[WN] western zadel gevonden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: western zadel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:20

Dit valt in de categorie "decoratie" Past niet, niet op rijden als je paard je lief is

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:53

Afbeelding

Lijkt mij geen topkwaliteit zadel, maar IMO wel degelijker en correcter opgebouwd dan de welbekende
zadelmarktzadels :j Aan de tooling en decoratie te zien lijkt het me iets uit de 60'er of 70'er jaren, mogelijk gemaakt in Mexico (wat trouwens niet automatisch bagger betekent!). De fenders lijken trouwens van een ander zadel afkomstig?
Ik zou dit zadel niet snel daadwerkelijk op een paard gebruiken, gezien de vermoedelijke leeftijd, de staat van het leer en de onbekende staat van de boom. Voor dit paard is het in ieder geval veel te breed :\
Persoonlijk zou ik er een stoere barkruk van te maken of het als woning/winkel/restaurant-decoratie op Marktplaats te koop zetten :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:55

Als je zoiets als decoratie te koop zet kun je haast op je vingers natellen dat het op een paard terecht komt.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:59

DubbelDun schreef:
Als je zoiets als decoratie te koop zet kun je haast op je vingers natellen dat het op een paard terecht komt.

Misschien niet als je er meer voor vraagt dan een tweedehands zadelmarktzadel :+

Je kan IMO niet de hele wereld tegen zichzelf in bescherming nemen, of zou je zou de verkoop van dit soort zadels wettelijk moeten verbieden :P
Laten we blij wezen dat TS hier op Bokt de experts om advies vraagt, da's weer een geredde paardenrug!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:49

ik wil m wel in mn hooiruif ophangen als decoratie hoor! mijn huis is toch al een paardenstal ;) (letterlijk!)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 12:57

ik laat hem denk maar lekker op stal liggen, voor in de kantine ofzo :P want op marktplaats heb je altijd van die gekken die het idd wel mee gaan rijden ook al zeg je dat ie er niet geschikt voor is. maar allemaal nog heel erg bedankt voor de reacties, zoals ik al eerder zei, ik ben een leek qua western zadels :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:09

Ik vind het heel goed van je dat je deze beslissing neemt :)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 06:47

Wel grappig dat je het in een oude kippehok vond maar helaas, voor de decoratie is het misschien nog wel leuk, het zadel lijkt wat op het zadel wat op het paard in de C&A ligt :o

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:36

staat er in de c&A een paard? waar is die winkel in godsnaam :P

maar dan een anders vraagje... is er in de kop van noord holland een paardenwinkel waar ik wel een betrouwbaar western zadel kan kopen... en geen zadelmarkt ding...

want de enige westernzaak bij mij in de buurt is falliet ;(

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:41

ik weet niet wie er failliet is in de buurt,maar storm western store zeker niet.(als je daar aan dacht :D ). storm heeft alleen de winkel gesloten omdat chantal l. zich meer wil wijden aan haar wedstrijdpaarden en honden. de winkel had te weinig klandiezie om rendabel te wezen dus alleen nog maar online shop,daarentegen als je haar mail en een afspraak maak doet ze met liefde het magazijn op de weidjes in egmond a.d. hoef open voor jou,en ik weet dat ze diverse zadels heeft liggen,nieuw zowel als gebruikt. dus als je wat wil,ff fietsen naar egmond.succes! :+
www.stormwesternstore.nl

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 11:28

dats inderdaad de winkel waar ik op doelde ;)

was er van de week langs gereden en vond het er idd erg donker en leeg binnen :P
maar woon zelf in egmond dus zover is dat niet voor me hehe, maar dan ga ik even op de site kijken, heel erg bedankt!