Wat is het beste zadel voor mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:10

Ik heb een Euroriding Jade dressuurzadel, vind ik lekker zacht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:22

AnitaBakker schreef:
Allemaal ontzettend bedankt. We zijn gister naar Beilen geweest en hebben een Drytech als testzadel mee terug gekregen. Wat een service!! En nu al weet ik dat het een Cheyenne wordt! Wat rijdt dat heerlijk. Weet alleen nog niet of ik ga voor Nubuck of Drytech. Vond die nubuck toch wel mooier:) Maar ik mag deze een week (!) lenen dus ik kan nog even denken.
Bedankt allemaal

Ik heb zelf de drytex en ik ben daar super blij mee omdat ik die gewoon schoon kan maken met water zonder dat je het helemaal op het zadel ziet. Ook is hij droog door er een lap overheen te halen. Met nuckbuck droogt het heel langzaam en vetige dingen en vocht zie je op het zadel. Vet blijf je zien.
Ik kan nu dus lekker in de regen rijden zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij afgeeft op mijn broek. en aangezien je veel buiteritten wil maken.. Misschien wil je ooit ook nog wel eens naar het strand dan kan dat ook HEEL GOED met de drytex. Dan hoef je niet bang te zijn dat het helemaal in het zadel trekt en dat je dan van die lelijke plekken krijgt.

Ik weet niet of je een helemaal nieuw testmodel hebt meegrekregen? Hou er dan rekeking mee dat hij heel soepel word. je gaat dus de spieren van je paard voelen bewegen onder je tijdens het stappen (wat voor mij iig masserend werkt).

Aygo

Re: Wat is het beste zadel voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:11

Inderdaad heb ik een test zadel Drytech meegekregen. Ontzettende service. tussendoor al diverse keren met Marcel gemaild. Echt super. Ik ga wel voor de leren denk ik. Deze blijft na mijn idee wat stug. Wel moet ik erom denken dat ik het zadel er recht op leg (logisch natuurlijk, maar met een boomzadel gaat dat vanzelf) want anders blijft hij scheef liggen. Tenminste ik denk en hoop dat dat de reden was van 2 dagen scheef liggen en opgezadeld door mijn dochter. Ik was er niet mij dus ik hoop dat zij de pony scheef heeft opgezadeld want zadel lag echt scheef. Was ff balen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:46

dat zal een stuk minder uitmaken dan bij een boom zadel. Omdat het zadel niet hard is.

Mijn drytex is al een stuk soepeler. Als je een helemaal nieuwe hebt moet je er echt rekening mee houden dat het wat langer duurt eer dat hij soepel is!

Ik heb er nu zo'n 10 a 15 uur opzitten met mijn zadel en hij begind nu pas een beetje soepel te worden. zo dat ik de spieren voel bewegen.

Aygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:50

ik denk dat het juist wel veel uitmaakt dat het zadel er recht op ligt omdat hij niet "terug" kan gaan liggen zoals een boomzadel. Heb dit ook bij Barefoot gevraagd, het is wel belangrijk om het zadel recht te leggen:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:13

Jawel, natuurlijk is het belangerijk. Maar voor een keer is het niet heel erg denk ik. Ik heb gistere ook ervaren dat je je barefoot niet meer terug kan schuiven als hij eenmaal vast ligt.

Aygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:36

:D :D Ben zóó blij. Ik heb een Cheyenne van Barefoot. Ben er ontzettend gelukkig mee. Heb al diverse ritten op gereden en het is in 1 woord FANTASTISCH!! Super.
Bij Marcel uit Beilen, ook alleen maar lof. Bedankt iedereen voor het mee denken en schrijven! Top *D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:16

oww super om te horen!
heb je de drytex genomen?of is het toch leer geworden?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:04

super!!! Ik ben ook nogsteeds super tevreden over mijn cheyenne

Aygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 20:55

Ik heb de leren genomen. Vond hem mooier. Ben er ONTZETTEND blij mee. :(:)