Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ijspeert schreef:Inderdaad een beetje over de top met de prijs
Voor een haf zonder papier en 15 jaar max 1500,-
dan wil ze gewoon de nieuwprijs terug voor het zadel(lijkt wel)
Kijk wat je nodig hebt,kijk wat voor merk het zadel is en ga zoeken op internet naar een 2ehandszadel van het zelfde merk en de prijzen daarvan.
Dan stevig onderhandelen.
Want dit is echt te gek
Wat vraagt ze voor het paard kaal ?
zal waarschijnlijk idd tussen de 1500 en 1700 worden als het aan mij ligt. en over het zadel: ik ga even vragen wat voor zadel het is.

DubbelDun schreef:@El_vis : mocht je serieuze interesse in het paard hebben én het zadel erbij kopen, laat dan vóór de koop het zadel bekijken/passen door iemand die er verstand van heeft.
Afhankelijk van de leeftijd van het zadel* loop je nl een kans dat het helemaal niet goed op dit paard past, gezien zijn leeftijd.
*Indien nieuw gekocht voor dit paard.
in dat geval, doe ik dat zeker! 
El_vis schreef:Een zadel van dat merk zonder zilver kost in de VS rond de 950/1050 $$ nieuw !!niet dit precieze zadel nee, op de foto's van het paard kun je een klein stukje van het zadel zien: het is meer roodbruin, en heeft geen zilverversiering zoals die die je me hier geeft.

DubbelDun schreef:El_vis schreef:Een zadel van dat merk zonder zilver kost in de VS rond de 950/1050 $$ nieuw !!niet dit precieze zadel nee, op de foto's van het paard kun je een klein stukje van het zadel zien: het is meer roodbruin, en heeft geen zilverversiering zoals die die je me hier geeft.
Ik vond deze op de Duitse ebay. Misschien leuk om te volgen waar die uiteindelijk voor weg gaat
http://cgi.ebay.de/Westernsattel-Rockin ... dZViewItem

El_vis schreef:Simpele vraag, naar aanleiding van het volgende:
We zijn dus op zoek naar een nieuwe pony, en zijn nu ook terecht gekomen bij een héle leuke 15 jarige haflinger ruin, die zowel engels als western is bereden (tegenwoordig alleen nog western). Maar nou vroeg ze er met alle toebehoren (zweetdeken, peesbeschermers, overige voer, hoofdstel en zadel) 4000 euro voor.
Het zadel, zegt ze, koste namelijk 1600 euro nieuw.
Toen ik dat hoorde kreeg ik een hartaanval![]()
Mijn vraag is nu dus: wat hebben jullie voor zadel? en wat heb je ervoor betaald? (en was ie nieuw of tweedehands?)
Mijn huidige zadeltje voor mijn c-pony was tweedehands, wel helemaal handgemaakt in canada en daar heb ik 125 euro voor betaaldmaargoed daar was ook een klein technisch foutje mee: er was niet genoeg leer over dus de ene fender was van dunner leer dan de rest.
ík dacht dat de meeste 'normale' prijsklasse westernzadels zo tussen de 500 en 900 euro lagen....niet dus....ofwel?
Afhankelijk van wat het paard kan