Hulsebos slecht ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:24

Ik heb ook niet zo'n goede ervaringen met de aanmeetkunsten van Hulsebos. Ik heb een zadel aan laten meten, waar achteraf bleek dat de boom veel te smal was. Hulsebos is een aantal keer terug geweest en nog steeds had ik geen passend zadel. Mijn paard ging met 120 km/h door de bak heen omdat de boom heel erg op de schouder drukte. Uiteindelijk heb ik dus maar een ander zadel gekocht.

Het zadel zelf is echter wel geweldig! Ik heb nu een WOW zadel die erg lekker zit, maar de Hulsebos was echt net een zetel!

Mocht je belangstelling hebben, mijn Hulsebos zadel staat nog te koop. Het was voor mijn paard te smal, dus wellicht past het jou paard wel?

Zie: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=1083092

Darkness85

Re: Hulsebos slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:38

Ik heb echt zeker een 18" nodig helaas.. Ik ben nl 1.80 lang.. En erg lange en vrij stevige bovenbenen.. Anders had t misschien best een optie geweest.. Ik wil nl dezelfde wrongen als jij op dit zadel hebt..

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:59

Schangah schreef:
Ze kopen de onderdelen bij Ideal en zetten dan het zadel in Nederland in elkaar. Een volledig op maat gemaakt zadel is toch heel iets anders (en dat zie je dus ook aan het prijskaartje). Ook hebben ze niet veel verschillende type bomen waaruit een keus gemaakt kan worden. Dus gaan ze de kussen aanpassen naar de rug van het paard om het toch passend te krijgen
Neem maar eens contact op met Bianca van http://www.2bone.nl/l . Het is nl haar paard. Naar aanleiding daarvan is zij de MSFC opleiding gaan volgen.

Dit is werkelijk klinklare onzin, Hulsebos maakt ALLE zadels op maat en hier in Nederland, het enige dat zij in Engeland LATEN maken, en dus niet zomaar van een ander merk kopen, is de boom. Iemand die jij kent heeft kennelijk een slechte ervaring met Hulsebos en dat is erg jammer, maar onwaardheden vertellen gaat me iets te ver en je praat kennelijk de woorden van een ander na daar het niet eens je eigen ervaring is.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:14

Ik heb net een nieuw zadel van Hulsebos. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit in zo'n fijn zadel heb gezeten! 8-) Echt super! En nog belangrijker, het zadel past ook super op mijn paard. Sinds ik met het nieuwe zadel rij loopt ze een stuk ruimer en makkelijker uit de schouder! Het was niet zo dat het oude zadel (Passier) slecht lag.
Verder heb ik een goed gevoel bij de kennis van de medewerkers. Ik heb ook absoluut geen klachten over de service, maar aangezien het onze buren zijn is dát wellicht niet geheel representatief ;)

Ja het is aan de prijs, maar dat is het in mijn ogen absoluut waard!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:46

Ik was vorig jaar op zoek naar een zadel. Iemand hier in de buurt had een Hulsebos te koop.
Helaas was het zadel scheef.

Een kennis vanme heeft ook een Hulsebos, ze is er erg blij mee

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:01

eversdijk schreef:
Schangah schreef:
Ze kopen de onderdelen bij Ideal en zetten dan het zadel in Nederland in elkaar. Een volledig op maat gemaakt zadel is toch heel iets anders (en dat zie je dus ook aan het prijskaartje). Ook hebben ze niet veel verschillende type bomen waaruit een keus gemaakt kan worden. Dus gaan ze de kussen aanpassen naar de rug van het paard om het toch passend te krijgen
Neem maar eens contact op met Bianca van http://www.2bone.nl/l . Het is nl haar paard. Naar aanleiding daarvan is zij de MSFC opleiding gaan volgen.

Dit is werkelijk klinklare onzin, Hulsebos maakt ALLE zadels op maat en hier in Nederland, het enige dat zij in Engeland LATEN maken, en dus niet zomaar van een ander merk kopen, is de boom. Iemand die jij kent heeft kennelijk een slechte ervaring met Hulsebos en dat is erg jammer, maar onwaardheden vertellen gaat me iets te ver en je praat kennelijk de woorden van een ander na daar het niet eens je eigen ervaring is.

