Anky-pad wel of niet geschikt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:02

Ook na een paar keer gebruiken bleef bij mij de anky pad niet goed liggen.
Ik heb wel goede ervaringen met PK (passen niet onder mijn nieuwe zadel), Equi-theme en ES

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:05

Je dekje verliezen, lijkt me heel sterk en dat ligt zeker niet aan het dekje! Jammer dat je nu zo'n negatief beeld hebt van de anky's. Ze nemen enorm goed het vocht op en blijven wasbeurt na wasbeurt prachtig mooi. Ze zijn niet enorm dik maar gewoon van een prachtig stevige kwaliteit. Mijn merrie heeft een aardig hoge schoft, dus gewoon goed optrekken in je zadel en verder helemaal geen last, zelfs niet toen mijn zadel oognodig opgevult moest worden. Anky dekjes zijn alles behalve stug, ze zijn enorm soepel en ze hebben een geweldige vulling waardoor ze prima op de rug blijven liggen. De rechte vormen vind ik juist heel voordelig ook voor de paarden met een dik buikje. Geen fratsen maar gewoon een heel strak dekje, net als ze vroeger in het leger hadden of bij western. Tegenwoordig hebben ze de nieuwe rondere ankypads. Ik heb er een stuk of 10, bekenden van mij gebruiken ze ook, en nog nooit negatieve reacties gehoord. Ankydekjes zijn ook goed genoeg voor de rug, mijn merrie heeft een gevoelige rug maar door ankypads geen last. Je krijgt waar voor je geld.

zap

Re: Anky-pad wel of niet geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:14

Het probleem bij mij bij de ankys is dat ze raar gaan kronkelen achter bij het zadel. Als ik het dekje optrek in de kamer zal het dus de vorm van de rug en het zadel aan moeten nemen en dat kan (bij mij) niet zonder 'vouwen' en 'kreukels' achter bij het zadel.
Het gevolg hiervan is dat het zadel dus niet meer op een recht en strak dekje ligt, maar op een kreukel en dat lijkt mij voor het paard niet fijn :n. En ik vraag me af in hoeverre een ankypad (die recht is) ooit de vorm van de rug wil volgen...

*overigens heb ik dus mijn ankypad (sunshine) te koop staan*

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:16

Zoveel mensen zoveel wensen! :D

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:31

Mijn paard krijgt grote kale plekken en bulten van de ankypads (en eurostarpads) overal waar het dekje z'n lijf raakt aan de rand. Hij raakte hierdoor extreem gevoelig op z'n rug, liep met weggetrokken rug en kreeg daardoor nog meer problemen. De ankypads schoven en gleden zowieso, en dat vond ik al irritant. Mijn paard z'n huid gaf duidelijk aan dat die het ook niet fijn vond. Ik rijd nu met gewone katoenen dekjes (BR events, ideaal!) en nergens geen last meer van.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:35

Past perfect:

Afbeelding

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:35

Ik vind ze echt heel slecht. Een recht dekje kan anatomisch nooit goed op een paardenrug liggen. Bij mij komen ze er niet in. Heb het 1x geprobeerd en daar werd mijn mening alleen maar bevestigd. Je kan ze niet fatsoenlijk omhoog leggen en ik zie ze bij iedereen die ik ken schuiven.

Bij mij op stal vind niemand ze echt fijn. Er zijn er wel een paar die er 1 hebben, maar dan ook geen 2e meer gekocht hebben.

Jammer want qua materiaal zijn ze volgens mij wel goed en er zijn mooie kleuren van.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:39

Ik vind het persoonlijk hele fijne dekjes, maar de meningen verschillen er nogal over. Ken je niet iemand die zo'n dekje heeft, dat je die een keer kan proberen? :) Het is ook zo zonde om zo'n relatief duur dekje aan te schaffen als je het vervolgens niks vindt..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:48

Zo heb ik dat ook gedaan ja. Ik vond (en vind) ze erg pittig aan de prijs. Ik heb toen van een kennis een pad geleend. En net zoals PriscaZ al aangaf werd mijn mening bevestigd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:55

zap schreef:
Het probleem bij mij bij de ankys is dat ze raar gaan kronkelen achter bij het zadel. Als ik het dekje optrek in de kamer zal het dus de vorm van de rug en het zadel aan moeten nemen en dat kan (bij mij) niet zonder 'vouwen' en 'kreukels' achter bij het zadel.
Het gevolg hiervan is dat het zadel dus niet meer op een recht en strak dekje ligt, maar op een kreukel en dat lijkt mij voor het paard niet fijn :n. En ik vraag me af in hoeverre een ankypad (die recht is) ooit de vorm van de rug wil volgen...

*overigens heb ik dus mijn ankypad (sunshine) te koop staan*

Dat van die vouwen en kreukels valt mij ook heel erg op.
Ze liggen gewoon niet mooi als je ze optrekt in de kamer als ik ze wel eens zie op een paard.
Nee, hier komt er geen ankypad in, ik vind ze ook veel te dik.
Ik heb nu een hh pad en dat vind ik persoonlijk al te dik, gelukkig is hij na een paar keer gebruiken al een stuk dunner en nog niet gewassen dus ik verwacht -en hoop- dat het nog dunner word.

PriscaZ, qua materiaal schijnen ze heel fijn te zijn ja.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-03-09 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:57

oh, en ik maar denken dat ik de enige was. Mijn pony kreeg er ook drukplekken en kale plekken van! Heb alles de deur uit gedaan en ben overgegaan op hh. Nergens last meer van...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:08

Ik heb er één gevonden... 't is heel wat anders geworden dan ik eerst in gedachten had (vb. anky), maar hij staat erg vrolijk! Even afwachten hoe hij ligt en blijft, maar goed.
Dit is um (en dan nummertje 2):

http://www.ej.nl/popup.aspx?SupplyImages/WF00002/1310099-l.jpg

Misschien koop ik er nog wel meer, maar eerst laat ik het hier maar even bij. Ik wil nog wel een keer een anky uitproberen, maar ik ken niemand die er één heeft....

Nou ja, in ieder geval bedankt voor de reacties!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:21

oei die zijn gaaf..

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:31

Dat vond ik ook toen ik ze zag :D

En ze voelen goed, wat kwaliteit betreft. Nog even afwachten of ze mooi blijven in gebruik en na wassen (niet te vaak doen natuurlijk).

Ik zal wel een keer een foto maken als ie erop ligt, dan lijkt ie mooier als in de link hierboven.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:39

Ik vind de anky's alleen fijn liggen als ze al gebruikt zijn :o
Dan is hij ook minder glad en dik ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:00

Ik was mijn pk als ik ze een paar keer heb gebruikt en die blijven super! goed in model, mooi van kleur en van stof.