Barefoot singel op engels zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:04

Ik ben aan het mailen met iemand, of zij nog iemand weet die met een restant of dergelijke zit. Anders lijkt die van HH Sharkskin mij ook nog wel fijn? Iets minder uitgesneden maar nog wel "anatomisch", hier staan de gespen ook minder ver uit elkaar. Zonde dat er geen elastiek aanzit... Maar dat kan ook niet voor die prijs, ze schelen behoorlijk veel :oo
Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:12

Ik heb de HH sharkskin ook gehad, maar die is totaal niet te vergelijken met de barefoot.
De sharkskin is erg breed en vooral erg stug. Ben blij dat ik daar vanaf ben. Een afrader dus, vind ik dan. :)

De barefoot is veel soepeler omdat het leer is, en omdat die een stukje smaller is.

Oakland1990

Re: Barefoot singel op engels zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:14

Ik heb meestal wel kortere singels omdat ik een lage gesp fijner vind. Ken je misschien nog een ander alternatief?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:18

Maar juist als je de sharkskin in het kort besteld is deze erg breed, ik had 'm ook vrij kort.

Ik heb zelf nu een FRA singel, geheel elastisch en worden in eerste instantie ook bij boomloze zadels gebruikt. Ik ben erg tevreden over deze singel, ondanks die ook vrij breed is, is deze wel heel soepel in gebruik.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:23

ik heb nog een (dacht ik zwarte) barefoot singel van 65 cm (de anatomisch gevormde) over.

Kon een Prestige van een (inmiddels ex) stalgenootje lenen die net een stukkje zachter was.
En nu wacht ik op mn singel van 75 cm. Die barefoot singel is dus overbodig.

Vind het wel erg fijne singels in gebruik :j

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:30

Marietje, als je die zou wegdoen mag je me altijd PBen! In geval van de zwarte ;)

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 01:04

Deze singel is wat mij betreft een aanrader en het is jammer dat ze niet meer nieuw worden gemaakt. Ik heb hem voor mijn dressuur zadel, hij is echt heel erg fijn.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:23

Wij hebben deze HH singel ook op een van onze merries; heerlijke singel, bovenkant is trouwens mooi leer hoor; maar door de kunststof onderkant ligt hij als een huis en ver genoeg achter de elleboog. (De meeste ruiters hebben hun zadel en dus ook de singel te ver naar voren).