Ik vertel geen onwaarheden, is algemeen bekend, dus zou ik voordat je iemand beschuldigd maar eens de zoekfunctie gebruiken hier op bokt en zoek op ideal hulsebos en kijk op bladzijde 3! Daarnaast geef ik zelfs de website op van de persoon met een zeer slechte ervaring die ze dan dus zelf kan benaderen als ze wilt. Ik heb namelijk het proces met hulsebos van dichtbij meegemaakt en praat dus niemand zo maar na!
Laatst bijgewerkt door Schangah op 22-03-09 23:10, in het totaal 5 keer bewerkt

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 23:04

Tsja.. Ben alweer van gedachte veranderd.. Want er stond me toch nog steeds iets tegen bij hulsebos.. Zit nu sterk te denken over een Black Country zadel..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:28

Ik heb hele slechte ervaringen met een hulsebos zadel & de service om het op te lossen. Zadel was gewoon niet goed en ik had hem nieuw gekocht bij hulsebos, maar mooi niet dat er een oplossing kwam. Voor mij nooit meer een hulsebos, ik weiger echt om nog met die naam rond te rijden.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:32

Gelukkig lees ik hier ook goede verhalen, aangezien HB vrijdag bij mij komt voor een nieuw zadel :+

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:51

Wanted2003 schreef:
Gelukkig lees ik hier ook goede verhalen, aangezien HB vrijdag bij mij komt voor een nieuw zadel :+

Je kan in ieder geval niet zeggen dat je niet gewaarschuwd was :P

Hou je de rug van je paard in de gaten? (dat het zadel voor de ruiter goed zit, daar zijn de meeste het wel mee eens). Kan echt heel fout gaan en dan is Hulsebos niet thuis hoor!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:54

Precies! De foute verhalen zijn ook echt extreem fout, paarden met rugklachten, rugproblemen, scheve zadels, etc. En mooi niet dat meneer hulsebos zelf het oplost.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:12

ponyparadijs schreef:
Over elk bedrijf kan je goede en slechte verhalen horen. En van elk bedrijf zijn er mensen die ze helemaal de grond in boren of heel erg ophemelen!

Ik persoonlijk ben erg te spreken over Hulsebos. Vindt de service erg goed. Ben erg tevreden over de zadels en de pasworm.
Als je een zadel aanmeten wordt je erg goed geholpen met de euzes die je kan maken. Ook geven ze veel advies over wat er eventueel beter kan met betreking tot het zadel!

dus van mij alleen positieve verhalen!

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!

Mijn Hulsebos wordt momenteel aangepast op mijn Haf. Kan niet wachten tot hij klaar is!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:25

Wanted2003 schreef:

Tja zo heeft ieder bedrijf wel een aantal ontevreden klanten rond lopen. Ontevreden klanten maken altijd wat meer lawaai dan een tevreden klant, dat is een beetje jammer effect. Maar goed ook heel erg logisch, want als je een duur zadel koopt en het bevalt niet is dat best zuur :(:)
Ik heb dus juist ook een heel positieve ervaring wat betreft pasvorm voor mijn paard +:)+ (wat ik écht altijd het belangrijkste vind). Voor ons tweede paard wil ik eigenlijk geen nieuw zadel kopen. Hier wordt dus ook niet zomaar een zadel op gelegd met de opmerking "die maken we wel pas". In tegen deel: 10 tweede hands zadels op zijn rug gehad, niets lag lekker (beetje lastig verhaal): dus voorlopig nog niets verkocht. Niet heel commercieel dus :P

Succes vrijdag en veel plezier met zadels passen!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:30

Sprintje schreef:
Tja zo heeft ieder bedrijf wel een aantal ontevreden klanten rond lopen. Ontevreden klanten maken altijd wat meer lawaai dan een tevreden klant, dat is een beetje jammer effect. Maar goed ook heel erg logisch, want als je een duur zadel koopt en het bevalt niet is dat best zuur :(:)

De ontevreden klanten van hulsebos maken zoveel lawaai omdat hulsebos zelf zich bij een klacht heel stil houdt.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:33

Sprintje schreef:

Ik heb tot op heden nog niet zulke negatieve verhalen gehoord over een vergelijkbaar bedrijf als bv. Daaleman (zelf overigens geen ervaring mee, maar erg spijt dat ik die niet geprobeerd heb).

Dus denk niet dat dat op gaat. Een of twee klachten, ok, maar zoveel?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:52

Sosha schreef:
Sprintje schreef:

Ik heb tot op heden nog niet zulke negatieve verhalen gehoord over een vergelijkbaar bedrijf als bv. Daaleman (zelf overigens geen ervaring mee, maar erg spijt dat ik die niet geprobeerd heb).

Dus denk niet dat dat op gaat. Een of twee klachten, ok, maar zoveel?

