Strijkend paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: Strijkend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:26

mijn fjordje deed dit eerst ook
ik had strijkjes omgebouwd met extra stevige gespjes en tape eromheen hij mepte ze eraf.. door bandages mepte hij tot bloedens toe,..
toen is er een andere hoefsmid gekomen (andere reden had dat) en het is over.. helemaal niks meer van te bekennen van dat probleem :)

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:10

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:22

Let wel op dat je peesbeschermers niet te strak doet... Kun je beschadigingen aan de pezen krijgen. Klittenband gewoon vast maken en niet eerst uitrekken. (doe zelf maar eens een pleister dels vast plakken en dan beetje uitrekken en dat verder vast plakken.... is na 10 minuten niet fijn meer.)

Wat wel een goede optie kan zijn bij heel erg strijkende paarden is dikke !wollen! onderlappen (zijn redelijk slijtvast, stevig en voeren vocht goed af --> is fijner voor lange afstanden en als ie zo strijkt, ben je een vermogen kwijt om steeds nieuwe onderlappen aan te schaffen gezien versleten/ stukke onderlappen de druk niet meer goed verdelen. Wollen dekens koop je voor 3 euro bij de kringloop.) dan 3m werkbandage en daarom heen een strijkring. Zit je niet met het probleem van draaiende strijklappen. Strijkring wel op plek hangen waar ie meest nodig is, door m iets strakker te doen (nooit vast rondom het been!) kan ie boven de kogel, door losser te doen kan ie laag op de kogel dat ie net blijft hangen.

Heb nl zelfde probleem gehad als jij met een draver (werkte op draversstal) en dit was t enige wat wou helpen. Hadden idd ook echt alles al geprobeerd.
Goed beslag hielp wel, maar in koers of aan longe of met snelwerken was t een drama.
Bij ons hielp het op deze manier, mss bij jou paardje ook wel.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:27

Mijn strijkt ook en ik rij ook met springschoen, een ring en kogelbeschermers vanachter. Wel allemaal wat duurder, maar het werk super, hij heeft geen wondjes meer.
Alleen de springschoenen draaien ook wel, maar hij heeft maat XL, als ik L neem dan spannen ze naar mijn mening te hard. Ik denk niet dat het zoveel kwaad kan als ze een beetje draaien. Ik merk er toch niks nadelig aan bij mijn paard.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:12

Ringen en springschoenen zijn er voor gemaakt dat ze geen problemen geven bij draaien.
Mijne draaien ook, maar heb er totaal geen last van

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:36

Ik ben al een paar dagen op zoek naar die ringen maar kan ze helaas nergens vinden. Kijk ik er nu overheen? Heeft iemand voor mij toevallig een adres waar ik deze online kan bestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:59

Divoza heeft ze en je moet dan kijken onder het kopje beenbescherming -> beenbeschermers ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:00

Je gaat dus veel online zaken af maar Divoza vergeet je :') . Justum, bedankt voor de tip!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:08

i .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 11-07-22 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:08

Dat was mijn vraag geweest idd. Ik zie nu een paar foto's er van en ergens twijfel ik toch wel erg over die ringen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:18

zandvangers schreef:
ik heb ooit eens een rubberen strijkring gehad .
mijn ervaring was zeer slecht .
de ring draaide als een gek , en mijn paard had er alleen maar meer wondjes van .
ik had een groot paard met redelijke benen .
de ring kon niet strakker om draaien te voorkomen en losser was ook geen sucses .

ik heb ooit ook eens zo'n ring gebruikt en dezelfd ervaring... :+

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:46

Ik heb ze nu ook om bij een merrie, aan ieder voorbeen 1, maar nooit wondjes
(ik weet het, ze moeten aan een achterbeen, maar deze raakt zich IN de kootholte, hebben er nu strijkringen om en nu is t over.) Mijn andere paarden hadden ook nooit wondjes, helemaal niet als je ze OVER bandages heen doet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:51

Ik heb een strijkend paard en al vele merken beenbescherming verknald hierdoor. Ik zweer bij de lange Eskadron, die blijven al jaren goed en zitten als een huis.