Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
karev schreef:mkk schreef:Ik rijd wel met bontje .. maar dan niet als mode verschijnsel.. mijn zadel past ook perfect.. maar het geval was dat mijn pony last kreeg van een kapotte schoft.. en de oorzaak was ombekent..
dan past je zadel dus niet.... als je de schoft kapot rijd ligt je zadel er te discht op, of knelt..
een bontje vult je kamer onnodig op, dus als je een goedpassend zadel hebt is ie absoluut overbodig.
ik kan dan ook niet snappen dat mensen em er onder hebben omdat ze het zo moi vinden..
dym_whis2 schreef:ik gebruik wel een bontje, maar ik had van veel mensen gehoord dat dat juist goed is. maar volgens mij maakt het geen verschil of je nou met of zonder rijdt het staat gewoon leuk vind ik.
maar dat is mijn mening!!!

mkk schreef:Ik rijd wel met bontje .. maar dan niet als mode verschijnsel.. mijn zadel past ook perfect.. maar het geval was dat mijn pony last kreeg van een kapotte schoft.. en de oorzaak was ombekent.. toen heeft de man van de zadels mij advies gegeven rechts streeks op de rug een bontje te leggen.. De schoft is binnen twee weken geheeld ( ook een zalf je er op gedaan hoor) en is daarna (afkloppen) niet meer kapot geweest.. nu kan die er mischien wel weer onderuit maar het is een gewenning gewroden denk ik...
) nu hebben we een zadel die op de 1 perfect past... en de ander net ietsie te breed is omdat die een stukje smaller gebouwd is !! het is niet een groot verschil.. maar het is er wel!!... ik zit er aan te denken om er dus bij de smallere pony een bontje onder te leggen.. om dat kleine beetje vullend te maken....
bedankt vast allemaal!!
..
... een ouder zadel kan overigens net zo goed liggen als een nieuw zadel