In dit topic:
16 positief
5 negatief
en nog een aantal reacties half/half of niet zo uitgesproken.

Ik heb ook een boel negatieve verhalen gehoord over zadelpasservices van gewone ruitersport zaken (logisch want dit is niet hun dagelijkse core business) Ook over Daaleman vind je negatieve verhalen. Maar goed dat wordt een wellus nietus verhaal. Dat is niet zo interessant. Een aantal mensen zijn niet tevreden en een aantal mensen gelukkig wel heel erg tevreden! Een beetje opletten en kritisch zijn in je keuze, zeker bij een dergelijke uitgave, dat kan nooit kwaad. Maar een bedrijf écht afraden op bokt gaat mij wel wat ver ;) Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:55

Ik heb ook een Hulsebos zadel en er al wel heel wat narigheid mee gehad, het zadel zit fantastisch maar vind de service echt prut!

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:00

Ik heb ook een zadel van Hulsebos. Ik vind het wel een redelijk zadel, alleen het gaat redelijk snel kapot. In het zitvlak zitten al scheuren in dus ik moet het binnenkort wegbrengen om het te laten repareren. Kosten: € 300,- !! _-:(

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:08

ik heb sinds een maand of 2 een Hulsebos zadel.

ik had nog helemaal geen ervaring met Hulsebos, maar de stal eigenaresse had er een. en omdat ik 4 jaar lang met een euroriding diamant zadel gereden had, die overigens perfect op mijn paard lag, maar waar ik zelf niet meer fijn in kon zitten. wilde ik toch eens haar hulsebos proberen. nou dat zadel zat echt super lekker! dus de keus was snel gemaakt. hulsebos kwam langs, met HELEMAAL NIKS, geen andere type zadels om te proberen, geen leer, waar ik uit kon kiezen. helemaal niks had ze bij. ik had de dynamic dressage uitgeprobeert bij de eigenaresse, en volgens het vrouwtje van hulsebos was geen enkel ander type zadel van hun daar mee te vergelijken, dus als die lekker zat, zou ik die moeten nemen. nou ok als zij het zegt, dat zadel werd dus besteld, er werd niet eens gekeken naar mij, of ik lange of korte zweetbladen nodig had, er werd alleen iets op mijn paard zijn rug gelegd, en dat werd overgetrokken op papier. dat was het.

nou mijn zadel was binnen, en ze kwamen het afleveren, het werd op mijn paard haar rug gelegd, volgens hulsebos lag het perfect, en toen moest ik even rijden, na even gereden te hebben ging het zadel aan de voorkant teveel naar beneden liggen , dus daar ging hij het extra opvullen. oke prima, hun zullen het wel weten toch? nou de volgende dag kwam de masseur voor mijn paarden. die behandelde mijn merrie, prima rug zei ze, altijd met een fijn goed passend zadel gereden, anders merk je dat wel bij het masseren. toen vertelde ik dat ik net een nieuw zadel voor haar had, ze schrok al toen ik de naam Hulsebos noemde %) zij vertelde, dat ze nog niet 1 paard had gezien, die echt beter was gaan lopen onder een hulsebos zadel. maar goed wie weet was mijn zadel anders, dus dat wilde ze toch wel even controleren op mijn paard zijn rug. maar nee, volgens haar lag het helemaal niet goed op de rug, en drukte het helemaal op de verkeerde plaatsen, ook vond ze de kussens van hulsebos veeel te hard! maar dat vond ik ook al, die van mij kan je bijna niet indrukken, dus laat staan dat ze lekker veren op de rug van je paard :n haar advies was, weg dat zadel, als je hier een maand of 3 verder mee bent, is heel de rug van je paard naar de klote. nou daar zit je dan met je 1 dag oude zadel van 2000 euro :D wat eigenlijk toch wel echt heel lekker zit, maar ja daar heb je weinig aan als het niet goed ligt op je paard.

nou ik denk ik kijk het even aan, ieder heeft zo zijn eigen mening, het is tenslotte het vak van hulsebos om zadels aan te laten meten, dus die zullen er toch na al die jaren wel kijk op hebben? maar die zelfde week nam ik mijn paard nog mee naar de les bij theo hanzon, en die zei ook al meteen dat mijn zadel niet goed lag. het lag helemaal achterover (voor dus veel te veel opgevuld) en het klapperde tijdens het rijden, nee die was er niet over te spreken. nou goed, ik heb er toch nog 2 weken mee doorgereden, gewoon om te kijken of het toch iets zou veranderen, wie weet was het een kwestie van inrijden.

