iemand een goed idee tegen zadel diefstal???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WildRose

Re: iemand een goed idee tegen zadel diefstal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:24

Je zadel mee naar huis nemen dan weet je zeker dat ie veilig is..!!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:52

Dan wel direct met je zadel naar huis rijden want als je zadel uit je auto wordt gestolen valt dit volgens mij niet onder je inboedelverzekering en niet onder je autoverzekering???

Daarnaast heb ik me laten vertellen dat als je je zadel vaak meeneemt in de auto, het wel raadzaam is een zadelsteun in je auto te maken zodat hij goed ligt. Kunststof bomen kunnen tzt vervormen in een hete auto.

Mijn inboedelverzekering eist dat het zadel achter 2 sloten ligt: dus een afgesloten kast in een afgesloten schuur. Ik heb hem apart op de polis moeten laten vermelden omdat ie op een ander adres ligt.

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:01

er is ook een speciale stang op de markt met een beugel die je over je zadel heen klapt en het vast zet met een slot....
Alle sloten krijg je open maar als die stang in je kast hangt dan is hetw eer een extra slot nietwaar...?

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:11

@ WildRose
Citaat:
Je zadel mee naar huis nemen dan weet je zeker dat ie veilig is..!!

Dat doe ik dus ook. Laatst bij pensionstal aan overkant van onze stal wederom ingebroken. Wij hebben houten kasten en volgens mij zijn die met 1 ruk open te krijgen..... Tis wat gesjouw en onhandig als ik op de fiets wil, maar ja, beter dat dan dat ie binnenkort weg is.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:17

Zo'n anti diefstal steun helpt ook niet, ken hier ook een verhaal waar ze heel de steun van de muur gehaald hebben met het zadel er dus in...

Als ze iets willen hebben pakken ze het toch wel. Je kunt het ze lastig maken, maar er iets aan doen helaas niet. Mijn paard staat ook aan huis, en zadels liggen gewoon binnen, nadat ze uit de schuur gehaald zijn... Maargoed in huis inbreken hebben ze vast ook geen problemen mee :r :r :r

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:24

Op de stal waar ik sta zijn ze ook een paar keer brutaal geweest, maar toen heeft de boer camera's opgehangen en zijn de etters herkend. Nu is er al een aantal jaar niets meer gestolen. Bovendien moet je eerst langs een rammelend hek wil je op het erf komen als ie op slot zit en dat hoor je wel. Toch denk ik er ook aan om zo'n zadelsteun met slot te kopen, gewoon voor de zekerheid :)