Nu heb ik het gehad met die zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:36

Weet je zeker dat je met de Ghost geen wedstrijden mag starten ?

Lijkt me op zich raar. Er is ook een dressuurversie van de Ghost (met iets "normalere" zweetbladen) en ik zie niet waarom die niet toegestaan zou zijn.

Je mag met zoveel boomloze zadels gewoon officieel starten , dus waarom niet met een Ghost ?

Zeker als je gewoon een saaie zwarte neemt met saaie zwarte riemen en saaie standaard stijgbeugels , saaie kleur dekje en singel ;)

aafje87

Re: Nu heb ik het gehad met die zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:10

Pmarena, het gaat in de reactie naar nile vooral om de Guichard zadels, hoe het met gost zit weet ik niet, dat is misschien ook nog wel het waard om uit te zoeken(blijf ik alleen nog met het boomloze zitten)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:20

Okee , ja dat zijn idd. hele gave zadels maar iets te gaaf voor de KNHS zeg maar ;)

Boomloos heeft heel wat minder nadelen dan met boom als je je erin verdiept , maargoed het moet je wel een goed gevoel geven natuurlijk :)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:21

Als het goed is komt bourrelier(marjolein) morgen langs om te kijken of ze een van mijn eigen zadels kan aanpassen en om een WOW te laten zien(helaas geldboompje is voor morgen nooit genoeg gegroeid) Maar kijkenen kwijlen kan natuurlijk altijd
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 25-03-09 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:25

Ik heb zelf voor mijn moeilijke fjord een Stubben Genesis en deze ligt goed. Hulsebos heb ik ook slechte ervaringen mee. Misschien inderdaad zo WOW zadel. Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:26

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:28

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:02

Ik heb zelf een WOW op mijn Fjord (noujah, nu even niet, want de merrie die ik nu heb moet nog ingereden worden)
Maar met haar broer heb ik wel met een WOW gereden na zadelproblemen door HM hier op Bokt ( ;( ) Door de WOW
is Ullwinn toen heel erg opgeknapt en konden we eindelijk fijn samen rijden :j Overigens wordt hij nu gereden met een
KN op Flair en dat gaat ook super!

replay1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:19

euroriding hebik gekocht. ook na bijna alle merken te hebben gehad,
en bevalt prima.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 22:32

Helaas bourrelier is geweest vanmiddag en die had helaas geen oplossing in de 2 bestaande zadel die ik heb liggen.
Mijn hoop is nu gevestigd op Max Benz in duitsland om mijn al in bezit hebbende Max Benz zadel te kunnen aanpassen.
Ik heb vanmiddag wel even mogen kwijlen om een WOW :Y) , maar dat geld heb ik momenteel gewoon echt niet. (helaas |( )
Bourrelier, heel erg bedankt voor je tijd en hoop dat ik met jou tips en metingen bij Max Benz zelf de oplossing kan vinden.
Maar momenteel ben ik dus gedwongen zadelloos.......

leougly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:40

ik heb een wow tweedehands misschien is dat wat voor je, zie onderschrift

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 10:52

leougly schreef:
ik heb een wow tweedehands misschien is dat wat voor je, zie onderschrift

Zoals al staat aangegeven op pagina 1, moet ik een zitting 2 hebben, in jou zadel past mijn kont niet :n

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:53

Ik zie Euroriding, County en Atomica ( zeg ik het zo goed.) er nog niet tussen zitten :). Ik heb ook een moeilijk paard qua bouw en heb de euroriding Luxor.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:24

Esperanza schreef:
In de stad Groningen zit een hele goede zadelmaker. Als hij het niet kan kan niemand het. En hij kan het tenzij je paard vierkant is altijd. Het is alleen een stukje rijden voor je, maar zeker de moeite waard. De zaak heet Kootsra.

Nou............ :D Daar zou ik wel over in discussie willen gaan, maar daar is dit topic niet voor.

@TS: ik heb een haflinger die op het eerste gezicht helemaal geen dramatische rug heeft. Toch konden zowel dhr. Groeneveld (Kootstra) als dhr. van Triest geen oplossing bieden. Uiteindelijk ben ik bij Tom vd Brink (Nijeveen, drenthe) uitgekomen. Waarschijnlijk is dit voor jou ver weg, maar mocht je ooit de kans krijgen hem ernaar te laten kijken, dan is het wellicht een optie. Op dit moment heb ik een massimo, ik lees dat jij daar niet in kan zitten, dus dan valt dat als oplossing ook af. Ik hoop voor je dat je toch binnenkort weer mét een passend zadel kunt rijden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:44

nile schreef:
Equestor heeft trouwens prachtige dressuurzadels voor rondgeribte paarden met korte ruggen, komen ook passen, maar misschien heb je die al geprobeerd (heb ik niet nog eens nagelezen).

Ik zit voor mijn pony ook aan Equestor te denken, dus als je de voorrijkosten wil "delen" aafje...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:47

Kan ik me heel goed voorstellen! Zelf zoek ik me ook suf om een geschikt en passend zadel voor mijn haflinger en dat vlot ook niet erg!
Helaas heb ik geen tips voor je maar ik wens je veel succes bij het vinden van de juiste! ;)

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:06

hey, ik heb ff rondzitten kijken op een aantal sites... (moet zeggen dat ik er niet erg veel verstand van heb)

Maar kijk eens op deze site http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina11.html

Daar staat een zadel op startrekk dressuur... Wordt in allerlei verschillende maten geleverd..