toen na 2 weken kwam mijn masseur weer langs voor mijn paard, en die ging haar weer behandelen, en werkelijk waar, ze mocht niet eens meer de rug van mijn paard behandelen! zodra ze haar rug ging masseren, drukte ze heel haar rug weg, en zag je gewoon dat ze er nu al veel last van had! daar sta je dan :(:) :( ze heeft dit trouwens ook gefilmt, dus de eerste keer dat ze haar behandeld had, en 2 weken erna.

nou ik heb hulsebos gebeld of ze langs wilde komen, en toen kwam jan zelf. volgens hem lag het zadel helemaal niet goed (4 weken terug zei iemand van hun eigen zaak, dat het dus helemaal perfect lag }:0 ) en hij ging het even aanpassen. volgens hem lag het toen dus wel helemaal goed. en als het zadel niet goed zou liggen, dan zou mijn paard er ook anders door gaan lopen, daar geef ik hem wel gelijk in, maar je hebt verschillende paarden, mijn merrie loopt eigenlijk overal doorheen! al staat die op 3 benen, die komt toch haar stal uit etc.

maar goed, nu zit ik dus met een zadel wat nog steeds niet goed ligt op mijn paard, ookal zegt hulsebos van wel. ik kan er niks mee, het ligt al sinds de laatste keer dat hulsebos langs is geweest, nieuw te wezen in mijn kast.

en bij ons op stal hebben nog 6 andere mensen een hulsebos zadel, waar 4 mensen ook helemaal niet over te spreken zijn, een paard gaat voortaan alleen maar hangen, zodra het zadel op zijn rug gelegd wordt, een ander paard doet niks anders als bokken tijdens het galoperen (met een ander zadel, loopt hij gewoon zijn rondje) en die andere 2 paarden, houden zich gewoon helemaal vast in hun beweging.

nee voor mij nooit geen hulsebos meer!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:13

Sosha schreef:
Mijn ervaring ja, erg slecht. Vooral de kennis en service (welke?).

Heb een duur zadel aangeschaft, na eerste keer opvullen kreeg mijn pony problemen met zijn rug en een duidelijke schuurplek en drukking. Blijkt er gewoon een bult in de vulling te zitten.

Komen ze vervolgens terug om naar het zadel te kijken, zegt de "opvuller" (andere dan degene die het opgevuld had) dat het zadel helemaal niet goed ligt en hij voelt geen bult.

Die eenzijdige drukking zou dan door mijn pony zelf komen en dat het zadel helemaal niet meer paste kwam omdat mijn pony zoveel veranderd was (ja ja op 13 jarige leeftijd veranderd er ook zoveel aan een recreatie pony). Na deze verandering heeft mijn pony nog steeds last van het zadel, met mijn boomloos geen enkel probleem. Ik heb sterk de indruk dat deze mensen niet capabel zijn om een zadel passend op een paard te maken.

Werd ongelofelijk onbeschoft behandeld door deze firma, niet alleen door zijn personeel maar ook door Hulsebos zelf.

Ik raad je echt af om zaken met deze firma te doen, je kunt je er een hoop problemen mee op de hals halen (of liever gezegd op je paard zijn rug) en garantie tot de eerst volgende lantaren paal.

zonde dat jij zulke slechte ervaringen hebt met hulsebos.
maar ook een 13 jarige recreatie pony kan veranderen...

ikzelf heb redelijk goede ervaringen met hulsebos,ik heb een zadel overgenomen van een vriendin.
zadel was op maat gemaakt voor het paard,maar de eigenaresse vond het zadel voor haarzelf toch te groot en te diep.
het zadel lag wonder boven wonder perfect op mijn paard!
helaas is een van de personeelsleden 3x langs moeten komen om het zadel op te vullen,mijn paard heeft gewoon een bizar moeilijke rug blijkbaar.
nu ligt het zadel wel weer fijn,en ik heb ook maar 1x de opvulkosten hoeven betalen omdat ze gewoon een goed zadel af willen leveren.
mijn paard is over het geheel erg smal,en dit zadel is het enige zadel dat niet op de schoft zakt OF omhoog wipt van achter.
darnaast zit het zadel ook nog eens heel lekker,ondanks de diepe zit en dikke kniewrongen heb je wel genoeg bewegingsvrijheid.
het zadel heeft dikke kussens,maar wel heel zacht,maar je hebt niet het gevoel dat OP ipv IN je paard zit.

anderzijds had een andere vriendin ook een zadel aan laten meten,en dat zadel lag telkens 1 of 2 maanden goed en darna kon ze weer de zadelmaker laten komen.
echter,dit lag niet aan het zadel of de opvul-capaciteiten van hulsebos: het paard had een soort artrose in het gehele lijf en veranderde dus telkens zijn lichaamshouding/bespiering.
het paard is helaas ingeslapen.

