maar binnen het westerngebeuren hoort een paard zich ook niet los te strekken als hij schrikt.
hij mag natuurlijk wel schrikken maar dat hij dat als aanleiding neemt om los te trekken en weg te rennen is imo niet goed...

had ook een halster van BR dat poetshalster maar die heeft hij ook kapot getrokken, Anky halsters zijn ook wel stevig.