wat ik dus al zei, je ziet idd mensen met de duurdere boomloze merken. (en de nieuwere barefoot denk ik)
Van de oudere heb ik zelf de ervaring dat paarden last krijgen van de stijgbeugelophang. Het is jammer dat ik er geen foto's van heb gemaakt maar je zag precies daar witte plekken. (is wel pas gekomen na ritten >60 km)
Ik had een fysiopad met dubbele inlages en woog destijds 50 kg dus ik zou niet weten hoe ik het hier had moeten voorkomen.
Als je op het endurance forum zoekt zul je vaak dezelfde ervaring terugzien, dus met mijn eigen ervaring erbij is het geen napraterij, wil ook helemaal geen rel maken want dat vind ik sneu.
Ik zie gewoon veel de trend van overstap boomloos -> boom, kan ik ook niks aan doen.
Maar goed, geef zelf toe: als je dan toch boomloos endurance wil gaan rijden kies je voor een barefoot of ander kwalitatief goed merk, zowiezo omdat je weet wat je daaraan hebt.
Ik heb het idee dat je denkt dat ik barefoots af wil kraken maar das dus niet helemaal, als je het er verder over wil hebben misschien via pb ofzo? Anders gaan we zo off topic..

) een geval van een te ruw dekje of gepruts met inlages en eigen dekjes-bouwsels

en een armere beurs
).