Welk Bit zou geschikt voor ons kunnen zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:47

Bedankt,
ja ze volgt mijn hand wel, maar ze komt dan wel steeds weer een beetje omhoog, maar als ik dan weer een beetje druk dan gaat ze wel weer met haar hoofd naar beneden, Oke, ik ga nu eerst dan een paar dagen met een dubbelgebroken bitje proberen! :)
En een leren bit? heb je daar een foto van? daar heb ik nog nooit van gehoort!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:49

Het klinkt een beetje natural en daar heb ik geen verstand van. Misschien dat rakni je aan een foto kan helpen?

kazary

Re: Welk Bit zou geschikt voor ons kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:52

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:58

Ik ben nog altijd van mening dat een ander bit slechts tijdelijk iets KAN veranderen. Van enkel- naar dubbelgebroken ok, kan ik inkomen, maar verder moet je het toch rijtechnisch op lossen. Wat ik namelijk uit je verhaal haal is dat je geen goede begeleiding krijgt bij het loswerken van je pony. Ze volgt je hand wel maar de zijdelingse buiging wil nog niet lukken en de aanleuning is nog niet lekker.

Dat noem ik geen mondprobleem of bitprobleem maar een probleem dat op te lossen valt door goed los te werken en het hele lijf daarbij mee te pakken. Dan wordt het mondje vanzelf zachter en lichter en losser.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:02

Helemaal met je eens. Tussen de eerder genoende bitten on-enkel en dubbel kun je kijken wat het paard prettiger vind. De rest is inderdaad toch meestal rijtechnisch of iets medisch. Meestal rijtechnisch.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 13:00

Maar ze wil wel buigen en dergelijke maar in die buiging laat ze niet los. Ik krijg wel goede begeleiding, 2x keer per week heb ik les.
Maar mischien is het inderdaad dat we er nog wat langer de tijd voor moeten nemen... maar ik dacht mischien kan een bit ons daar bij helpen,, :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:01

Een bit kan daar bij helpen. Maar het is geen wondermiddel zoals sommige (niet jij hoor) wel eens denken. Een paard moet een bit prettig vinden, maar de rest is toch rijtechnisch.