@ts: ik zou hulsebos gewoon eens bellen als ik jou was.
ik weet niet of je weleens een euroriding diamant op je paard hebt gehad?maar bijv.mijn zadel is qua pasvorm en zit te vergelijken met zo'n zadel.
ik vind het heerlijke zadels,en ik vind het erg fijn dat je alles naar wens kan laten bouwen(ronde of 4-kante lepel,halve of hele kniewrongen etc etc).

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:16

Sprintje schreef:
In dit topic:
16 positief
5 negatief
en nog een aantal reacties half/half of niet zo uitgesproken.

Ik heb ook een boel negatieve verhalen gehoord over zadelpasservices van gewone ruitersport zaken (logisch want dit is niet hun dagelijkse core business) Ook over Daaleman vind je negatieve verhalen. Maar goed dat wordt een wellus nietus verhaal. Dat is niet zo interessant. Een aantal mensen zijn niet tevreden en een aantal mensen gelukkig wel heel erg tevreden! Een beetje opletten en kritisch zijn in je keuze, zeker bij een dergelijke uitgave, dat kan nooit kwaad. Maar een bedrijf écht afraden op bokt gaat mij wel wat ver ;) Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Jij bent vast een positieve klant van hulsebos? Heb je ooit problemen gehad die opgelost moesten worden?
De reden dat er zo weinig mensen met negatieve klachten reageren is dat wij elke keer worden afgescheept met " jullie zijn ze*kerds" en dat gaat gauw genoeg vervelen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:21

ik ken een handelstal, die lieten ieder jaar ongeveer 40 zadels aan meten, bij ieder duur verkocht paard, werd een zadel van hulsebos afgeleverd.

nou die zijn alles behalve meer tevreden over hun. die zijn er dan ook mee gestopt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:26

Ik heb enkel maar positieve ervaringen met Hulsebos, ook met problemen die opgelost moesten worden. Er werd alle tijd voor ons genomen, en ze wilden mijn paard echt eerst duidelijk onder de man zien lopen voordat ze er iets aan gingen vullen. Na het vullen weer onder de man.
Het duurt wel iets langer, een afspraak maken, maar goed, ik woon ook wel iets uit de buurt, en ik kan me voorstellen dat ze graag mensen plannen die bij elkaar in de buurt wonen.
De bereden politie hier rijd overigens ook met Hulsebos.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:32

Utixo schreef:
Ik heb enkel maar positieve ervaringen met Hulsebos, ook met problemen die opgelost moesten worden. Er werd alle tijd voor ons genomen, en ze wilden mijn paard echt eerst duidelijk onder de man zien lopen voordat ze er iets aan gingen vullen. Na het vullen weer onder de man.
Het duurt wel iets langer, een afspraak maken, maar goed, ik woon ook wel iets uit de buurt, en ik kan me voorstellen dat ze graag mensen plannen die bij elkaar in de buurt wonen.
De bereden politie hier rijd overigens ook met Hulsebos.

Dus? Als de koningin met zadelmarktzadels rijd, wil toch ook niet zeggen dat het goed is :+

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:55

psst schreef:
ponyparadijs schreef:
Over elk bedrijf kan je goede en slechte verhalen horen. En van elk bedrijf zijn er mensen die ze helemaal de grond in boren of heel erg ophemelen!

Ik persoonlijk ben erg te spreken over Hulsebos. Vindt de service erg goed. Ben erg tevreden over de zadels en de pasworm.
Als je een zadel aanmeten wordt je erg goed geholpen met de euzes die je kan maken. Ook geven ze veel advies over wat er eventueel beter kan met betreking tot het zadel!

dus van mij alleen positieve verhalen!

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!

Mijn Hulsebos wordt momenteel aangepast op mijn Haf. Kan niet wachten tot hij klaar is!

O wat leuk ook een Hulsebos voor een haf! Voor mijn haf wil ik ook een Hulsebos. Maar ik begrijp dat jij een zadel hebt wat je laat aanpassen voor je haf? Waar had je het zadel eerst op liggen? Want ik heb ook nog een andere hulsebos liggen, alleen ik denk dat ie te veel moet worden aangepast, dus vandaar zoek ik om een breed/tot extra breed zadel voor haar. Graag hoor ik je verhaal!