Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
, zodat hij minder 'vet' krijgt rond zijn schoft en het zadel iets meer kan zakken en aan de achterkant dus ook beter ligt.
linda_arnold schreef:Ik heb min of meer het zelfde probleem met mijn haflinger. Afgelopen maandag is er een zadelmaker langs geweest en heb ik een kentaur fit 4 aangeschaft. Maandag reed hij goed, maar kreeg wel het advies haf te laten afvallen.
Nu 2 dagen verder klappert het zadel in lichte mate aan de achterzijde. Aangezien er ook voor mij weinig mogelijkheden zijn, zijn we nu maar aan het sonja bakkeren, zodat hij minder 'vet' krijgt rond zijn schoft en het zadel iets meer kan zakken en aan de achterkant dus ook beter ligt.
Ik heb ondertussen alle merken er al op gehad en niets ligt 'geweldig' zeg maar. Ik kreeg van een collega de tip om een JC te proberen, misschien ook iets voor jou>?
Echt een ramp. Heb het ook bij mijn haflinger maar niet hetzelfde probleem als dat bij jou maar omdat hij gewoon te breed is en ik minstens een 18 inch zadel moet hebben. Altijd moeilijk bij een pony met een korte rug.tita schreef:Goedkoop kan duurkoop zijn
, was het duurkoop.
voor de helft van het geld
.tita schreef:JC is het mindere merk van Stubben komt namelijk uit dezelfde fabriek enkel de leer is van mindere kwaliteit
.
tita schreef:linda_arnold schreef:Ik heb min of meer het zelfde probleem met mijn haflinger. Afgelopen maandag is er een zadelmaker langs geweest en heb ik een kentaur fit 4 aangeschaft. Maandag reed hij goed, maar kreeg wel het advies haf te laten afvallen.
Nu 2 dagen verder klappert het zadel in lichte mate aan de achterzijde. Aangezien er ook voor mij weinig mogelijkheden zijn, zijn we nu maar aan het sonja bakkeren, zodat hij minder 'vet' krijgt rond zijn schoft en het zadel iets meer kan zakken en aan de achterkant dus ook beter ligt.
Ik heb ondertussen alle merken er al op gehad en niets ligt 'geweldig' zeg maar. Ik kreeg van een collega de tip om een JC te proberen, misschien ook iets voor jou>?
Een zadel moet gelijk goed liggen en een zadelpasservice neemt hem soms nog mee om hem op te laten vullen.
Maar advies dat jij je paard moet laten afvallen omdat het zadel dan niet goed past vind ik vreemd.
Misschien moet je paard wel afvallen omdat ie gewoon te stevig is maar dat staat dan los van het zadel
Kentaur en JC vallen onder de goedkopere merken en hebben vaak standaard maten die niet geschikt zijn voor paarden met aparte ruggen.
. Ik probeer namelijk ook eerst de 'goedkopere' (nouja wat heet goedkoop?) oplossingen te vinden voordat ik eventueel over ga op een WOW.
zal later nog even reageren erop. Citaat:Het eerste wat u moet begrijpen over is dat we geluisterd hebben naar ruiters en ook veel tijd hebben geïnvesteerd in het wetenschappelijk testen van verschillende type zadels om te kijken hoe ze werkelijk liggen op de paarden.
Door dit te doen heeft zichzelf een naam gegeven. Doordat dit het eerste woord was wat iedereen gebruikte toen ze erop reden.
WOW™ is ook een totaal nieuwe manier van het bezitten van een zadel. Voor het eerst kunt u een traditioneel uitziend zadel in verschillende delen kopen. Al deze delen samen maken een zadel voor verschillende paarden, ruiters en disciplines. is ‘s wereld eerste zadel in delen.
De zitting, kussens en zweetbladen van het zadel zijn apart verkrijgbaar, u kunt dus eenvoudig delen veranderen. Maar alle delen samen maken een zadel welk werkt voor het paard en voor de ruiter en is onverslaanbaar!
WOW™ bewijst al dat het mee kan doen op het hoogste niveau van Dressuur, springen, Eventing Endurance en Racen.
De technologie en concepten die zijn gebruikt om dit zadel te ontwikkelen, zijn niet te vinden in enig ander zadel. is uniek en echt het zadel voor de 21ste eeuw.
Deze web site is gemaakt om u een totaal overzicht te geven in hoe en waarom uniek is. Neem de tijd om elk deel te bekijken en aan het einde zult u begrijpen waarom dit zadel zijn naam heeft gekregen.

linda_arnold schreef:[,http://www.zadelmakerijboer.nl/wow.html
Komt bij Arie Boer vandaan en kan volledig in 'delen' aangepast worden naar je paard. Je bent wel ruim 2000 eurie kwijt
anne_bento schreef:Tuurlijk kan ik ervoor sparen! maar moet ik dan komend jaar verder niet gaan rijden?

Ik vind zelf boomloos ook prima dus misschien moet ik daar me even wat meer in gaan verdiepen. Zal alle zadels die jou hebt genoemd ook even opzoeken en misschien alvast wat testzadels aanvragen.